ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι χειμερινές εκπτώσεις δεν έφεραν την άνοιξη στα καταστήματα της Αθήνας

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Μεγαλύτερες απώλειες φαίνεται να υπέστησαν οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μειωμένος και μάλιστα περισσότερο από το αναμενόμενο ήταν ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων για τη συντριπτική πλειονότητα των εμπορικών επιχειρήσεων στην Αθήνα. Τα στοιχεία της σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) έρχονται στην ουσία να επιβεβαιώσουν τη γενικευμένη αίσθηση που υπάρχει στην αγορά για τους δύο πρώτους μήνες του 2017 περί σημαντικά μειωμένης καταναλωτικής ζήτησης.

Η αγορά αποδίδει τη μειωμένη κίνηση στο γενικευμένο κλίμα αβεβαιότητας που επικράτησε από την αρχή της χρονιάς, λόγω της μη ολοκλήρωσης της περιβόητης δεύτερης αξιολόγησης του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, καθώς και στις αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις –λόγω έμμεσων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών– που ισχύουν από τις αρχές του έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα γνώμης σε εμπορικές επιχειρήσεις που διενήργησε ο ΕΣΑ, το 78% δήλωσε ότι ο τζίρος μειώθηκε κατά τις φετινές χειμερινές εκπτώσεις σε σχέση με αυτές του 2016. Μόλις το 3% δήλωσε ότι ο τζίρος αυξήθηκε, ενώ το 16% απάντησε ότι ο τζίρος έμεινε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Το χειρότερο ίσως είναι ότι η πτώση του τζίρου ξεπέρασε τις πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις. Το 74% δήλωσε ότι ο τζίρος που σημείωσαν στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις ήταν χειρότερος του αναμενομένου. Το 22% δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις τους έκαναν τον αναμενόμενο τζίρο, ενώ μόλις το 2% απάντησε ότι πραγματοποίησε τζίρο καλύτερο του αναμενομένου.

Η μείωση του τζίρου για την πλειονότητα των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν από 11% έως 20%. Μεγαλύτερες απώλειες φαίνεται να υπέστησαν οι επιχειρήσεις που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας. Σύμφωνα με την έρευνα, η πτώση στο κέντρο της Αθήνας ήταν μεσοσταθμικά 18,93%, στις περιφερειακές αγορές του Δήμου Αθηναίων 9%, ενώ στις εμπορικές περιοχές εκτός Δήμου Αθηναίων 16,39%.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις, οκτώ στις δέκα, έκαναν εκπτώσεις που κυμάνθηκαν από 20% έως 50% επί της αρχικής τιμής. Ειδικότερα, το 54% έκανε εκπτώσεις από 20% έως 40%, το 26% εκπτώσεις από 40% έως 50%, ενώ μόλις το 3% διέθεσε τα προϊόντα του με έκπτωση πάνω από 50%. Το 10% έκανε εκπτώσεις 10% έως 20%, ενώ το 7% των επιχειρήσεων δεν πραγματοποίησε εκπτώσεις.

Από την έρευνα προκύπτει, εξάλλου, ότι η συνήθεια της χρήσης μέσων ηλεκτρονικών πληρωμών από τους Ελληνες καταναλωτές τείνει να παγιωθεί. Συγκεκριμένα, το 56% των επιχειρήσεων δήλωσε ότι ποσοστό 50% έως 80% του τζίρου τους έχει πραγματοποιηθεί μέσω χρήσης από τους καταναλωτές πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ