Σε Βρετανία και ΗΠΑ οι πωλήσεις στις γιορτές αυξήθηκαν ως συνήθως

Σε Βρετανία και ΗΠΑ οι πωλήσεις στις γιορτές αυξήθηκαν ως συνήθως

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις οικονομικών αναλυτών που προεξοφλούσαν αύξηση της κατανάλωσης για την περίοδο των εορτών, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν σημαντικά σε Βρετανία και ΗΠΑ. Πολλοί καταναλωτές, ωστόσο, επέλεξαν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους.

Παρά τα προβλήματα που απορρέουν από την απόφαση των Βρετανών να εγκαταλείψουν την Ε.Ε., ο Σύνδεσμος Βρετανικού Λιανεμπορίου (BRC) διαπίστωσε την εκτίναξη των πωλήσεων κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Ενδεικτικά, τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην αγορά τροφίμων και δώρων τις τελευταίες ημέρες πριν από τις εορτές.

Η μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Morrisons σημείωσε αύξηση πωλήσεων 2,9% κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου – ήταν η μεγαλύτερη των τελευταίων επτά ετών. Στοιχεία της Barclaycard επιβεβαιώνουν ότι τους τελευταίους τρεις μήνες του 2016 σημειώθηκε η υψηλότερη κατανάλωση των τελευταίων τεσσάρων ετών.

Η μεγαλύτερη αύξηση των καταναλωτικών δαπανών, πάντως, είχε προηγηθεί τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, φθάνοντας στο 5%, ενώ τον Δεκέμβριο περιορίστηκε στο 4%. Ο Πολ Λόκστοουν, γενικός διευθυντής της Barclaycard, δήλωσε στην εφημερίδα The Guardian ότι το 2016 σημειώθηκε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, κυρίως το τελευταίο τρίμηνο του έτους, παρότι ο μέσος όρος των λιανικών πωλήσεων επιβραδύνθηκε προς το τέλος του έτους. Ο ίδιος, μάλιστα, επισημαίνει ότι η εξέλιξη αυτή αντικατοπτρίζει την ανησυχία των Βρετανών καταναλωτών για την πορεία του πληθωρισμού και για την επικείμενη ενεργοποίηση του άρθρου 50 της συνθήκης της Ε.Ε., που έχει προγραμματίσει για τον Μάρτιο η Βρετανή πρωθυπουργός Τερέζα Μέι.

Ενδιαφέρον, όμως, προκαλεί και το γεγονός ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ παρουσίασαν ελαφρά αύξηση τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον Νοέμβριο, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας προέρχεται από διαδικτυακές αγορές. Η αυξημένη ζήτηση για αγορά επίπλων και ανδρικών ρούχων από την αρχή του Νοεμβρίου μέχρι και την παραμονή των Χριστουγέννων οδήγησε σε αύξηση των λιανικών πωλήσεων κατά 4% από 3,8% που αρχικά προβλεπόταν. Ωστόσο, η πορεία των πωλήσεων σε καταστήματα όπως το Macy’s J.C. Penney και το Kohl’s Corp ήταν απογοητευτική. Σε σχετική έκθεσή της, το Macy’s ανέφερε ότι θα προχωρήσει στο κλείσιμο καταστημάτων και στην απόλυση εργαζομένων. Ικανός αριθμός πολιτών πραγματοποίησε τις αγορές του διαδικτυακά, με εταιρείες όπως η Amazon να σημειώνουν σημαντική αύξηση πωλήσεων την περίοδο των εορτών.

Στις 19 Δεκεμβρίου, η Amazon παρέδωσε 1 εκατομμύριο προϊόντα, μέσω των διαδικτυακών της υπηρεσιών, ενώ κατέγραψε επίσης αύξηση στις αγορές, μέσω κινητών τηλεφώνων, κατά 56% σε σχέση με το 2015.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή