ΕΛΛΑΔΑ

«Ακριβή» η απεργία για τις ΣΤΑΣΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Αδεια στάση τραμ, χθες, ημέρα απεργίας των εργαζομένων στις σταθερές συγκοινωνίες. Οι κινητοποιήσεις συνεχίζονται στις 1 και 3 Μαρτίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σημαντική απώλεια εσόδων –έως 152.738 ευρώ ημερησίως– και παραβατική συμπεριφορά των επιβατών (εισιτηριοδιαφυγή) πριν και μετά τις στάσεις εργασίας αποτελούν τις σημαντικότερες συνέπειες των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες. Η χθεσινή ημέρα βρήκε την πρωτεύουσα σε συνθήκες χάους, καθώς δεν κυκλοφόρησαν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ στο πλαίσιο σειράς κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς. Ετσι, τα Ι.Χ. βρέθηκαν αντιμέτωπα με συνθήκες ασφυξίας, που εντάθηκαν λόγω των πορειών που έλαβαν χώρα χθες στο κέντρο της Αθήνας.

Τι σημαίνει όμως για τις συγκοινωνιακές εταιρείες κάθε ημέρα και κάθε ώρα που μένουν ακινητοποιημένοι οι συρμοί των ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες); Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης πεπραγμένων του 2015 για τις ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός και τραμ), μία ημέρα απεργίας κοστίζει στην εταιρεία 152.738 ευρώ από πωλήσεις εισιτηρίων που δεν πραγματοποιούνται.

Σε αυτά βέβαια πρέπει να προστεθούν και περίπου 70.000 ευρώ, που αποτελούν την ημερήσια μισθολογική δαπάνη που καταβάλλει η εταιρεία στις περιπτώσεις που οι εργαζόμενοι πληρώνονται παρά την αποχή από τα καθήκοντά τους. Υπολογίζοντας κατά προσέγγιση ότι κάθε ημέρα εκτελούνται δρομολόγια κατά τη διάρκεια 20 ωρών, η μία ώρα στάσης εργασίας κοστίζει στην εταιρεία 7.636 ευρώ. Η 3ωρη στάση εργασίας της περασμένης εβδομάδας κόστισε 22.908 ευρώ.

Εκτός από το γεγονός ότι δεν παρέχεται εξυπηρέτηση από τα μέσα σταθερής τροχιάς σε 725.000 επιβάτες που εξυπηρετούνται κατά μέσον όρο από το μετρό, τον ηλεκτρικό και το τραμ, η απώλεια εσόδων για τις ΣΤΑΣΥ δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητη. Αθροίζοντας τις τρεις ημέρες που θα παραμείνουν ακινητοποιημένα τα μέσα σταθερής τροχιάς και την τρίωρη στάση εργασίας της περασμένης Παρασκευής, η απώλεια από τα ταμεία των ΣΤΑΣΥ ανέρχεται σε 481.122 ευρώ.

Οι συγκοινωνιολόγοι εξηγούν ότι η απώλεια εσόδων κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων δεν αφορά μόνο τα χρήματα που χάνονται από τη μη πώληση εισιτηρίων και το κόστος λειτουργίας του μέσου που δεν καλύπτεται. Εχει παρατηρηθεί ότι τις ώρες πριν και μετά τις στάσεις εργασίας η συμπεριφορά των επιβατών τείνει να είναι πιο παραβατική απ’ ό,τι τις υπόλοιπες ημέρες είτε λόγω εκνευρισμού, τον οποίο προκαλεί η ταλαιπωρία είτε λόγω της πεποίθησης που επικρατεί ότι μετά τις στάσεις εργασίας ο ελεγκτικός μηχανισμός είναι πιο ελαστικός.

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων των ΣΤΑΣΥ συνεχίζονται και την επόμενη Τετάρτη και Παρασκευή 1 και 3 Μαρτίου.

Κλειστοί σταθμοί

Στο μεταξύ κλειστοί θα παραμείνουν αύριο και μεθαύριο οι σταθμοί του μετρό «Ηλιούπολη» και «Αγ. Παρασκευή» για την εγκατάσταση του εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Για τον ίδιο λόγο την Τετάρτη, την Πέμπτη και την Παρασκευή (1, 2 και 3 Μαρτίου 2017) θα παραμείνει κλειστός ο σταθμός «Περιστέρι».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ