ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο κέντρο logistics 120 στρεμμάτων βάζουν μπροστά ΟΛΠ και Cosco

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Το κέντρο θα έλθει να προστεθεί στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, με πρώτο αυτόν στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

To σχέδιο για δεύτερο κέντρο logistics στον Πειραιά ενεργοποιεί διά του ΟΛΠ η Cosco, μετά την απόφασή της πέρυσι να μη διεκδικήσει τα 600 στρέμματα από τα συνολικά 2.200 του Θριάσιου στον σχετικό διαγωνισμό.

Ειδικότερα, ξεκινά φέτος το έργο της υπόγειας οδικής σύνδεσης των χώρων του ΟΛΠ, στην περιοχή του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, με τον πρώην χώρο της Διεύθυνσης Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΟΔΔΥ) έκτασης 90 στρεμμάτων, ο οποίος έχει ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης. Το έργο της υπόγειας διασύνδεσης έχει προϋπολογισμό πέντε εκατομμυρίων ευρώ και θα ενοποιήσει δύο χώρους που θα φιλοξενήσουν logistic center έκτασης 120 συνολικά στρεμμάτων.

Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για την προοπτική ανάπτυξης του λιμανιού, αφού θα ενοποιήσει και τελωνειακά την έκταση του ΟΛΠ στο ύψος της αποθήκης Γ, η οποία βρίσκεται στον σταθμό αυτοκινήτων. Το κέντρο αυτό θα έλθει να προστεθεί στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, με πρώτο αυτόν στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC). Με τα δύο αυτά κέντρα logistics, ο ΟΛΠ αποκτά πρόσθετο ζωτικό χώρο για να φιλοξενήσει την επιδιωκόμενη αύξηση της σχετικής δραστηριότητας που αναμένεται να φέρει και η ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ, πριν από το καλοκαίρι, αλλά και η καλύτερη αξιοποίηση του προβλήτα Ι μετά τις απαραίτητες επισκευές που αναμένεται να κοστίσουν περί τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Η ανάπτυξη του νέου χώρου logistics στην έκταση του πρώην ΟΔΔΥ δεν σημαίνει, πάντως, πως η Cosco, άμεσα ή μέσω του ΟΛΠ, δεν θα διεκδικήσει και το δεύτερο και μεγαλύτερο κομμάτι του Θριάσιου όταν αυτό βγει σε διαγωνιστική διαδικασία, αναφέρουν στην «Κ» πηγές της βιομηχανίας. «Τα κινεζικά σχέδια για την Ελλάδα δεν χωράνε μόνον στις εκτάσεις του ΟΛΠ» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ο λόγος για τα 1.450 περίπου στρέμματα που βρίσκονται δίπλα στα 588 στρέμματα που τελούν υπό παραχώρηση στην ελληνική κοινοπραξία Goldair και ETBA BΙΠΕ μετά σχετικό διαγωνισμό της ΓΑΙΑΟΣΕ. Η Cosco είχε ζητήσει να γίνει διαγωνισμός συνολικά για τα 2.200 στρέμματα και όχι τμηματικός, αφού στα 588 δεν περιλαμβάνονται οι δύο μεγάλες αποθήκες εμβαδού 56.000 τ.μ. σε έκταση 139 στρεμμάτων και το συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (Εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και Μεταφόρτωσης φορτίων) για τα οποία κυρίως ενδιαφερόταν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ