24ωρες απεργίες σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Τετάρτη και την Παρασκευή

24ωρες απεργίες σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ την Τετάρτη και την Παρασκευή

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρόλο διοίκησης επιχειρούν να διαδραματίσουν οι συνδικαλιστές της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), οι οποίοι κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους αντιδρώντας στην απόφαση του υπουργείου Υποδομών, που εκχωρεί στον ΟΑΣΑ την εμπορική εκμετάλλευση σταθμών και χώρων της ΣΤΑ.ΣΥ.

Η κυβερνητική απόφαση ωστόσο είναι ειλημμένη, καθώς η ανάληψη της εμπορικής εκμετάλλευσης από τον κεντρικό φορέα (σ.σ. ΟΑΣΑ) προβλέπεται και στον πρόσφατο νόμο για την αναδιοργάνωση του ΟΑΣΑ. Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους δηλώνουν ότι η εταιρεία αναμένεται να χάσει σημαντικά έσοδα εάν πάψει η ίδια να διαχειρίζεται τα έσοδα από την εκμετάλλευση των χώρων και των συρμών, ενώ αφήνουν να εννοηθεί ότι η ρύθμιση φέρνει τις συγκοινωνίες ένα βήμα πριν την ιδιωτικοποίηση. Κάτι τέτοιο διαψεύδεται από πλευράς υπουργείου Υποδομών, ενώ στελέχη του επισημαίνουν ότι δεν θα υπάρξει καμία απώλεια εσόδων για τη ΣΤΑΣΥ, καθώς αυτά θα εισπράττονται από τον ΟΑΣΑ και στη συνέχεια θα κατευθύνονται στο φορέα που διαχειρίζεται τα μέσα σταθερής τροχιάς.    

Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι είναι απαραίτητη η παραχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης στον ΟΑΣΑ, ώστε να υπάρχει ενιαία πολιτική σε όλα τα μέσα και να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι δυνατότητες που παρέχονται από την ενοικίαση των χώρων της ΣΤΑΣΥ και να ενισχυθούν τα έσοδα από τη διαφημιστική δαπάνη. Σημειώνουν μάλιστα ότι σήμερα τα έσοδα από εμπορική εκμετάλλευση (διαφημίσεις, ενοικίαση χώρων κτλ) μετά βίας αγγίζουν τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό το οποίο κρίνεται σημαντικά μικρότερο από τις δυνατότητες που παρέχουν οι αστικές συγκοινωνίες που διακινούν καθημερινά 1,5 εκατ. επιβάτες. Ρίχνουν μάλιστα λάδι στη φωτιά αφήνοντας υπόνοιες ότι οι συνδικαλιστές δεν θέλουν να «φύγει» η εμπορική εκμετάλλευση από τη διαχείριση της ΣΤΑΣΥ καθώς οι ίδιοι καρπώνονται οφέλη.

Η εμπορική δραστηριότητα της ΣΤΑΣΥ θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων – πέραν των 10 εκατ. ευρώ που επιφέρει σήμερα – ωστόσο παραμένει ανεκμετάλλευτη, όπως εξηγούν στελέχη του υπουργείου Υποδομών. Το μήλον της έριδος αποτελεί εκτός από την ενοικίαση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα, το διαφημιστικό «ντύσιμο» συρμών, οι μισθώσεις καταστημάτων και η παραχώρηση χώρων για την λειτουργία των ΑΤΜ και των κεραιών κινητής τηλεφωνίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ενοικίαση του χώρου πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα κοστίζει 6.000 ευρώ ημερησίως, ενώ η κάλυψη ενός συρμού του μετρό με διαφήμιση τιμολογείται σε περίπου 10.000 ευρώ για 15 ημέρες. Το ανάλογο κόστος για συρμό των ΗΣΑΠ δεν ξεπερνά τα 2.500 ευρώ.

Η εμπορική εκμετάλλευση χώρων τιμολογείται με τιμές 2002, σύμφωνα με πληροφορίες με αποτέλεσμα το τετραγωνικό μέτρο στο μετρό να κοστολογείται προς 55 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη επιφάνεια για τους ΗΣΠΑ στα 25 ευρώ. Σημειώνεται ωστόσο ότι στο τελικό κόστος προστίθενται δαπάνες εκτύπωσης, συνεργείου τοποθέτησης κτλ. 

Στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους οι εργαζόμενοι προχωρούν σε δύο 24ωρες απεργίες την Τετάρτη, και την Παρασκευή κατά τη διάρκεια των οποίων θα παραμείνουν ακινητοποιημένοι οι συρμοί του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ.

Στο μεταξύ οι προγραμματισμένες για τις 1,2,3 Μαρτίου τεχνικές εργασίες στο σταθμό του μετρό «Περιστέρι», που θα οδηγούσαν σε κλείσιμο του σταθμού τις παραπάνω ημέρες, αναβάλλονται λόγω των κινητοποιήσεων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή