Αποψη: Νέες τεχνολογίες στη διαφήμιση

Αποψη: Νέες τεχνολογίες στη διαφήμιση

3' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι τεχνικές των μαζικών επικοινωνιών μάρκετινγκ αποτελούσαν τις κυρίαρχες στρατηγικές επικοινωνίας επί πολλές δεκαετίες. Σταδιακά έχουν υιοθετηθεί αρχές του άμεσου μάρκετινγκ που επιτρέπουν πρόσβαση σε κάθε μέλος της ομάδας-στόχου. Το επόμενο βήμα σε αυτήν την εξέλιξη είναι η τάση προς την πραγματική αλληλεπίδραση. Αν και ορισμένες τεχνικές του άμεσου μάρκετινγκ επιτρέπουν, επίσης, σε κάποιο βαθμό την αλληλεπίδραση, η αυξανόμενη διείσδυση του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων καθώς και η αύξηση των διαδραστικών μέσων, όπως η διαδραστική τηλεόραση, είναι σίγουρο ότι θα αλλάξουν τη φύση της επικοινωνιακής αλληλεπίδρασης μάρκετινγκ. Η διαδικτυακή διαφήμιση αυξάνεται ταχύτερα από κάθε άλλο κανάλι μάρκετινγκ.

Η εστιασμένη προσέγγιση της αγοράς-στόχου, η στόχευση, άρχισε στο Διαδίκτυο με κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά (στόχευση πρώτης γενιάς). Η δεύτερη γενιά στην οποία βρισκόμαστε σήμερα αναφέρεται στο λεγόμενο Behavioral Targeting. Πρόκειται για την Keyword-advertising όπου ο χρήστης καταχωρίζει τη λέξη ή το συνδυασμό λέξεων που αναζητεί. Οι ειδικές keywords εξασφαλίζουν την καλύτερη προσέγγιση των πελατών. Η αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας, η μετατροπή των επισκεπτών της ιστοσελίδας της επιχείρησης σε πελάτες, καθώς και το δέσιμο των πελατών με την επιχείρηση αποτελούν τους τρεις σημαντικούς στόχους της διαδικτυακής διαφήμισης.

Η προσφορά της επιχείρησης στις υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης παρέχει μεγαλύτερες πιθανότητες επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας της επιχείρησης. Είναι αποφασιστικό με ποιες λέξεις ή συνδυασμό λέξεων (keywords) πρέπει ή θέλουμε να βρεθεί η προσφορά της επιχείρησης. Γι’ αυτό πρέπει η επιχείρηση να χρησιμοποιεί τις πιο σημαντικές έννοιες, με τις οποίες μπορεί να βρεθεί η προσφορά της στις μηχανές αναζήτησης.

Σε ό,τι αφορά τη μετατροπή των επισκεπτών της ιστοσελίδας της επιχείρησης σε πελάτες και, συγκεκριμένα, στην περίπτωση απόκτησης νέων πελατών, είναι σημαντικά τα παρακάτω ερωτήματα: 1) Είναι εύκολη η αναγνώριση περί ποίων προϊόντων ή υπηρεσιών πρόκειται; 2) Γιατί πρέπει ο επισκέπτης αποκλειστικά να ασχοληθεί με την ιστοσελίδα της επιχείρησης και να αγοράσει απ’ αυτήν και όχι από τον ανταγωνισμό; και 3) Ποια οφέλη παρέχει η προσφορά της επιχείρησης;

Η επιχείρηση με καλές δημόσιες σχέσεις πρέπει να κάνει διαφήμιση για την ιστοσελίδα της με έναν αποτελεσματικό τρόπο. Σε αντίθεση με μια διαφήμιση της οποίας το περιεχόμενο προέρχεται από τον ίδιο το διαφημιζόμενο, η αξιοπιστία ενός δημοσιογραφικού άρθρου ή μιας έκθεσης που βασίζεται στη δοκιμή προϊόντος είναι ασύγκριτα μεγαλύτερη. Οι αναφορές στην ιστοσελίδα της επιχείρησης αυτών των άρθρων διευκολύνουν την αγοραστική απόφαση των δυνητικών πελατών, γιατί περιορίζεται αισθητά το ρίσκο μιας αποτυχημένης αγοράς. Οσο περισσότερο υλικό μάρκετινγκ έχει η επιχείρηση στη διάθεση των ενδιαφερομένων, τόσο πιο εύκολα πουλάει το προϊόν.

Σχετικά με το δέσιμο των πελατών με την επιχείρηση οι σπουδαίες πληροφορίες επικαιρότητας και η περιέργεια σε τρέχουσες αλλαγές υποκινούν τον πελάτη να ξαναγυρίσει. Η ανακοίνωση ενδιαφερουσών αλλαγών και εξελίξεων είναι σημαντική. Εάν υπάρχουν ενδιαφέροντα νέα πρέπει να γίνονται γνωστά στην αγορά-στόχο με την ιστοσελίδα, κάτι που προτιμούν επίσης οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης αναφορικά με την επικαιροποίηση των σελίδων και, ως εκ τούτου, προσφέρουν μια υψηλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Είναι ακόμα καλύτερο να καταγράφουμε τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) των επισκεπτών και των πελατών μας (εάν είναι δυνατόν, παρέχοντας ορισμένα κίνητρα), ώστε η επιχείρηση να έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει περισσότερες ευκαιρίες άμεσου μάρκετινγκ (αποστολή ενός ενημερωτικού δελτίου, ενημέρωση για ειδικές προσφορές, νέα προϊόντα, διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις).

Ενα πολύ καλό και αποτελεσματικό εργαλείο του μάρκετινγκ είναι η προσφορά σε κάθε πελάτη κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά την αγορά ενός κατάλληλου για αυτόν προϊόντος (up-selling), η οποία μπορεί να συνοδεύεται με ειδικές παροχές. Μια βασική προϋπόθεση για up-selling είναι η προσωποποίηση της ιστοσελίδας (όνομα χρήστη ή αριθμός πελάτη και κωδικός πρόσβασης). Αυτή η προσωποποίηση της ιστοσελίδας βοηθάει επιπλέον: 1) Στο δέσιμο του πελάτη, γιατί σ’ αυτόν μέσω της σύνδεσης με το Σύστημα Διαχείρισης Πελατών (CRM)/Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ERP) της επιχείρησης μπορούν να προσφερθούν αμέσως τα κατάλληλα προϊόντα, τα οποία αυτός ως σταθερός πελάτης μπορεί να τα αγοράσει σε ειδική τιμή και 2) Στο να γνωρίζει η επιχείρηση ποιες σελίδες/προϊόντα βλέπει ο επισκέπτης, αλλά δεν τα παραγγέλνει. Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για μια επαφή μαζί του τηλεφωνικά, με επιστολή ή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email).

* Ο κ. Νικόλαος Παπαβασιλείου είναι ομότιμος καθηγητής μάρκετινγκ στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επίτιμο μέλος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή