Ιαβέρης: Με περίπου 200 χλμ έτρεχε ο οδηγός της Πόρσε στην Αθηνών-Λαμίας

Ιαβέρης: Με περίπου 200 χλμ έτρεχε ο οδηγός της Πόρσε στην Αθηνών-Λαμίας

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Περίπου 1.800 άνθρωποι χάθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα στον ένα περίπου χρόνο που μεσολάβησε από το αυτοκινητικό δυστύχημα του Παντελή Παντελίδη μέχρι το τραγικό δυστύχημα της Κυριακής τόνισε στον ΣΚΑΪ ο εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς Τάσος Μαρκουΐζος, ευρύτερα γνωστός ως Ιαβέρης.

«(Από πέρυσι) είχαμε 5.000 ανάπηρους σε τροχαία… Πέντε νεκροί την ημέρα, 4 με 5 ζωντανοί νεκροί, 20 ανάπηροι, 60 τραυματίες στις περισσότερες φορές σε ηλικίες 15 – 29» σχολίασε ο Ιαβέρης. «Την προηγούμενη χρονιά είχαμε 40.000 λιγότερες γεννήσεις από τους νεκρούς, έχουμε μια χώρα με γερασμένο πληθυσμό… Μιλάμε για τη βιωσιμότητα του χρέους, αλλά όχι τη βιωσιμότητα των ελληνοπαίδων» ανέφερε χαρακτηριστικά, καταγγέλλοντας ότι στα σχολεία δεν υπάρχει μάθημα οδικής αγωγής.

Ερωτηθείς δε για την ταχύτητα που είχε αναπτύξει το σπορ αυτοκίνητο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας απάντησε «200 χιλιόμετρα λίγο παραπάνω λίγο παρακάτω, και με 60 ‘’λιώνει’’ το αυτοκίνητο».

Εξάλλου, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ιαβέρης ανέφερε πως «Τα πιο πολλά τροχαία ατυχήματα σ’ ένα ποσοστό κοντά στο 87% συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές με ταχύτητες κοντά στα 50 χλμ/ώρα. Και μάλιστα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πρωταγωνιστών των τροχαίων είναι κοντά στη ηλικία των 30 ετών. Σύμφωνα μάλιστα με τα τελευταία στοιχεία, το 60 με 70% των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι ηλικίας 15- 29 ετών».

Οπως αποκάλυψε «τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο. Και μετά λέμε πώς να εξοικονομήσουμε λεφτά και βάζουμε ισοδύναμα. Το 40% του κόστους στην υγεία είναι από τροχαία. Ποσό πολύ μεγάλο, που κανείς δεν κάνει κάτι για να αλλάξει την κατάσταση. Ειδικά τώρα την περίοδο της κρίσης. Μιλάμε για μια γενοκτονία. Και κανείς δεν κάνει κάτι».

Η έλλειψη παιδείας είναι η σημαντικότερη αιτία των ατυχημάτων. «Είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχει παιδεία. Δεν υπάρχει αλληλοσεβασμός. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι όπως ξεκινάμε από το σπίτι μας το πρωί, έτσι πρέπει να γυρνάμε. Υπάρχουν οικογένειες από πίσω που μας περιμένουν. Θα πρέπει να μάθουμε να σεβόμαστε τον εαυτό και τους άλλους. Τα παιδιά στο παιδικό κάθισμα, όλοι οι επιβάτες να φορούν ζώνη, όχι υψηλές ταχύτητες. Φθάσαμε να οδηγούμε αυτοκίνητο και λες και κυκλοφορούμε με Καλάσνικοφ» ανέφερε ο Ιαβέρης.

Ο ίδιος πάντως προτείνει αύξηση των προστίμων. «Τα πρόστιμα πρέπει να αυξηθούν και όχι να μειωθούν. Πρέπει να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε καλύτερους ανθρώπους. Επίσης συχνά θα πρέπει μέσα από τις ΜΜΕ να προβάλουμε όχι ατυχήματα για συνετισμό, αλλά τις στιγμές της κηδείας των θυμάτων, αλλά και την επόμενη μέρα των ατόμων που έμειναν ανάπηροι. Επίσης οι γονείς οφείλουν να γίνουν καλύτεροι κατά τη διάρκεια της οδήγησης, καθώς τα παιδιά αντιγράφουν τους γονείς σε μεγάλο βαθμό. Αν δεν είναι αυτοί σωστοί, ούτε και αυτά θα γίνουν σωστά».

Για «μαγκιά» στην οδήγηση κάνει λόγο ο Θεσσαλονικιός οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος. «Υπάρχει πολύ μαγκιά στην οδήγηση. Επίσης βλέπουμε πειραγμένα αυτοκίνητα, μαύρα τζάμια, σκεπασμένες πινακίδες με σκούρες ζελατίνες, μουσική στη διαπασών, εξατμίσεις μπουριά, διασκευασμένα τουρμποκίνητα. Και όλα αυτά με την αστυνόμευση ανύπαρκτη. Η οδήγηση των περισσότερων Ελλήνων οδηγών δεν διαφέρει πολύ από μία πίστα με συγκρουόμενα αυτοκινητάκια του λούνα πάρκ».

Τέλος ο γνωστός οδηγός αγώνων, Δημήτρης Μανωλόπουλος προέτρεψε να: «γίνει υποχρεωτικό το μάθημα ασφαλούς οδήγησης στην τηλεόραση και στα ραδιόφωνα. Να υπάρξουν αυστηρά πρόστιμα στους ανεγκέφαλους οδηγούς και αφαίρεση διπλώματος οδήγησης για πάντα σε οδηγούς που ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια ταχύτητος».

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή