Μέτρα για συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Μέτρα για συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

1' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέτρα για την αλλαγή του συγκοινωνιακού τοπίου της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης στον απόηχο της δημοσιοποίησης του πορίσματος των επιθεωρητών των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, που καταδεικνύει κακοδιαχείριση των οικονομικών του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης).

Παρότι στον κανονισμό του ΟΑΣΘ προβλέπεται ότι όλες οι προμήθειες γίνονται με δημόσιους διαγωνισμούς, σύμφωνα με το πόρισμα, ο ΟΑΣΘ προχωρούσε σε απευθείας αναθέσεις ή παράταση συμβάσεων χωρίς τις ειδικές συνθήκες που προβλέπονται από τον νόμο. Η πρακτική αυτή εφαρμόστηκε σε πολλές περιπτώσεις ανάθεσης συμβουλευτικών υπηρεσιών σε εταιρείες, ενώ η παράταση συμβάσεων «δεν προκύπτει να έχει οικονομικά όρια» – τα ποσά ξεκινούν από 38.000 και φτάνουν τις 203.000 ευρώ.

Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι σε έξι συμβάσεις που ελέγχθηκαν δειγματοληπτικά «παρατηρείται απόκλιση της ημερομηνίας υπογραφής τους από την έναρξη ισχύος τους». Αποκλίσεις παρατηρήθηκαν και στη διάθεση καυσίμων, καθώς πολλά εκ των εκδοθέντων τιμολογίων των πρατηριούχων φέρουν ενδείξεις οδομετρητή (εργαλείο που μετράει τη διανυόμενη απόσταση) του οχήματος διαφορετικές από τα αντίστοιχα δελτία εφοδιασμού καυσίμων του ΟΑΣΘ. Επίσης υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ δελτίου καυσίμου, τιμολογίου και συγκεντρωτικής ηλεκτρονικής κατάστασης της «Euromat» (εταιρεία που διαχειρίζεται το σύστημα προμήθειας καυσίμων για τον ΟΑΣΘ).

Στο μεταξύ, το υπ. Υποδομών προσανατολίζεται στη δημιουργία δύο δημόσιων φορέων για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης: ο ένας θα είναι φορέας σχεδιασμού και ελέγχου, ενώ ο δεύτερος θα αναλάβει τη λειτουργία των συγκοινωνιών. Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε μετά τη συνάντηση στο δημαρχείο Κορδελιού-Ευόσμου με τη συμμετοχή δημάρχων του νομού, ότι το σχετικό σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί σύντομα, δεν θα προβλέπει τη συμμετοχή ιδιωτών στον φορέα λειτουργίας, ο οποίος θα αναλάβει και τη λειτουργία του μετρό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή