«Μιλήσαμε με μέτρο για ό,τι δεν μετριέται: έρωτας και ταλέντο»

«Μιλήσαμε με μέτρο για ό,τι δεν μετριέται: έρωτας και ταλέντο»

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από σήμερα η 33χρονη Σοφία Καψούρου «φιλοξενείται» με τον «Σούμαν» της στα σαλόνια του Εθνικού Θεάτρου, καθώς είναι η πρώτη «Συγγραφέας του μήνα» στο πλαίσιο της ομώνυμης δράσης στη Νέα Σκηνή του Εθνικού. Ηθοποιός και συγγραφέας, συστήθηκε στην καλλιτεχνική Αθήνα με τις «Ερωμένες στον Καμβά», ένα έργο-αφιέρωμα στον έρωτα, μέσα από τα μάτια δύο γυναικών, ερωμένων των ζωγράφων Μοντιλιάνι και Ραφαήλ.

Οπως στις «Ερωμένες», και στον «Σούμαν» εμπνέεται από μία καλλιτεχνική μορφή του παρελθόντος, τον μεγάλο Γερμανό ρομαντικό συνθέτη Ρόμπερτ Σούμαν, ωστόσο αυτή τη φορά ισορροπεί ανάμεσα σε δύο χώρους και εποχές: περιγράφει τη ζωή του Σούμαν στην Ευρώπη του 19ου αιώνα και τη ζωή ενός Ρώσου μετανάστη που δεν κατάφερε να κάνει καριέρα σολίστ, ζει μια μίζερη ζωή στο Μοναστηράκι σήμερα και έχει ένα μεγάλο όνειρο: να εξιλεωθεί από ένα έγκλημα που κατέστρεψε την καριέρα μιας διάσημης πιανίστας. Η προετοιμασία του έργου ξεκίνησε τον Νοέμβριο με ένα «σεμινάριο» ρομαντισμού και συνεχίστηκε μέσα από 25 πρόβες, με την παράσταση να φέρει στοιχεία ενός «work in progress».

«Ο ρομαντικός ήρωας με συγκινεί. Είναι μελαγχολικός και γενναίος, από τη μια, δειλός, από την άλλη. Οι πράξεις του αποτυπώνουν την αγωνία να αφήσει το στίγμα στην εποχή του», λέει στην «Κ» η Σοφία Καψούρου και είναι σαν να περιγράφει τη δική της γενιά. Η Σοφία παλεύει στα πρώτα της καλλιτεχνικά βήματα, με το σφρίγος της νιότης να της δίνει δύναμη, την ίδια στιγμή που η πολυεπίπεδη κρίση στην Ελλάδα την εγκλωβίζει σε μια δύσκολη πραγματικότητα. «Λόγω της ιδιότυπης κατάστασης στον χώρο του θεάτρου, μια παράσταση είναι πιο επικερδής στην επαρχία παρά στην Αθήνα», λέει στην «Κ». Για τα προς το ζην –εκτός από τις θεατρικές δουλειές στις οποίες μετέχει– εργάζεται το καλοκαίρι εντατικά σε άσχετες δουλειές, κάνει σπικάζ σε διαφημίσεις και ταινίες και, στην ύστατη ανάγκη, καταφεύγει στην οικογενειακή εστία στο Αργος.

Στον «Σούμαν» η Ταμίλα Κουλίεβα, σε έναν ρόλο-κλειδί και ο Κώστας Τριανταφυλλόπουλος, ως πεθερός του Σούμαν, καταθέτουν την εμπειρία τους σε μία παράσταση φτιαγμένη από νέους ανθρώπους: τον σκηνοθέτη Λευτέρη Γιοβανίδη, την Αγγελική Αθανασιάδου στα σκηνικά, τη Λίνα Σταυροπούλου και την Τζίνα Ηλιοπούλου στα κοστούμια, και επτά νέους ηθοποιούς. Το ιδιαίτερο στοιχείο του έργου είναι ότι αναπτύσσεται με ομοιοκατάληκτους στίχους. Ο λόγος; Οπως εξηγεί η Σοφία Καψούρου, «μιλήσαμε με μέτρο για ό,τι δεν μετριέται: ο έρωτας, η τρέλα, το ταλέντο».

​​Εθνικό Θέατρο – Νέα Σκηνή (Αγίου Κωνσταντίνου 22, 210-52.88.170-1) κάθε Τετάρτη και Σάββατο στις 10 μ.μ. τον Φεβρουάριο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή