ΚΟΣΜΟΣ

Το Αρχαιολογικό Πάρκο Κολοσσαίου ψάχνει μάνατζερ

REUTERS

Επίκεντρο του αρχαιολογικού πάρκου, που θα περιλαμβάνει την Αγορά, θα καταστεί το Κολοσσαίο στη Ρώμη.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΡΩΜΗ. Τη διαδικασία επιλογής γενικού διαχειριστή (general manager) για το νεοϊδρυθέν Αρχαιολογικό Πάρκο του Κολοσσαίου εγκαινιάσθηκε τη Δευτέρα, με διεθνή προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος από ειδικευμένους υποψηφίους στην ιστοσελίδα του ιταλικού υπουργείου Πολιτισμού.

Η καινοτόμος διοικητική ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων περιλαμβάνει το Κολοσσαίο, την Αγορά, τον Παλατίνο λόφο και την έπαυλη του Νέρωνα, γνωστή και ως Χρυσή Οικία, ενώ έχει ως πρότυπό της τη διοίκηση άλλων ιταλικών μουσείων, όπως του Μουσείου Ουφίτσι της Φλωρεντίας.

Στόχος του υπουργείου είναι η αποτελεσματικότερη λειτουργία των διάσημων αυτών αρχαιολογικών χώρων της ιταλικής πρωτεύουσας, η ενίσχυση του αριθμού των επισκεπτών και η βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού, Ντάριο Φραντσεσκίνι, η νέα διεύθυνση θα εξασφαλίζει ποσοστό 30% της χρηματοδότησής της από την πώληση εισιτηρίων στο Κολοσσαίο, πέρα από την επιχορήγησή της από τον κρατικό προϋπολογισμό, με στόχο την καλύτερη συντήρηση των αρχαιολογικών μνημείων της Ρώμης. Στην ιστοσελίδα του, το υπουργείο Πολιτισμού της Ιταλίας αναφέρει ότι ο νέος γενικός διαχειριστής θα υπογράψει συμβόλαιο τετραετούς διάρκειας, με ετήσιο μισθό 145.000 ευρώ, καθώς και «μπόνους» ύψους 35.000 ευρώ.

Η στρατολόγηση ξένων ειδικών διαχειριστών αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια του ιταλικού κράτους να καταστήσει κερδοφόρα τα αρχαιολογικά του μνημεία. Η τάση χρονολογείται στο 2011, όταν το υπουργείο Πολιτισμού αποδέχθηκε την πρόταση οίκου υποδημάτων για τη χρηματοδότηση του καθαρισμού της πρόσοψης του Κολοσσαίου έναντι 25 εκατ. ευρώ. Παρά τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις, το έργο ολοκληρώθηκε εντός του 2014.

Τον ίδιο χρόνο, ιταλικός οίκος μόδας προσέφερε 2,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση και τον καθαρισμό της εμβληματικής «φοντάνα ντι Τρέβι», σκηνικό του φλερτ μεταξύ Ανίτα Εγκμπεργκ και Μαρτσέλο Μαστρογιάνι στην κινηματογραφική ταινία του Φελίνι «Λα Ντόλτσε Βίτα».

Μεγάλος οίκος κοσμημάτων της χώρας, που δεν θέλησε να υστερήσει, δώρισε 1,5 εκατ. ευρώ για την αναστήλωση των εξίσου διάσημων «Ισπανικών Κλιμάκων» στην Πιάτσα Ντ’ Εσπάνια της Αιώνιας Πόλης.

Οι φόβοι πολλών αρχαιολόγων και ειδικών ότι οι εταιρείες αυτές θα εκμεταλλεύονταν τις χορηγίες για να τοποθετήσουν τις φίρμες τους στις επιφάνειες των αρχαίων μνημείων δεν επιβεβαιώθηκαν, χάρη στους αυστηρούς κανόνες που έθεσε το ιταλικό κράτος και είναι εμφανείς στην αναστήλωση μεσαιωνικών οικισμών, όπως αυτού στο Σαν Τζιμινιάνο της Τοσκάνης. Η χορηγία του διάσημου κοσμηματοπωλείου στις «Ισπανικές Κλίμακες» είναι σχεδόν κρυμμένη, ενώ στη Φοντάνα ντι Τρέβι η γενναιοδωρία του οίκου ραπτικής αναγνωρίζεται σε μία μόνο μικρή πινακίδα.

Οι παραπάνω επιτυχημένες πρωτοβουλίες έκαναν το ιταλικό κράτος να αναζητήσει ενεργά ιδιώτες-χορηγούς, ικανούς και πρόθυμους να χρηματοδοτήσουν την αναστήλωση άλλων μνημείων, όπως των ανακτόρων του 18ου αιώνα, που οικοδόμησαν οι Βουρβόνοι βασιλείς στην Καζέρτα της Νάπολης.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ