Το «αγροτικό» και οι συνέπειες

Το «αγροτικό» και οι συνέπειες

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εως και την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, ο κλεφτοπόλεμος αγροτοσυνδικαλιστών και αστυνομίας για το κλείσιμο των μεθοριακών σταθμών στα βόρεια σύνορά μας βρισκόταν σε εξέλιξη και –όπως δείχνουν τα πράγματα– θα συνεχιστεί.

Οι «καπεταναίοι» των μπλόκων επέλεξαν την κατάληψη των τελωνειακών διαβάσεων του Προμαχώνα, που εξυπηρετεί την κίνηση προς και από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία και των Ευζώνων μέσω των οποίων διακινούνται εμπορεύματα και μετακινούνται άνθρωποι προς και από την ΠΓΔΜ, τη Σερβία και την Κεντρική Ευρώπη, ως μέσο πάλης που θα αναγκάσει την κυβέρνηση να υποχωρήσει. Εκτιμούν, προφανώς, ότι στη δική τους πίεση με τα τρακτέρ από το εσωτερικό θα προστεθεί η κατακραυγή των γειτονικών χωρών, που φωνάζουν γιατί υφίστανται ζημίες στην οικονομία τους, αλλά και η δαμόκλειος σπάθη της επιβολής προστίμων από την Ε. Ε. και έτσι η κινητοποίησή τους θα φέρει αποτέλεσμα. Η ζημιά στις διακρατικές σχέσεις, εάν αποκλειστούν τα τελωνεία, θα είναι μεγάλη και στις δύσκολες ώρες που περνάμε το μόνο που δεν χρειαζόμαστε είναι να στρέψουμε εναντίον μας και τους φίλους βόρειους γείτονες, που δεν χρωστάνε τίποτα να πληρώνουν τις δικές μας εσωτερικές συγκρούσεις. Γράψαμε και σε προηγούμενο σχόλιο για τις επιπτώσεις που θα έχει στις όμορες χώρες ο αποκλεισμός των συνόρων, κυρίως στις δύο πύλες εισόδου και εξόδου, τον Προμαχώνα και τους Ευζώνους. Οι καταληψίες των τελωνείων, όμως, απειλούν να «σκοτώσουν» με τους αποκλεισμούς και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω του οποίου διακινούνται τεράστια φορτία προς τη Βουλγαρία, τα Σκόπια και τη (νότια) Σερβία. Οι τρεις αυτές χώρες, με πρώτη την ΠΓΔΜ που είναι και οι καλύτεροι πελάτες του ΟΛΘ, κινδυνεύουν να χαθούν.

Από τις 180 εργάσιμες ημέρες του πρώτου εξαμήνου του 2016, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης λειτούργησε κανονικά μόνο τις… εξήντα. Τις υπόλοιπες ήταν κλειστό ή υπολειτουργούσε. Τι σημαίνει αυτό; ότι αν συνεχιστεί η υποβάθμισή του, θα μείνει χωρίς πελάτες γιατί ούτε οι Βούλγαροι, ούτε οι Σλαβομακεδόνες, ούτε οι Σέρβοι ούτε κανένας άλλος παραπάνω είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν και να μένουν τα εργοστάσιά τους χωρίς πρώτες ύλες, τα σπίτια τους χωρίς καλοριφέρ και τα αυτοκίνητά τους δίχως βενζίνη.

Για να γίνει καλύτερα κατανοητό: μόνο τις τρεις τελευταίες μέρες που οι αγρότες απέκλεισαν τους Ευζώνους στο λιμάνι εγκλωβίστηκαν 60.000 τόνοι κάρβουνου, 7.000 τόνοι πρώτης ύλης για αλουμινοκατασκευές, 10.000 τόνοι νικελίου, 6.000 τόνοι αλατιού, που προορίζονταν για τα Σκόπια και στις προβλήτες εξακολουθούν να συσσωρεύονται φορτία. Ηδη στα Σκόπια και τη Σόφια συζητούν εναλλακτικές λύσεις μέσω των λιμανιών του Δυρραχίου, και του Μπουργκάς στη Βουλγαρία. Στα τέλη Μαρτίου κατατίθενται οι προσφορές υποψήφιων αγοραστών του λιμανιού και εφόσον συνεχίζουμε να το υποβαθμίζουμε μόνοι μας θα μας το πάρουν «μπιρ παρά», όπως και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή