H επόμενη μέρα για την HSW και τo Αιγαίο

H επόμενη μέρα για την HSW και τo Αιγαίο

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων τοποθετείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής μη δεσμευτικών προσφορών, στον διαγωνισμό που διενεργεί η Lazard για το 40,4% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Seaways που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Στην αγορά θεωρείται φαβορί ο όμιλος των Μινωικών Γραμμών, όχι μόνον εξαιτίας της αποφασιστικότητάς του να το αποκτήσει (έχει ήδη δαπανήσει 30 εκατ. ευρώ το τελευταίο 12μηνο για να ανεβάσει τη συμμετοχή του από το 33%) αλλά και γιατί το 48,4% που ήδη κατέχει μπορεί να λειτουργήσει ως αντικίνητρο.

Κύκλοι της Attica Group, του κυριότερου ανταγωνιστή των δύο εταιρειών στο Αιγαίο, δηλώνουν πως «παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις», αλλά «δεν ενδιαφέρονται για την απόκτηση του 40,4% της Πειραιώς». Αλλες πληροφορίες, όμως, θέλουν έναν εκ των χρηματοδοτών τους, το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο Fortress, να εξετάζει το ενδεχόμενο. Σε κάθε περίπτωση, οι Μινωικές φέρονται σαν να σχεδιάζουν ήδη την επέκτασή τους από τις γραμμές της Κρήτης στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο, πεδίο δραστηριοποίησης της Hellenic και της Attica. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της ακτοπλοϊκής Αντώνης Μανιαδάκης μιλά για «επέκταση σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων, με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών». Από τα τέλη του 2016 ο βασικός μέτοχος των Μινωικών, Εμ. Γκριμάλντι, απαντώντας σε ερώτηση της «Κ» είχε αποκαλύψει πως έως τα τέλη του 2017 θα προχωρήσει σε παραγγελίες νέων πλοίων, αφού εξετάσει τις ανάγκες των θυγατρικών του όπως των Μινωικών και της Hellenic.

Οι διεργασίες αυτές, όπως πληροφορείται η «Κ», έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Ο επικεφαλής των Μινωικών άλλωστε είναι ξεκάθαρος για την Αδριατική: όπως σημειώνει η «σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, κυρίως λόγω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, του “ανοίγματος” των βαλκανικών αυτοκινητοδρόμων και της πρόσφατης αύξησης των τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου, εκτιμάται πως θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της κερδοφορίας του ομίλου». Παράγοντες έναντι των οποίων η μητρική της Grimaldi Lines, που είναι ήδη παρούσα στην αγορά, μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα λόγω των οικονομιών κλίμακας, προσθέτουν άλλες πηγές. Οσον αφορά τον κλάδο της ελληνικής επιβατηγού και οχηματαγωγού ναυτιλίας, οι Μινωικές Γραμμές εκτιμούν πως «είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωσή του για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αύξηση του επιπέδου αξιοπιστίας με καλύτερους όρους τραπεζικού δανεισμού, ώστε να επιτευχθεί η υγιής οικονομική λειτουργία του». Τα συνολικά ίδια κεφάλαια της εταιρείας σε ενοποιημένο επίπεδο ανέρχονταν στα τέλη Σεπτεμβρίου σε 284 εκατ., ο τραπεζικός δανεισμός της στα 162,4 εκατ. και τα ταμειακά διαθέσιμα στα 31 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή