ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Στην Αράχωβα με το νέο Subaru Levorg

Τα κρατήματα του νέου Subaru Levorg σε μια διαδρομή με συνεχόμενες κλειστές στροφές ήταν υποδειγματικά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Subaru

Αδύνατο να αντισταθεί κανείς σε μια σύντομη απόδραση σε έναν από τους πιο αγαπημένους χειμερινούς προορισμούς της Ελλάδας, όταν στο γκαράζ της «Καθημερινής» βρίσκεται σταθμευμένο το νέο Subaru Levorg. Ειδικά αν αυτή η διαδρομή περιλαμβάνει «εμπόδια», που το οικογενειακό station wagon με το σύστημα Symmetrical All-Wheel Drive είναι έτοιμο να τα προσπεράσει με ιδιαίτερη ευκολία και ασφάλεια. Το νέο Subaru Levorg βασίζεται στο δοκιμασμένο πλαίσιο του WRX STI, κάτι που αυτομάτως συνεπάγεται σπορ οδηγικό χαρακτήρα.

TOY ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Αρχικά να εξηγήσουμε ότι η λέξη Levorg προέρχεται από τον συνδυασμό των λέξεων LEegacy, reVOlution και touRinG. Mπορεί να κατηγοριοποιηθεί κάπου ανάμεσα από το Legacy και το Impreza και το μήκος του είναι 4,69 μέτρα. Η πρακτικότητα και η άνεση είναι ένα από τα δυνατά ατού του μοντέλου, αφού το πολυτελές εσωτερικό του φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών είναι 522 λίτρα. Οταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν (ρυθμίζονται και στην επιθυμητή κλίση), τότε η τιμή σκαρφαλώνει στα 1.446 λίτρα. Εκτός από τα συστήματα ασφάλειας, το Levorg έρχεται στάνταρ με το σύστημα πολυμέσων STARLINK και με έγχρωμη οθόνη αφής 6,2 ιντσών.

Οταν μιλήσει κάποιος για την επιβλητική του σιλουέτα, δεν μπορεί να αφήσει απ’ έξω τον μεγάλο αεραγωγό επάνω στο καπό, ο οποίος προσφέρει επιθετικό look, αλλά είναι και υπεύθυνος για την ψύξη του τετρακύλινδρου 1.600 κυβικών εκατοστών turbo boxer των 170 ίππων. Η ροπή του είναι 250 Nm και μοιράζεται μέσω του «έξυπνου» συστήματος τετρακίνησης και στους τέσσερις τροχούς. Αναλυτικότερα, το Symmetrical All-Wheel Drive, που αναφέραμε και στην αρχή, κατανέμει τη ροπή 60/40 εμπρός/πίσω σε κανονικές συνθήκες, ενώ μπορεί να στείλει έως και το 99% σε έναν άξονα. Το σύστημα αυτό μας φάνηκε αρκετά χρήσιμο για να αντιμετωπίσουμε εύκολα τους χιονισμένους δρόμους μετά την Αράχωβα, ενώ δεν χρειάστηκε να... κουραστούμε με τη χειροκίνητη επιλογή ταχυτήτων, αφού το αυτοκίνητο δοκιμής εξοπλίζεται με το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic CVT.

Το Levorg θέτει υψηλά στάνταρτ όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά, μιας και τα κρατήματα σε διαδρομή με συνεχόμενες κλειστές στροφές ήταν υποδειγματικά. Το επίπεδο πρόσφυσης των μεγάλων ελαστικών 225/45/18 είναι υψηλό, οι κλίσεις αμαξώματος (1.551 κιλά) είναι μηδαμινές και το τιμόνι είναι άμεσο, δίνοντας την καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό.

Παρά τις μεγάλες απαιτήσεις μας, ο 1.6 DIT δεν άφησε περιθώρια αρνητικών σχολίων. Με κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ, η βελόνα ανέβαινε επικίνδυνα και είναι πολύ εύκολο να παρασυρθεί κανείς από τον... γλυκό πειρασμό. Από την άλλη, η μέση κατανάλωση κατά την οδήγησή μας φλέρταρε με τα 9 λίτρα/100 χλμ., 170 ίπποι είναι αυτοί άλλωστε!

Η Subaru κρατάει σταθερά τις αξίες που την κάνουν να διαφέρει από τις υπόλοιπες μάρκες. Ετσι, για ακόμα μία φορά προσφέρει ένα πλήρες –και κάτι παραπάνω– πακέτο ενός σπορ station wagon μοντέλου με 1.6 turbo κινητήρα 170 ίππων, το οποίο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT και σύστημα τετρακίνησης. Η τιμή του ξεκινάει από τα 38.190 ευρώ για την έκδοση 1.6 GT-ES, ενώ η GT-S ES από τα 46.500. Τέλος, η κορυφαία έκδοση GT-S ES NAVI προσφέρεται στην τιμή των 49.500 ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ