Καθημερινοί, πλέον, οι βανδαλισμοί των ακυρωτικών

Καθημερινοί, πλέον, οι βανδαλισμοί των ακυρωτικών

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε 5.000 ευρώ περίπου ανέρχεται το κόστος κάθε μιας από τις 800 πύλες που έχουν τοποθετηθεί στις εισόδους των σταθμών για την ακύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ενώ το κόστος καθενός από τα 6.500 ακυρωτικά μηχανήματα, που τοποθετούνται τα λεωφορεία των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), ανέρχεται στα 1.000 ευρώ. Τα φαινόμενα βανδαλισμών με στόχο την απαξίωση του έργου είναι πλέον καθημερινά και ένας πρόχειρος υπολογισμός ανεβάζει το κόστος τους μέχρι σήμερα σε αρκετές χιλιάδες ευρώ.

Προχθές λίγο μετά τα μεσάνυχτα άγνωστοι εισέβαλαν στον σταθμό του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο Νέο Φάληρο και έσπασαν οκτώ ακυρωτικά μηχανήματα, λίγες μόλις ημέρες αφού επιδιορθώθηκαν τα κατεστραμμένα, από προηγούμενη επίθεση, μηχανήματα.

Δύο εβδομάδες νωρίτερα λεωφορεία των ΟΣΥ είχαν δεχθεί επίθεση από ομάδες αγνώστων, οι οποίοι αφού βγήκαν από την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου εισήλθαν στα οχήματα και αφαίρεσαν 21 ακυρωτικά μηχανήματα.

Τα περιστατικά είναι πλέον συστηματικά και ο νέος, υπερσύγχρονος εξοπλισμός, που θα εξυπηρετήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έχει ήδη επιδιορθωθεί πολλάκις, πριν ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Οι συστηματικοί βανδαλισμοί δημιουργούν προβληματισμό για την επομένη της λειτουργίας του έργου, που τοποθετείται, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, τον Απρίλιο. Αυτό γιατί η ανάδοχος κοινοπραξία ευθύνεται έως του ποσού των 65.000 ευρώ ετησίως για την αποκατάσταση παρόμοιων ζημιών –ποσό που είναι ασφαλισμένο σε ασφαλιστική εταιρεία του εξωτερικού– ενώ το επιπλέον κόστος πρέπει να αποζημιώνει η αναθέτουσα αρχή, δηλαδή ο ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών).

Προς το παρόν, πάντως, υπουργείο Υποδομών και ΟΑΣΑ αδρανούν, διαμηνύοντας ότι βρίσκονται σε συνεχή συνεννόηση με την ΕΛ.ΑΣ., χωρίς ωστόσο να φαίνεται κάτι να κινείται. Η συνολική επένδυση υλοποιείται με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ από την κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ΑΒΕΤΕ – LG CNSCO LT» και πόρους από το ΕΣΠΑ, ανέρχεται σε 70 εκατ. ευρώ, που επιμερίζεται κατά 28 εκατ. ευρώ σε δημόσιους πόρους και κατά 42 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικά κεφάλαια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή