Μαρίνα Κουταρέλλη, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Spetses Mini Marathon

Μαρίνα Κουταρέλλη, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Spetses Mini Marathon

5' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Spetses Mini Marathon, η αθλητική διοργάνωση που φιλοξενείται κάθε Σεπτέμβριο στο νησί των Σπετσών, απέσπασε μία ακόμα σημαντική διεθνή διάκριση: τον τίτλο RSM National Champion European Business Awards στα Ευρωπαϊκά Επιχειρηματικά Βραβεία. Είχε προηγηθεί η περσινή βράβευση στα European Tourism Awards για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και τη δημιουργία ενός καινοτόμου τουριστικού προϊόντος. Η πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Spetses Mini Marathon και του Spetsathlon Μαρίνα Κουταρέλλη μάς μιλάει για τις προοπτικές και τη δυναμική του αθλητικού τουρισμού, αλλά και για τα στοιχεία που κάνουν ένα επιτυχημένο στο είδος του αθλητικό event να ξεχωρίσει.

Ποια ήταν η ιδέα πίσω από το πρώτο Spetses Mini Marathon το 2011;

Το όλο εγχείρημα ήταν για μένα κάτι σαν case study. Εκείνη την εποχή οι αγώνες τέτοιου τύπου στην Ελλάδα ήταν ελάχιστοι και οι Σπέτσες, μετά τη γιορτή της Αρμάτας τον Σεπτέμβριο, κατέβαζαν ρολά. Είχα ξεκινήσει ήδη μια συζήτηση με ανθρώπους του νησιού και του ΕΟΤ για επιμήκυνση της σεζόν και ήμουν σίγουρη ότι θα πετύχει. Πίστευα –και πιστεύω ακόμη– ότι ο αθλητικός τουρισμός έχει πολύ μεγάλη δυναμική και ότι η Ελλάδα πληροί μια σειρά από εξαιρετικές προϋποθέσεις, όπως το κλίμα, που επιτρέπει το κολύμπι και την ιστιοπλοΐα σχεδόν όλο τον χρόνο. Αυτό που στην ουσία θέλαμε να κάνουμε ήταν να χτίσουμε ένα αθλητικό και τουριστικό event που θα προωθούσε το νησί.

Γιατί στις Σπέτσες;

Γιατί είναι από τα ομορφότερα και ιστορικότερα νησιά της Ελλάδας. Εκτός των άλλων, ήθελα ο τόπος στον οποίο θα διοργανώσω το event να έχει εύκολη προσβασιμότητα, στοιχείο απαραίτητο στην περίπτωση που, όπως και έγινε, η διοργάνωση «μεγάλωνε» προοδευτικά. Οι Σπέτσες πληρούν αυτή την προϋπόθεση, τόσο από τη στεριά όσο και από τη θάλασσα. Επιπλέον, απέχουν μόλις δυόμισι ώρες από το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Πόσο έχει μεγαλώσει το Spetses Mini Marathon μέσα στα έξι χρόνια που έχουν μεσολαβήσει;

Το 2011 είχαμε 2 αγωνίσματα με 700 συμμετέχοντες, ενώ το 2016 9 αγωνίσματα με 17.000 άτομα. Οι 3.000 ήρθαν από εξωτερικό, από 27 διαφορετικές χώρες, από το Κουβέιτ έως τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Ο αθλητισμός εξ ορισμού καλλιεργεί την ομαδικότητα. Ολοι έρχονται με παρέα ή με τις οικογένειές τους. Γι’ αυτό δημιουργήσαμε μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων, όπως 3 αγώνες για παιδιά και 3 δρομικές κατηγορίες για όλα τα επίπεδα. Η πρώτη είναι ο πολύ όμορφος περίπατος από την Ντάπια έως το παλιό λιμάνι. Χτίσαμε δηλαδή ένα τουριστικό πρώτα απ’ όλα event και όχι ένα αμιγώς αθλητικό. Αν είχαμε μόνο τη διαδρομή των 25 χλμ., εκ των πραγμάτων δεν θα συμμετείχαν 17.000 άτομα. Πετύχαμε 100% πληρότητα σε όλα τα καταλύματα του νησιού, όπως και το 100% των επιχειρήσεων να μένουν ανοιχτά έως τις αρχές Οκτωβρίου, πράγμα αδιανόητο πριν από το Spetses Mini Marathon.

Πώς θα διασφαλίσετε σε βάθος χρόνου την επιτυχία του εγχειρήματος;

Δουλεύουμε όλο τον χρόνο και διατηρούμε συνεχή επαφή με τους συμμετέχοντες μέσω των κοινωνικών δικτυών. Το event έχει μια κοινωνική ευαισθησία που το ενδυναμώνει, όπως τη συμμετοχή ατόμων όλων των ηλικιών και ανθρώπων με αναπηρία στον ειδικό αγώνα «Περπατώ». Στην απονομή βραβεύουμε με τον ίδιο τρόπο τον πρώτο αλλά και τον τελευταίο. Επειδή οι Σπέτσες δεν έχουν την υποδομή, τη στήνουμε εμείς και με αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσουμε την ποιότητα της διοργάνωσης και τη συνέχειά της στον χρόνο. Πιστεύουμε επίσης πολύ στον εθελοντισμό και στη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας: σε ένα νησί 3.000 κατοίκων, 380 άτομα βρίσκονται έξω στον δρόμο επί 3 ημέρες, προσφέροντας γενναιόδωρα τις υπηρεσίες τους. Eπιπλέον, έρχονται πάνω από 50 εθελοντές γιατροί και ναυαγοσώστες. Και το κάνουν με την καρδιά τους. Φυσικά, πολύ σημαντική είναι η συνεισφορά και των χορηγών μας.

Σε μια χώρα με τόσο πλούσιο τουριστικό προϊόν, τι θέση έχει ο αθλητικός τουρισμός;

Θάλασσα – ήλιος – πολιτισμός. Αυτά θα τοποθετούσα πρώτα στην τουριστική δυναμική της Ελλάδας. Σε συνδυασμό με τον αθλητισμό, δημιουργούν ένα πολύ καινοτόμο τουριστικό προϊόν, πολιτιστικό και αθλητικό μαζί. Στις Σπέτσες, οι δρομείς περνούν έξω από την εκκλησία όπου υψώθηκαν τα λάβαρα της Επανάστασης του 1821. Εχουμε τόσο καλό κλίμα, που θα μπορούσαμε να επενδύουμε στον αθλητικό τουρισμό όλο τον χρόνο. Προφανώς δεν θα σχεδιάσεις μια διοργάνωση αυτού του τύπου τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο, τους μήνες της τουριστικής αιχμής. Εκ των πραγμάτων ένα καλά οργανωμένο αθλητικό event παρατείνει την τουριστική σεζόν.

Ποια είναι τα συστατικά επιτυχίας για ένα αναγνωρίσιμο brand στον τουρισμό;

Αν βγεις αυτή τη στιγμή στον δρόμο και πεις «Σπέτσες», θα σου απαντήσουν «εκεί γίνεται ένας μαραθώνιος». Αυτό δεν είναι τυχαίο. Η εταιρεία μου, η Communication Lab, δεν φαίνεται πουθενά. Μπροστά «βγαίνουν» οι Σπέτσες, και αυτό θα πει επιτυχημένο destination management. Εχτισα ένα brand που από την αρχή ήξερα πώς θέλω να είναι. Ηξερα ότι θέλω να συνδυάζει αθλητισμό και πολιτισμό και ότι η τοπική κοινωνία πρέπει να σταθεί αρωγός σε όλο αυτό. Είναι σημαντικό να έχεις ξεκάθαρο όραμα.

Τι είδους δυσκολίες έχετε αντιμετωπίσει;

Η πιο μεγάλη είναι η οικονομική κρίση. Εμείς όλο αυτό το έχουμε στήσει στην πιο δυσχερή συγκυρία και, προφανώς, τα έσοδα δεν είναι αυτά που θα μπορούσαν να είναι. Ευτυχώς δεν έχουμε αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ελληνικής γραφειοκρατίας, γιατί έχουμε μεγάλη βοήθεια από τον δήμαρχο Σπετσών –τον Παναγιώτη Λυράκη, με τον οποίο μάλιστα παραλάβαμε μαζί το βραβείο–, τον λιμενάρχη και πολλούς ακόμα Σπετσιώτες. Μια βασική δυσκολία στην Ελλάδα είναι να συνεργαστούν οι άνθρωποι μεταξύ τους για να δημιουργήσουν όλοι μαζί μια κοινή δυναμική. Τα τελευταία 2-3 χρόνια, που σημειώνεται μια έκρηξη σε αθλητικού τύπου τουριστικά events, δεν βλέπω δυστυχώς να υπάρχει διάθεση συνεργασίας μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.

Ποια συγκινητική στιγμή ξεχωρίζετε;

Εξαιρετικά συγκινητικός ήταν ο τερματισμός του Νίκου Παπαγγελή στο Spetsathlon, την πρώτη φορά που έτρεξε (με ακρωτηριασμένο το ένα πόδι και τεχνητό μέλος). Δεν υπήρχε άνθρωπος στην Ντάπια που να μη σηκώθηκε όρθιος στο πέρασμά του. Δεν θα ξεχάσω επίσης, μετά τον πρώτο αγώνα για παιδιά, όταν ήρθε η μητέρα ενός αγοριού και μου είπε: «Δεν ξέρω πώς να σας ευχαριστήσω. Είναι η πρώτη φορά που, αντί για ηλεκτρονικό παιχνίδι, μου ζητάει αθλητικά παπούτσια, θέλει να προπονηθεί για του χρόνου». Σπουδαίες στιγμές ήταν και οι τερματισμοί των ολυμπιονικών που μας τίμησαν με την παρουσία και τη συμμετοχή τους – του Παναγιώτη Μάντη και του Παύλου Καγιαλή. Σε πιάνουν ρίγη όταν τους βλέπεις να έρχονται με τα μετάλλια του Ρίο, για να τα δείξουν στα παιδιά των Σπετσών.

Τι σημαίνει για εσάς η πρόσφατη βράβευση;

Eχει μεγάλη αξία, γιατί καταφέραμε να ξεχωρίσουμε μεταξύ κορυφαίων εταιρειών από όλη την Ευρώπη. Aλλά κυρίως γιατί αφορά την κοινωνική μας επιχειρηματικότητα, την επιτυχία σε συνδυασμό με την κοινωνική προσφορά και την καινοτομία. Με κάνει ιδιαίτερα περήφανη το γεγονός πως, στις 38 διακρίσεις της φετινής διοργάνωσης, οι γυναίκες που παραλάβαμε βραβεία ήμασταν μετρημένες στα δάχτυλα. Δεν είναι εύκολο να έχεις διανύσει όλη αυτή την απόσταση και γι’ αυτό το εκτιμάς πολύ.

Ποιους στόχους έχετε θέσει για το μέλλον;

Το μεγάλο στοίχημα πλέον είναι η επιμήκυνση του event σε μία εβδομάδα αρχικά, ίσως και περισσότερο, ο εμπλουτισμός του με νέες δράσεις και η αύξηση των συμμετοχών από το εξωτερικό. Παράλληλα, υπάρχει στα σκαριά ένα νέο project, στο οποίο συμπράττουν η Ελλη Φλέγγα, CEO της Holmes Place, και η Ευγενία Τζαννίνη, δικηγόρος. Δημιουργήσαμε τη ΜΚΟ «Αθλητισμός για όλους». Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε αθλητές προερχόμενους από ευπαθείς και μη κοινωνικές ομάδες να εκπληρώσουν τα όνειρά τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή