Το νέο Λύκειο «κόλλησε» στον διάλογο

Το νέο Λύκειο «κόλλησε» στον διάλογο

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκκλησία και καθηγητές –και φίλα προσκείμενοι στον ΣΥΡΙΖΑ– μπλοκάρουν τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας για τη δομή του νέου Λυκείου. Ετσι, ενώ είχε προγραμματισθεί για χθες, αναβλήθηκε η κατάθεση της σχετικής πρότασης προς διάλογο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, και μάλλον προγραμματίζεται για την Τρίτη. Υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου πάντως μιλώντας στην «Κ» δεν ερμήνευσαν την αναβολή ως αναδίπλωση επί του σχεδιασμού, λέγοντας ότι εξυπηρετεί την περαιτέρω επεξεργασία της πρότασης, ενώ οφείλεται σε αλλαγή του προγράμματος του κ. Γαβρόγλου.

Ειδικότερα, τον λόγο της αναβολής μπορεί να συμπυκνώσει μία αποστροφή της χθεσινής ανακοίνωσης του υπουργείου για την πρόσφατη επίσκεψη του κ. Γαβρόγλου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ): «Κεντρικό ζήτημα στο σύνολο της ομιλίας του υπουργού ήταν αυτό της συναίνεσης, δηλαδή του συντονισμού των μεταρρυθμίσεων που εισηγείται το υπουργείο με ό,τι λέει η κοινωνία». Παρότι οι μεταρρυθμίσεις φέρουν την έννοια του καινούργιου και όχι απαραιτήτως του αποδεκτού, χθες φάνηκε ότι συναίνεση δεν υπάρχει.

Ενδεικτικά, η πρόεδρος της ΟΛΜΕ Ελένη Ζωγραφάκη ανέφερε στην «Κ» ότι η ομοσπονδία θα τοποθετηθεί αφού προηγουμένως ενημερωθεί από τον υπουργό. «Εχουμε ζητήσει συνάντηση», είπε. Η «ψυχρή» θέση της κ. Ζωγραφάκη αποτυπώνει το κλίμα, την ίδια στιγμή που οι πληροφορίες λένε ότι υπάρχουν αντιδράσεις και μεταξύ της συνδικαλιστικής παράταξης που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ. Και αυτό διότι εάν το σχέδιο εφαρμοσθεί, κάποιες ειδικότητες καθηγητών θα μείνουν μετέωρες εργασιακά. Ταυτόχρονα, η κ. Ζωγραφάκη τονίζει ότι οι όποιες ρυθμίσεις πρέπει να έχουν μεταβατική περίοδο υλοποίησης, ενώ πολλοί επικρίνουν το υπουργείο ότι προτείνει αλλαγές στο Λύκειο, οι οποίες προϋποθέτουν αλλαγές στο Γυμνάσιο. «Το υπουργείο πρέπει να επενδύσει στην εκπαίδευση των παιδιών στις νέες τεχνολογίες», δήλωσε χθες στην «Κ» ο Νικόλαος Σκίκος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Καθηγητών Πληροφορικής, κάνοντας λόγο για τη δραστική μείωση των ωρών του μαθήματος.

Από την άλλη, εκτός από τις αντιδράσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος (τις ανέδειξε η «Κ» στο χθεσινό φύλλο), τα πυρά θεολόγων συγκεντρώνει η απόφαση τα Θρησκευτικά στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου από υποχρεωτικό να γίνουν μάθημα επιλογής. Τα πυρά προέρχονται και από υποστηρικτές των νέων προγραμμάτων σπουδών, που πυροδότησαν τη ρήξη του Ν. Φίλη με την Εκκλησία. «Η προσπάθεια που έγινε με τα νέα προγράμματα προϋποθέτει ότι το μάθημα θα είναι υποχρεωτικό για όλους», ανέφερε στην «Κ» ο Δημήτρης Μόσχος, καθηγητής στο Παν. Αθηνών και πρόεδρος του Πανελλήνιου Θεολογικού Συνδέσμου «Καιρός». «Πρέπει να σταματήσουν οι πειραματισμοί και η σύγχυση», πρόσθεσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Θεολόγων, Κωνσταντίνος Σπαλιώρας. Ετσι, με την πρόταση του ΙΕΠ ενισχύεται η άποψη ότι «στην κυβέρνηση υπάρχουν κάποιοι που μονίμως θέλουν να ροκανίζουν την υπόσταση του μαθήματος», όπως τόνισε στην «Κ» έμπειρος θεολόγος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή