Περαιτέρω μείωση τζίρου λόγω υψηλού ΦΠΑ αναμένουν τα σούπερ μάρκετ

Περαιτέρω μείωση τζίρου λόγω υψηλού ΦΠΑ αναμένουν τα σούπερ μάρκετ

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περαιτέρω μείωση των πωλήσεων αναμένουν το α΄ εξάμηνο του 2017 σε σύγκριση με το β΄ εξάμηνο του 2016 τόσο οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και οι προμηθευτές τους. Οι περισσότεροι, και συγκεκριμένα το 48%, εκτιμούν ότι η μείωση θα κυμανθεί από 2% έως 4%, ενώ υπάρχει και ένα σημαντικό ποσοστό, 14%, που προβλέπει μείωση των πωλήσεων άνω του 5%. Αύξηση των πωλήσεων, πάντως, «βλέπει» μόνον το 11%. Η εκτίμηση έρχεται ουσιαστικά να επιβεβαιώσει όσα αναφέρουν επιχειρηματίες του κλάδου και ερευνητές της αγοράς, ότι δηλαδή το 2017 δεν έχει ξεκινήσει θετικά.

Τα παραπάνω ευρήματα περιλαμβάνονται στην εξαμηνιαία έρευνα τάσεων που πραγματοποιεί το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε στελέχη αλυσίδων σούπερ μάρκετ και προμηθευτών των λεγόμενων ταχυκίνητων αγαθών (πρόκειται για τα αγαθά που καταναλώνονται συχνά και αποτελούν βασικά είδη πρώτης ανάγκης).

Οι λιανέμποροι εμφανίζονται πιο απαισιόδοξοι από τους προμηθευτές, καθώς μείωση των πωλήσεων «βλέπει» το 66% έναντι 55%, που είναι το αντίστοιχο ποσοστό στους προμηθευτές.

Βασικότερο πρόβλημα, καθώς οδηγεί σε αύξηση τιμών, χωρίς αντίστοιχη αύξηση των περιθωρίων κέρδους, μιας και προκαλεί τελικά κάμψη της κατανάλωσης, αποτελεί για τον κλάδο ο υψηλός ΦΠΑ. Ειδικότερα, όσον αφορά το θέμα του υψηλού ΦΠΑ, αποτελεί το σοβαρότερο πρόβλημα για το 68% των ερωτηθέντων, ακολουθούν η μείωση πωλήσεων με 52%, η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες με 40% και η γραφειοκρατία και πολυνομία για το 34%.

Ο υψηλός ΦΠΑ θεωρείτο το σημαντικότερο πρόβλημα και τον Σεπτέμβριο του 2016, κατά τη διενέργεια της προηγούμενης εξαμηνιαίας έρευνας, όμως συγκέντρωνε αρκετά χαμηλότερο ποσοστό, περίπου 57%.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι το 46% εκτιμά ότι οι τιμές των προϊόντων θα αυξηθούν το επόμενο εξάμηνο, ενώ μόλις το 16% προβλέπει μείωσή τους.

Το στοιχείο αυτό βασίζεται, αφενός, στο γεγονός της επιβάρυνσης σειράς προϊόντων με έμμεσους φόρους και αυξημένο κόστος παραγωγής λόγω του ενεργειακού κόστους και, αφετέρου, στο ότι οι λιανέμποροι και οι προμηθευτές αναμένεται το επόμενο διάστημα να περιορίσουν τις προωθητικές ενέργειες, καθώς είναι δύσκολο να τις χρηματοδοτούν διαρκώς.

Το αρνητικό κλίμα που επικρατεί στις επιχειρήσεις και που αυτές το εισπράττουν από την καθημερινή επαφή τους με τους καταναλωτές αποτυπώνεται και στην ερώτηση σχετικά με το εάν και προς ποια κατεύθυνση μεταβλήθηκε η οικονομική κατάσταση στη χώρα το προηγούμενο εξάμηνο. Το 81% εκτιμά ότι η οικονομική κατάσταση επιδεινώθηκε και μόλις το 1% την αποτιμά θετικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή