Με λεωφορείο, μετρό και το κινητό

Με λεωφορείο, μετρό και το κινητό

2' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η σχέση με το αυτοκίνητό μου περνούσε καιρό κρίση, οπότε διόλου περίεργο που αποφάσισε, ανήμερα τη γιορτή του Αγίου  Βαλεντίνου, να αναπτύξει ένα ολοκαίνουργιο μηχανικό πρόβλημα. Αμίλητοι φθάσαμε στο συνεργείο, κάπου στα βάθη του Κάτω Χαλανδρίου, όπου και το άφησα να σκεφτεί σοβαρά τα λάθη του. Ωραία όλα αυτά, αλλά πώς φθάνουν στα γραφεία της εφημερίδας στο Νέο Φάληρο; Το κρύο ήταν τσουχτερό και η παρόρμηση να πατήσω το γνώριμο κουμπί στο κινητό για κλήση ταξί, ισχυρή. Κάπου όμως στις παρυφές της οδού Ιθώμης, είπα να δω από πρώτο χέρι πώς –και αν– λειτουργεί η νέα εφαρμογή του ΟΑΣΑ που ο μύθος λέει ότι σε βοηθάει να ταξιδέψεις οπουδήποτε στην Αθήνα με τις αστικές συγκοινωνίες. Και πάτησα το OASA Telematics.

Στην πρώτη σελίδα, ο χρήστης μπορεί να εντοπίσει τις πλησιέστερες στο σημείο που βρίσκεται στάσεις ΜΜΜ, να δει τις θέσεις των λεωφορείων σε πραγματικό χρόνο, να ενημερωθεί για τις αφίξεις των μέσων και να αναζητήσει πληροφορίες για τη βέλτιστη διαδρομή προς τον προορισμό του, που ήταν και το ζητούμενο. Εισήγαγα τον προορισμό μου (δυστυχώς, μπορείς να εισάγεις μόνο ονόματα στάσεων): ΣΚΑΪ (έτσι λέγεται η στάση του ΟΑΣΑ έξω από το κτίριο) και πάτησα για οδηγίες. Μου εμφανίστηκαν τρεις επιλογές: να πάρω μετρό από το Χολαργό, να αλλάξω με τον Ηλεκτρικό στο Μοναστηράκι και να φθάσω στον σταθμό του Φαλήρου (45΄), να πάρω το μετρό, να φθάσω Σύνταγμα και να πάρω λεωφορείο (50΄) και να πάρω το μετρό, να αλλάξω Μοναστηράκι, να φθάσω Μοσχάτο και από εκεί να πάρω λεωφορείο. Η τελευταία πρόταση ήταν και η πλέον χρονοβόρα, αλλά έτσι θα είχα τη δυνατότητα να παρατηρήσω τη λειτουργία της εφαρμογής σε τρία μέσα. Περπάτησα τα περίπου 100 μέτρα ώς το μετρό Χολαργού και ξεκίνησα.

Στις 11.54 επιβιβάστηκα στο μετρό προς Πειραιά. Η διαδρομή έως τη στάση μου θα ήταν 14 λεπτά. Ακριβώς στις 12.08 κατέβαινα στην αποβάθρα στο Μοναστηράκι και έπαιρνα τις κυλιόμενες για τη γραμμή του ΗΣΑΠ. Σύμφωνα με το OASA Telematics, το τρένο που θα προλάβαινα θα ήταν των 12.18, ωστόσο πρόλαβα των 12.11 (προφανώς πήρα το μετρό λίγα λεπτά νωρίτερα). Ολα έβαιναν καλώς. Σύμφωνα με τις οδηγίες στο κινητό μου, μετά πέντε στάσεις και έντεκα λεπτά, θα έφθανα στο Μοσχάτο. Πράγματι, ακριβώς στις 12.22 κατέβαινα στο κρύο Μοσχάτο, αναζητώντας την επόμενη πρόκληση. «Περπατήστε έως το ΗΣΑΠ Μοσχάτου», έγραφε, εννοώντας τη στάση των λεωφορείων με αυτό το όνομα, απόσταση 46 μέτρων. Ναι, αλλά από ποια πλευρά του σταθμού; Επειδή στην Ελλάδα ρωτώντας πας παντού, ρώτησα μια κυρία στον δρόμο από πού περνάει το 218. Μου υπέδειξε τη στάση, η οποία φυσικά ήταν στην αντίθετη πλευρά από αυτή που ήμουν. 12.26 ήμουν εκεί. Προέκυψε ότι ήταν μία από τις «έξυπνες στάσεις» της ΟΣΥ, με φωτεινό πίνακα που σε ενημέρωνε για την άφιξη του επόμενου λεωφορείου. Η εφαρμογή έδινε αναχώρηση από Μοσχάτο για Νέο Φάληρο στις 12.38 (είχε υπολογίσει ότι θα έφτανα αργότερα), αλλά η επιγραφή έλεγε ότι σε 3΄ το λεωφορείο θα ήταν εκεί. Ηταν! Με χώριζαν έξι στάσεις και 8 λεπτά από τον προορισμό μου. Μου έμοιαζε απίστευτο, αλλά και πάλι ακριβώς στις 12.37 κατέβαινα στον ΣΚΑΪ.

Σύμφωνα με την εφαρμογή, θα ήμουν στον προορισμό μου στις 12.46, αλλά, αφού είχα πάρει προβάδισμα νωρίς, είχα φθάσει σχεδόν δέκα λεπτά νωρίτερα. Σε τρία τέταρτα της ώρας είχα έρθει από το Κάτω Χαλάνδρι στο Νέο Φάληρο, λίγο πιο αργά από ό,τι με το ταξί, αλλά σίγουρα πιο φθηνά. Σε λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας, περισσότεροι από 150.000 Αθηναίοι έχουν «κατεβάσει» την εφαρμογή του ΟΑΣΑ στα κινητά τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή