Μάρκος Χαϊδεμένος, Managing Director του Canaves Οία

Μάρκος Χαϊδεμένος, Managing Director του Canaves Οία

6' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δεν είναι μόνο το εξαιρετικό design του (οι παραδοσιακές θηραϊκές κάναβες του 17ου αιώνα που μετατράπηκαν σε υψηλής αισθητικής σουίτες), οι premium υπηρεσίες και η προνομιακή θέση στη χιλιοφωτογραφημένη Οία. «Το δικό μας συγκριτικό πλεονέκτημα είναι η προσωπική σχέση που χτίζουμε με τους πελάτες μας», λέει ο Μάρκος Χαϊδεμένος για το Canaves Oia, που διακρίνεται μεταξύ των καλύτερων ξενοδοχείων του κόσμου έχοντας ταυτίσει το όνομά του με τον υψηλού επιπέδου τουρισμό στη Σαντορίνη. Εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς στα ξενοδοχεία της οικογένειας, Canaves Oia Hotel και Canaves Oia Suites, μας μιλάει για τις υποδομές που είναι αναγκαίες στον υπ’ αριθμόν ένα τουριστικό προορισμό της Ελλάδας και, ασφαλώς, για την «εμπειρία» Canaves Oia.

Πόσο δύσκολο είναι για ένα οικογενειακό ξενοδοχείο να βρεθεί στα καλύτερα του κόσμου;

Σίγουρα δεν είναι καθόλου εύκολο, γιατί προηγουμένως πρέπει να διευθετηθούν ζητήματα που λίγο έως πολύ όλες οι οικογενειακές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν. Να συνεννοηθούν όλα τα μέλη μεταξύ τους, να θέσουν τους στόχους που θέλουν να επιτύχουν και, αφού τα βάλουν κάτω, να προχωρήσουν. Συνταγή για την επιτυχία είναι ο ρόλος του καθενός να είναι σαφής και διακριτός.

Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του Canaves σε σχέση με άλλες υπερπολυτελείς μονάδες της Σαντορίνης;

Το δυνατό μας χαρτί, ως οικογενειακή επιχείρηση που είμαστε, είναι η προσωπική σχέση που αναπτύσσουμε με τους πελάτες μας. Οι επισκέπτες μας γνωρίζουν πως από την πρώτη στιγμή μπορούν να απευθυνθούν είτε στους γονείς μου είτε σε εμένα προσωπικά για οτιδήποτε χρειαστούν. Το ξενοδοχείο δεν είναι για εμάς νούμερα και αριθμοί. Είναι το «σπίτι» μας.

Ποια είναι η πιο «τρελή» επιθυμία πελάτη που καταφέρατε να ικανοποιήσετε;

Ενα πριβέ πικνίκ σε μια απομονωμένη παραλία ενός νησιού κοντά στη Σαντορίνη, που θα κατέληγε σε πρόταση γάμου. Μεταφέραμε το ζευγάρι με σκάφος, τους αφήσαμε μόνους να χαρούν την ιδιαίτερη στιγμή και επιστρέψαμε για να τους πάρουμε. Οι tailor-made εμπειρίες είναι μέρος της φιλοξενίας Canaves.

Πώς θα περιγράφατε τη σημερινή εικόνα της Οίας; Υπάρχει κορεσμός;

Πάντα κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν διαφορετικά, έχουν γίνει όμως και ορισμένα σημαντικά βήματα σε θετική κατεύθυνση. Για παράδειγμα, μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχαν στην Οία ξενοδοχεία πολυτελείας ή υψηλής γαστρονομίας εστιατόρια. Το «κενό» αυτό έχει πλέον καλυφθεί. Το πλέον διάσημο σοκάκι που περνά από τους μπλε τρούλους και οδηγεί στο διάσημο ηλιοβασίλεμα έχει γίνει σύμβολο του ελληνικού τουρισμού. Από την άλλη, η ανάπτυξη του χωριού έχει φτάσει στα όριά της. Ο,τι ανοικοδομηθεί από εδώ και πέρα μόνο αρνητικά μπορεί να λειτουργήσει.

Τελευταία γίνεται πολύς θόρυβος για την αλλοίωση του τοπίου από μια νέα τουριστική επένδυση στη Βλυχάδα. Θεωρείτε πως πρέπει να μπει φρένο στην ανοικοδόμηση;

Για να διατηρηθεί η ζήτηση σε έναν προορισμό, πρέπει να εφαρμόζεται το νομικό πλαίσιο. Προφανώς δεν θα κρίνω εγώ αν πρέπει να προχωρήσει μια επένδυση – καθεμία είναι ευπρόσδεκτη, με την προϋπόθεση ότι σέβεται το πλαίσιο και αναβαθμίζει το νησί. Το πρόβλημα της υπερδόμησης εντοπίζεται στην καλντέρα. Το υπόλοιπο νησί αντέχει ακόμα, αρκεί να γίνουν τα αναγκαία έργα υποδομών. Διαφορετικά, δεν θα μπορέσουμε να στηρίξουμε οποιαδήποτε αύξηση κλινών.

Πιστεύετε στην προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για την επιμήκυνση της σεζόν της Σαντορίνης και τον χειμώνα;

Ασφαλώς, και μάλιστα αποδίδει ήδη καρπούς. Τα τρία χειμερινά δρομολόγια της Aegean έχουν υψηλές πληρότητες, με την πλειονότητα των ταξιδιωτών να είναι ξένοι και κυρίως Ασιάτες. Η οικονομία του νησιού έχει βοηθηθεί σημαντικά. Για τις μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, που έχουν χαμηλότερα λειτουργικά κόστη, είναι πολύ σημαντικό από επιχειρηματική άποψη να δουλεύουν όλο τον χρόνο. Η σεζόν της Σαντορίνης είναι ούτως ή άλλως η μεγαλύτερη στην Ελλάδα – ξεκινά στα τέλη Μαρτίου και ολοκληρώνεται στα τέλη Νοεμβρίου, αλλά σίγουρα μπορεί να διευρυνθεί ακόμη περισσότερο.

Πώς διαμορφώνεται το προφίλ των επισκεπτών του νησιού;

Υπάρχει αύξηση τόσο των εύπορων επισκεπτών όσο και εκείνων με περιορισμένο budget. Και τα δύο χρειάζονται. Είναι δεδομένο ότι για να μπορέσει να στηριχθεί ένας προορισμός, πρέπει να έχει καλές αεροπορικές συνδέσεις και αυτές δεν μπορούν να εδραιωθούν μόνο από τον VIP τουρισμό.

Αν είχατε τη δυνατότητα να πάρετε τρία άμεσα μέτρα για το νησί, ποια θα ήταν;

Θα επένδυα στις υποδομές του νησιού: στο οδικό δίκτυο, στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού τις περιόδους αιχμής, στη διαχείριση του όγκου των πούλμαν και των μίνι βαν. Ο περιφερειακός έχει ξεκινήσει εδώ και 10 χρόνια και ακόμη δεν έχει τελειώσει. Κατά δεύτερον, θα εξασφάλιζα ένα δημοτικό κονδύλι για την προώθηση του νησιού σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και marketing. Αυτό θα βοηθούσε και στη συσπείρωση των επιχειρηματιών του νησιού, ώστε να λειτουργήσουν συλλογικά. Τέλος, θα έκανα μια σειρά από κινήσεις προκειμένου να ρυθμιστεί η κίνηση των κρουαζιερόπλοιων. Δεν είναι ρεαλιστικό το νησί να καλείται να υποδεχθεί συγχρόνως 7 κρουαζιερόπλοια, γιατί δεν μπορεί να σηκώσει τέτοιο όγκο επισκεπτών. Η εικόνα που αυτοί οι άνθρωποι αποκτούν για το νησί είναι λανθασμένη. Επίσης, δεν προλαβαίνουμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους ταυτόχρονα και χάνονται έσοδα. Θα μπορούσαν να μοιράζονται σε διαφορετικές ώρες και μέρες. Τέλος, θα έπρεπε να προωθούνται και διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, όχι να συρρέει το 90% αυτών σε ένα χωριουδάκι σαν την Οία. Ούτε οι ημερήσιοι εκδρομείς απολαμβάνουν την ολιγόωρη παραμονή τους, αλλά ούτε κι εκείνοι που κάνουν τις διακοπές τους εκεί.

Τι ετοιμάζετε για την επόμενη σεζόν; Από πότε ξεκινά ο προγραμματισμός σας;

Για τη νέα σεζόν, που ξεκινά την 1η Απριλίου, έχουμε σχεδιάσει μια επέκταση 4 δωματίων στο Canaves Oia Suites και δημιουργούμε έναν δεύτερο χώρο με πισίνα. Το πιο σημαντικό όμως έργο για το 2018 είναι τα εγκαίνια του Eclipse Santorini by Canaves Oia, του δεύτερου ξενοδοχείου μας στην Οία, στη δυτική πλευρά του χωριού, διαμορφωμένου σε βίλες. Οι χώροι είναι εξαιρετικά άνετοι και προσφέρουν μια ανεπανάληπτη αίσθηση ιδιωτικότητας στους πελάτες τους.

Ποιο είναι το σημαντικότερο μάθημα που πήρατε από τις τουριστικές σπουδές σας στην Ελβετία;

Το πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο βρέθηκα και οι σχέσεις που ανέπτυξα με ανθρώπους από όλο τον κόσμο – Ευρωπαίους, Ασιάτες, Αυστραλούς. Με βοηθούν καθημερινά να οικοδομώ τις σχέσεις μου με τους πελάτες, να επενδύω σε αυτές, να ελίσσομαι, να βρίσκομαι σε εγρήγορση και να προσαρμόζομαι. Μου δημιούργησαν άλλες προοπτικές.  

Και το σημαντικότερο που μάθατε στην πράξη, διαχειριζόμενος με τον αδελφό σας, ως επιχειρηματίες δεύτερης γενιάς, το Canaves;

Οτι η σωστή διαχείριση των ανθρώπινων πόρων είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στη λειτουργία ενός ξενοδοχείου αλλά και το πιο θεμελιώδες για την επιτυχία του.

Ασχολείστε με τον τουρισμό και μέσα από τη Sunset Oia, την κορυφαία εταιρεία ημερήσιας κρουαζιέρας στο νησί. Είναι μια αναπτυσσόμενη δραστηριότητα;

Σχεδιάζετε αύξηση στόλου ή και επέκταση σε προορισμούς εκτός Σαντορίνης; Καταφέραμε να καθιερώσουμε την εκδρομή στο νησί με τα καταμαράν, είτε private είτε semi-private, προσφέροντας στον επισκέπτη τη δυνατότητα να δει 5-6 διαφορετικούς προορισμούς εντός Σαντορίνης που δεν θα μπορούσε να προσεγγίσει με άλλο τρόπο. Σαφώς και εξετάζουμε την επέκτασή μας, αλλά όχι στο άμεσο μέλλον. Και αυτό γιατί με την υπάρχουσα δομή της εταιρείας θα χάσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, το οικογενειακό στοιχείο, την προσωπική παρουσία.

Αλήθεια, πού πηγαίνει διακοπές ένας άνθρωπος που εργάζεται όλη τη σεζόν σε ένα από τα πιο δημοφιλή νησιά του κόσμου;

Οι πιο πρόσφατες διακοπές μου ήταν στη Ρώμη, αλλά, για να είμαι ειλικρινής, για έναν ξενοδόχο οι διακοπές δεν είναι εντελώς ανέμελες. Λόγω επαγγέλματος, πάντα βλέπεις και αντιλαμβάνεσαι τα πράγματα με μια διαφορετική ματιά.

Εχετε μείνει σε ξενοδοχείο καλύτερο από το δικό σας;

Μάλλον όχι, αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός σε αυτό! Εχω δει, όμως, καταπληκτικές μονάδες σε πολλά μέρη του κόσμου. Το JK Rome στη Ρώμη, δίπλα στα Ισπανικά Σκαλιά, είναι μία από αυτές. Πέρα από το εξαιρετικό design, τις μυρωδιές, τα έπιπλα, τους χώρους, η ίδια η εξυπηρέτηση ήταν μια τρομερή εμπειρία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή