Οι εφημερίδες «επένδυσαν» στις εκλογές

Οι εφημερίδες «επένδυσαν» στις εκλογές

1' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εχθρική στάση της προεκλογικής εκστρατείας του Τραμπ και της σημερινής διακυβέρνησής του απέναντι στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, φαίνεται να μεταμορφώνεται στην ελπίδα που ψάχνουν οι εφημερίδες το 2017 για να προσελκύσουν περισσότερους ψηφιακούς αναγνώστες και διαφημιστές. Εφημερίδες όπως οι New York Times, οι Financial Times και η The Wall Street Journal προσπαθούν να χτίσουν πάνω στη διαδικτυακή αναγνωσιμότητα που διαμόρφωσαν καθ’ όλη την προεκλογική και μετεκλογική περίοδο, διαφημίζοντας την αμεροληψία τους ως στρατηγική πωλήσεων.

Εντούτοις, η στρατηγική αυτή ενέχει και κάποιο ρίσκο, καθώς αρκετές από αυτές έχουν κατηγορηθεί ότι ακολουθούν συγκεκριμένες πολιτικές γραμμές, ενώ σύμφωνα με διάφορες σχετικές έρευνες, η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στον Τύπο βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα. Μολαταύτα, υπάρχει λόγος για αισιοδοξία στον χώρο του Τύπου, καθώς το τελευταίο εξάμηνο η αναγνωσιμότητα των κύριων αμερικανικών εφημερίδων αυξήθηκε σημαντικά.

Οι New York Times απέκτησαν 276.000 νέους διαδικτυακούς συνδρομητές το τελευταίο τρίμηνο του 2016 και σημειώνουν αυξήσεις της τάξεως του 10 με 15% στα έσοδά τους από διαδικτυακές διαφημίσεις κατά το τρέχον τρίμηνο. Αντιστοίχως, η Wall Street Journal προσέθεσε 113.000 νέους ψηφιακούς συνδρομητές το τελευταίο τρίμηνο του 2016, αύξηση της τάξεως του 12%, ενώ οι Financial Times αύξησαν τους συνδρομητές τους στους 646.000, πραγματοποιώντας άνοδο 6%. Για να κερδίζουν όλο και περισσότερους συνδρομητές και οι τρεις εφημερίδες εστιάζουν σε ψηφιακές διαφημίσεις που υπογραμμίζουν την αφοσίωσή τους στην αλήθεια, αντιδρώντας έτσι παράλληλα και στις κατηγορίες του Τραμπ περί διακίνησης ψευδών ειδήσεων και κατευθυνόμενης ενημέρωσης. Εντούτοις, το διχαστικό κλίμα που δημιούργησε η προεκλογική περίοδος έχει καταστήσει τις διαφημιστικές εταιρείες περισσότερο διστακτικές, κυρίως λόγω της ξεκάθαρης πολιτικής κατεύθυνσης ορισμένων πηγών ενημέρωσης και της αμφίβολης εγκυρότητας άλλων, με αποτέλεσμα να επιλέγουν οι ίδιες πού θέλουν να εμφανίζονται οι διαφημίσεις τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή