Ηρωικοί επιβάτες Θεσσαλονίκης

Ηρωικοί επιβάτες Θεσσαλονίκης

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι παγωμένες αλατιέρες του Γιάννη Μπουτάρη σκέπασαν, στον πρόσφατο χιονιά που έπληξε τη Θεσσαλονίκη, το μεγάλο σκάνδαλο –όχι με την οικονομική διάσταση του όρου– με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Τι συνέβη; Mε πέντε πόντους χιόνι τα λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας καθηλώθηκαν, στην πλειονότητά τους, στα αμαξοστάσια.

Σε κάποια πάγωσαν τα υδροηλεκτρικά συστήματα που ανοιγοκλείνουν τις πόρτες, άλλα δεν έπαιρναν μπρος από το κρύο και άλλα δεν είχαν αλυσίδες. Από τα 500 και πλέον λεωφορεία που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια βγήκαν, στις δύσκολες εκείνες ώρες, γύρω στα 150, ενώ με το ξεκίνημα της κακοκαιρίας έτοιμα ήταν μόνο εξήντα.

Δεύτερη φορά μέσα σε λίγους μήνες το επιβατικό κοινό και η κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα της Θεσσαλονίκης πέφτουν θύμα των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες υπάρχουν προς εξυπηρέτησή τους στην πόλη. Στα μέσα του 2016 οι πολίτες της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας δοκιμάστηκαν σκληρά από τις απεργίες του προσωπικού του ΟΑΣΘ στη διαμάχη με την κυβέρνηση για τις κρατικές επιχορηγήσεις, η οικονομία δέχθηκε ισχυρό πλήγμα σε μια εποχή πολύ δύσκολη.Τώρα η ταλαιπωρία επανήλθε και μαζί το ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Το έχουν συνειδητοποιήσει οι πάντες ότι το σημερινό συγκοινωνιακό μοντέλο του αποκλειστικού παρόχου υπηρεσιών μετακίνησης του επιβατικού κοινού από τον χρηματοδοτούμενο από το κράτος ΟΑΣΘ όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας διαρκώς αναπτυσσόμενης πόλης, αλλά λειτουργεί ως τροχοπέδη. Υπό την πίεση της κατάστασης, το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη ο αρμόδιος υπουργός, Χρ. Σπίρτζης, άνοιξε τα χαρτιά της κυβέρνησης. Πρότεινε τη δημιουργία δημόσιου φορέα παροχής λεωφορειακών συγκοινωνιών με ποσοστό τουλάχιστον 51% στο Δημόσιο, ενώ το υπόλοιπο 49% δίνεται σε δήμους και περιφέρειες.Προβλέπεται επίσης η δημιουργία ελεγκτικού φορέα, που θα έχει υπό την εποπτεία του το σύνολο των δημόσιων μέσων μεταφορών, δηλαδή των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, του ΚΤΕΛ, τα ταξί, το μετρό, κατά τα πρότυπα του ΟΑΣΑ. Από την πρόταση του κ. Σπίρτζη προκύπτει σαφώς ότι αποκλειστικός μέτοχος θα είναι το ελληνικό Δημόσιο.

Με απλά λόγια, οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης θα βρίσκονται υπό κρατικό και κατ’ επέκτασιν κομματικό έλεγχο. Υπάρχει κανείς που πιστεύει στα σοβαρά ότι ένα χρεοκοπημένο κράτος είναι σε θέση να αναλάβει τέτοιο εγχείρημα; Είπε ο κ. Σπίρτζης, και είναι αυτό ένα μόνο δείγμα της κυβερνητικής θολούρας, πως η κρατική ΕΛΒΟ θα κληθεί να αναλάβει την κατασκευή των εκατοντάδων υπερσύγχρονων λεωφορείων του νέου φορέα. Μόνο που η υπολειτουργούσα εδώ και χρόνια ΕΛΒΟ έχει βγει ήδη από την κυβέρνησή του προς πώληση μέσω του ΤΑΙΠΕΔ και ίσως αύριο κιόλας να έχει περάσει σε ιδιώτες. Ερωτήματα του τύπου γιατί ο δημόσιος φορέας λειτουργίας θα είναι καλύτερος και οικονομικότερος από έναν ιδιωτικό πάροχο, ή αν το σχέδιο μπορεί να τύχει της έγκρισης της Ε. Ε., ζητούν απαντήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή