41,9 εκατ. στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για το έργο των Τεμπών

41,9 εκατ. στην «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» για το έργο των Τεμπών

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Tην καταβολή αποζημίωσης 41,9 εκατ. ευρώ και αρκετές αναθέσεις μελετών έργων προβλέπει η συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο και την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», την οποία αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», προκειμένου η κοινοπραξία να συναινέσει στην ολοκλήρωση των σηράγγων Τεμπών και Πλαταμώνα μέχρι το τέλος Μαρτίου. Με την αποζημίωση αυτή το κόστος του έργου για το Δημόσιο και την Ε.Ε. ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ.

Η «συμφωνία για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Μαλιακός – Κλειδί» υπεγράφη στις 17 Ιανουαρίου από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τους εκπροσώπους της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».

Στόχοι της συμφωνίας δεν είναι άλλοι από την παράδοση του δρόμου –των τριών σηράγγων– στην κυκλοφορία έως το τέλος Μαρτίου (προκειμένου να μην αναζητηθεί η επιστροφή κονδυλίων του ΕΣΠΑ) και την ολοκλήρωση τυχόν υπολειπόμενων εργασιών στο τέλος Αυγούστου (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου: Hochtief 35%, Ακτωρ 20%, J&P Αβαξ 16,5%, Vinci 13,75%, ΑΕΓΕΚ 10%, Αθηνά 5%).

Η κοινοπραξία, λοιπόν, πίεσε το Δημόσιο ότι δεν θα παραδώσει εγκαίρως τον δρόμο, παρότι εδώ και δύο χρόνια η πρόοδός του έχει ξεπεράσει το 90%, έχοντας τη νομική κάλυψη απόφασης διαιτησίας που επέτρεπε την παράταση του έργου έως τον Ιούνιο του 2018. Οπως αναφέρεται στη συμφωνία, το Δημόσιο δέχεται να δώσει:

• Αποζημίωση 17,6 εκατ. ευρώ στον παραχωρησιούχο «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» (τα πρώτα 12,5 εκατ. ευρώ εντός μηνός).

• Αποζημίωση 24,3 εκατ. ευρώ στον κατασκευαστή «Κοινοπραξία Μαλιακός – Κλειδί» (τα πρώτα 5,8 εκατ. ευρώ εντός μηνός).

• Επιπλέον αποζημίωση θα δοθεί για τα στηθαία ασφαλείας, με χωριστή συμφωνία.

Εκτός από τις αποζημιώσεις, το Δημόσιο δέχθηκε να πληρώσει επιπροσθέτως ορισμένες μελέτες και έργα: την κατασκευή ενός κλάδου του κόμβου Ραψάνης, την επέκταση του σταθμού διοδίων Κλειδιού, την κατασκευή βοηθητικής οδού στον Πλαταμώνα, την ενίσχυση της σήραγγας στην Κατερίνη, κ.ά. Επίσης ο παραχωρησιούχος θα εκπονήσει ειδική κυκλοφοριακή μελέτη για να διερευνήσει τη δυνατότητα κατασκευής μιας εξόδου (!) στη Σκοτίνα και μελέτη για την κατασκευή παρακαμπτήριας για το χωριό Ευαγγελισμός.

Υπενθυμίζεται ότι το 2016 ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αποφάσισε μέσω μυστικών συμφωνιών να δοθούν στις κοινοπραξίες Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό και Κεντρική Οδό 456,3 εκατ. ευρώ σε νέες αποζημιώσεις, προκειμένου οι δρόμοι να παραδοθούν τον Μάρτιο. Με τις νέες αποζημιώσεις προς την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», ο «λογαριασμός» μόνον επί των ημερών του τελευταίου υπουργού αγγίζει το μισό δισ. ευρώ. Ειδικά για τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός – Κλειδί, το Δημόσιο και η Ε.Ε. έχουν ήδη καταβάλει από το 2008 περίπου 959,5 εκατ. ευρώ (αρχική και πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή, μια συμπληρωματική σύμβαση και πλήθος αποζημιώσεων), επομένως με τα νέα 41,9 εκατ. ευρώ ο λογαριασμός ξεπερνάει το 1 δισ. ευρώ (χωρίς να συνυπολογιστούν όλες οι αποφάσεις του διαιτητικού δικαστηρίου). Επιπλέον, έχει εισπράξει από διόδια 431 εκατ. ευρώ (2008-2015).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή