Ενας ιδιότυπος πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ Βερολίνου – Παρισιού και Βερολίνου – Ντιτρόιτ, εξαιτίας της σχεδιαζόμενης πώλησης της Opel-Vauxhall από τη μητρική της εταιρεία GM στη γαλλική PSA Peugeot-Citroen. Το Βερολίνο έχει εξοργιστεί, επειδή, όπως διατείνεται, δεν ενημερώθηκε έγκαιρα για τις συνομιλίες σχετικά με την εξαγορά. Πάντως, η Opel-Vauxhall (με αυτό το όνομα είναι γνωστή στη Βρετανία) είναι ζημιογόνος επί σχεδόν 20 χρόνια, και η GM θέλει να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρες δραστηριότητες. Ωστόσο, η εξαγορά της από την Peugeot θα σημάνει το κλείσιμο εργοστασίων και απώλειες πολλών θέσεων εργασίας.
Ενα τέτοιο καίριο χτύπημα θέλει να το αποφύγει η Γερμανία, η οποία βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο. Κάτι αντίστοιχο θέλει να αποφύγει και η Γαλλία, ενόψει των προεδρικών εκλογών, όταν μάλιστα ο δείκτης της ανεργίας εξακολουθεί να είναι υψηλός. Σημειωτέον ότι το γαλλικό δημόσιο διαθέτει το 14% της PSA, την οποία και διέσωσε στο αποκορύφωμα της κρίσης, οπότε έχει βαρύνοντα λόγο για το ποιο θα είναι το μέλλον της. Στη Βρετανία η Vauxhall είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία και απασχολεί άμεσα και έμμεσα σχεδόν 42.000 εργαζομένους.
Τι σημαίνει, όμως, συνένωση δυνάμεων PSA και Opel; Αρχικά, η Peugeot-Citroen θα βρεθεί στη δεύτερη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά (μερίδιο 16,3%, έναντι 9% σήμερα). Πρώτη είναι η γερμανική Volkswagen (μερίδιο 24,1%) και τρίτη η επίσης γαλλική Renault (μερίδιο 10,1%). Κατά δεύτερον, η General Motors με την πώληση της Opel-Vauxhall θα απαλλαγεί από ζημιογόνες δραστηριότητες και θα επικεντρωθεί σε αγορές υψηλής απόδοσης, όπως τα φορτηγά, τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στις ΗΠΑ και τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης.