GAMES

Δυναμική επιστροφή στον χώρο των παιχνιδομηχανών με όπλο τη φορητότητα

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Η καινοτομία του Switch είναι ότι μπορεί εύκολα να μεταφερθεί από το σπίτι στο αυτοκίνητο, συνδυάζοντας μια οικιακή και μια φορητή κονσόλα σε μία συσκευή.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Να επιστρέψει δυναμικά στην αγορά των οικιακών παιχνιδομηχανών με τη νέα της κονσόλα «Switch» επιδιώκει η Nintendo. Η κονσόλα θα κυκλοφορήσει μαζικά στις 3 Μαρτίου με τουλάχιστον 100 τίτλους παιχνιδιών για το 2017, ανάμεσά τους και μια νέα έκδοση του «Mario Κart» και του επίσης κλασικού «Legend of Zelda». Επειτα από αρκετό καιρό αμηχανίας εξαιτίας της χλιαρής αποδοχής της δεύτερης έκδοσης του Wii ο ιαπωνικός κολοσσός προτείνει μια κονσόλα υβριδικού τύπου με κύριο χαρακτηριστικό ότι γίνεται «κομμάτια».

Το Switch αποτελείται από ένα τάμπλετ που είναι η ίδια η κονσόλα, το Switch dock, μια «θήκη» για τη σύνδεση με την τηλεόραση και τα Joy-Con, ένα σετ νέων αποσπώμενων χειριστηρίων στην αναλογική αισθητική της Nintendo αλλά με σύγχρονη σχεδίαση. Η καινοτομία είναι η διευρυμένη φορητότητά της: το τάμπλετ μπορεί να ενσωματωθεί στο Switch dock και να λειτουργήσει ως μια κλασική οικιακή παιχνιδομηχανή, να χρησιμοποιηθεί ως αυτόνομη οθόνη παιχνιδιού ή ως φορητή κονσόλα. Αντίστοιχα, τα χειριστήρια ενώνονται και λειτουργούν ως ένα μεγάλο control pad ή αποσπώνται και συνδέονται εκατέρωθεν του τάμπλετ για ένα παιχνίδι εν κινήσει, ενώ αυτονομούνται τελείως σε παιχνίδια με περισσότερους από έναν χρήστες. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις το παιχνίδι συνεχίζεται από το σημείο της τελευταίας αποθήκευσης καθώς όλα συνδέονται μεταξύ τους. Επίσης με το πάτημα ενός κουμπιού οι χρήστες μπορούν να φωτογραφίζουν στιγμές του παιχνιδιού και να τις μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στα μειονεκτήματα της κονσόλας καταγράφεται η αδυναμία βίντεο εγγραφής των παιχνιδιών και η ζωντανή τους μετάδοση (live streaming) όπως γίνεται στο Xbox One και στο PlayStation 4, μια λειτουργία που η Nintendo θα «ξεκλειδώσει» στο μέλλον.

Ο ιαπωνικός κολοσσός ελπίζει να επιστρέψει δυναμικά στο ανταγωνιστικό πεδίο των παιχνιδομηχανών και αντί να επιδιώξει μια μάχη στα «σημεία» σε σχέση με τον ανταγωνισμό επέλεξε να κατασκευάσει μια καινούργια συσκευή που συνδυάζει το οικιακό με το φορητό παιχνίδι. Από όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα η κονσόλα φαίνεται να απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό και στον μέσο χρήστη που δεν θα ξοδέψει πολλές ώρες μπροστά από την οθόνη του. Πάντως, κρίνοντας από τις παραγγελίες διεθνώς η νέα συσκευή έχει ήδη ξεπουλήσει και πριν από μερικές μέρες η εταιρεία ανακοίνωσε την αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση.

Η αναβίωση του ρετρό

Μια και διανύουμε μέρες ρετρό αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές της δεκαετίας του ’80 η Nintendo έκανε το μεγάλο της άνοιγμα στον χώρο των φορητών παιχνιδομηχανών με το «Game & Watch» και το ντεμπούτο του αγαπημένου ήρωα Μάριο που τότε λεγόταν «Jumpman». Το 1986 βγήκε η περίφημη κονσόλα NES, την οποία η εταιρεία λάνσαρε ξανά τα περασμένα Χριστούγεννα, ενώ τη δεκαετία του ’90 μεσουρανούσε το Game Boy και το Super Nintendo. Εκτοτε η εταιρεία περιορίστηκε σε τεχνικές βελτιώσεις των προϊόντων της, χωρίς να βρίσκει πάντα την ανταπόκριση της αγοράς λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού κυρίως από το PlayStation της Sony. Οι εκδόσεις του DS και το Wii ήταν οι δύο πρωτότυπες κονσόλες πριν από το νέο Switch.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ