Ρόλο διοίκησης επιχειρούν να διαδραματίσουν οι συνδικαλιστές των ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους αντιδρώντας στην απόφαση για εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών και χώρων των ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ. Η κυβερνητική απόφαση, ωστόσο, είναι ειλημμένη, καθώς η ανάληψη της εμπορικής εκμετάλλευσης από τον κεντρικό φορέα (σ.σ. ΟΑΣΑ) προβλέπεται και στον πρόσφατο νόμο για την αναδιοργάνωση του ΟΑΣΑ. Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι η εταιρεία αναμένεται να χάσει σημαντικά έσοδα, κάτι το οποίο διαψεύδεται από πλευράς υπουργείου Υποδομών. Στελέχη του υπουργείου επισημαίνουν ότι δεν θα υπάρξει απώλεια εσόδων για τις ΣΤΑΣΥ, καθώς αυτά θα εισπράττονται από τον ΟΑΣΑ και στη συνέχεια θα αποδίδονται στις ΣΤΑΣΥ.
Υποστηρίζουν ότι η ρύθμιση είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει ενιαία πολιτική σε όλα τα μέσα και να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι εμπορικές δυνατότητες της εταιρείας. Σήμερα τα έσοδα από εμπορική εκμετάλλευση (διαφημίσεις, ενοικίαση χώρων κ.λπ.) μετά βίας αγγίζουν τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό σημαντικά μικρότερο από τις δυνατότητες που παρέχουν οι συγκοινωνίες που διακινούν καθημερινά 1,5 εκατ. επιβάτες. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών ρίχνουν, μάλιστα, λάδι στη φωτιά αφήνοντας υπόνοιες ότι οι συνδικαλιστές δεν θέλουν να «φύγει» η εμπορική εκμετάλλευση από τη διαχείριση των ΣΤΑΣΥ γιατί οι ίδιοι καρπώνονται οφέλη.
Το «ντύσιμο» συρμών
Το «μήλον της Εριδος» αποτελούν, εκτός από την ενοικίαση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα (6.000 ευρώ ημερησίως), το διαφημιστικό «ντύσιμο» συρμών (10.000 ευρώ για 15 ημέρες για το μετρό, 2.500 για τον ΗΣΑΠ), οι μισθώσεις καταστημάτων και η παραχώρηση χώρων για τη λειτουργία των ΑΤΜ και των κεραιών κινητής τηλεφωνίας.
Ακινητοποιημένοι θα παραμείνουν σήμερα και την Παρασκευή οι συρμοί του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ