Η επίθεση του Τραμπ στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πλήττει και τις ΗΠΑ

Η επίθεση του Τραμπ στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πλήττει και τις ΗΠΑ

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο Ντόναλντ Τραμπ εξαπέλυσε επίθεση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σε δύο συνεντεύξεις που έδωσε προ ημερών και απείλησε με την επιβολή δασμών στις εισαγωγές τους προς τις ΗΠΑ. Τηρώντας αυτή τη στάση, παραβλέπει το γεγονός ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ήδη μεγάλος παίκτης εντός των αμερικανικών συνόρων. Δεν κατασκευάζουν μόνον αυτοκίνητα στις ΗΠΑ αλλά είναι κάποιοι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς οχημάτων στην αμερικανική οικονομία.

Η αμερικανική αγορά παίζει σημαίνοντα ρόλο στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι τελευταίες κατέχουν μερίδιο αγοράς που μπορεί να φθάσει ακόμη και το 40% σε ορισμένες κατηγορίες της αγοράς αυτοκινήτου, ιδιαίτερα τις πιο πολυτελείς. Πρόσφατα καταγράφηκαν 550.000 εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, συνολικού ύψους 30 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το 10% της συνολικής παραγωγής του γερμανικού κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο κ. Τραμπ εκμεταλλεύεται την ισχυρή ζήτηση για τα γερμανικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ προκειμένου να επιτεθεί στους κατασκευαστές τους. Από τη μια πλευρά, ζητά από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ακυρώσουν επενδυτικά προγράμματα στο Μεξικό και να κτίσουν περισσότερα εργοστάσια στις ΗΠΑ.

Από την άλλη πλευρά, ασκεί κριτική για τη χαμηλή ζήτηση αμερικανικών αυτοκινήτων στη Γερμανία.

Αναλυτικότερα, ο Ντόναλντ Τραμπ απείλησε τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες με δασμούς 35% στις εισαγωγές τους. Στο πλαίσιο μιας από τις δύο συνεντεύξεις είπε πως «μπορείτε να κατασκευάσετε αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, αλλά για κάθε αυτοκίνητο που εισέρχεται στις ΗΠΑ θα πληρώνετε φόρο 35%».

Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος γνωρίζει πως με αυτή την επιθετική στάση πλήττει την ίδια την αμερικανική οικονομία, διότι οι ΗΠΑ είναι ήδη σημαντικός τόπος παραγωγής για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Πέρυσι πάνω από 850.000 οχήματα γερμανικής μάρκας παρήχθησαν στις ΗΠΑ. Αυτό αντανακλά το 7% της συνολικής παραγωγής οχημάτων στις ΗΠΑ και η τάση είναι απόλυτα ανοδική. Το πιο σημαντικό είναι πως μόνο το ήμισυ της παραγωγής αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απορροφιέται στην αμερικανική οικονομία. Το υπόλοιπο ήμισυ πωλείται στο εξωτερικό με εξαγωγές. Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα πιο ακριβά μοντέλα και τα οχήματα ελευθέρου χρόνου (SUV), η συναρμολόγησή τους γίνεται στις ΗΠΑ προτού «ταξιδέψουν» στον υπόλοιπο κόσμο. Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεισφέρουν με 176.000 οχήματα στις αμερικανικές εξαγωγές αυτοκινήτων προς την ίδια τη Γερμανία. Επιπροσθέτως, ο κ. Τραμπ πρέπει να μην ξεχνά πως τα Chevrolet πωλούνται στη Γερμανία με το σήμα της Opel.

* O αρθρογράφος είναι οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών της Κολωνίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή