ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παντελιάδης: Το ντιλ της «Βερόπουλος» πέτυχε και χωρίς κούρεμα

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Τον Οκτώβριο του 2015 μίλησα με 15 σημαντικούς προμηθευτές για το πώς έβλεπαν το ενδεχόμενο εξαγοράς της “Βερόπουλος”. Ηταν θετικοί, αλλά όταν τους ανέφερα τη λέξη “κούρεμα”, είπαν ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τέτοιες λέξεις». Είναι μία από τις αρκετές «αποκαλύψεις» που έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της Metro Αριστοτέλης Παντελιάδης, με αφορμή τη συμπλήρωση ακριβώς ενός έτους από τη μεταβίβαση της «Βερόπουλος» στη Metro και τη λειτουργία πλέον του δικτύου στην Ελλάδα υπό το σήμα «My Market». Παρά τελικώς το γεγονός ότι οι προμηθευτές δεν δέχθηκαν «κούρεμα» των απαιτήσεων που είχαν από τη «Βερόπουλος», μέσα σε δύο εβδομάδες η Metro αποπλήρωσε 85 εκατ. ευρώ ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων. «Το 98% των προμηθευτών βοήθησε. Το υπόλοιπο 2% δεν το τιμωρούμε ούτε το εκβιάζουμε. Ωστόσο, το αντιμετωπίζουμε με διαφορετικό τρόπο», ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, μιλώντας από το βήμα εκδήλωσης του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ).

Υπενθυμίζεται ότι, όταν η Metro ανέλαβε τη «Βερόπουλος», η δεύτερη είχε οφειλές 164 εκατ. ευρώ προς τους προμηθευτές, 199,1 εκατ. ευρώ από δάνεια και leasing, 4,9 εκατ. ευρώ προς εκμισθωτές ακινήτων, 7,8 εκατ. ευρώ προς ασφαλιστικά ταμεία, 4,7 εκατ. ευρώ προς εφορία, 150.000 ευρώ προς δήμους και 15,2 εκατ. ευρώ προς λοιπούς πιστωτές. Οι καθαρές ζημίες ανέρχονταν το 2015 σε 43,7 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της από 702,27 εκατ. ευρώ το 2011 είχε υποχωρήσει στα 416 εκατ. ευρώ το 2015. Εκτός από τα μεγάλα οικονομικά βάρη που ανέλαβε η Metro, είχε ξαφνικά να αντιμετωπίσει σειρά ζητημάτων, από τις ταμπέλες που θα έπρεπε να αλλαχθούν έως την εκπαίδευση των εργαζομένων. Στις 19/2/2016 η εταιρεία είχε δίκτυο 113 καταστημάτων και τρεις ημέρες μετά, στις 22/2/2016, βρέθηκε με δίκτυο 291 καταστημάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται μόνο για τον εφοδιασμό τους. Μέσα σε λίγους μήνες αλλάχθηκαν 253 ταμπέλες, ενώ απαιτήθηκε στο 77% των καταστημάτων να γίνει ολική ανακαίνιση, εγκαταστάθηκαν 1.656 υπολογιστές και 1.177 φορητά τερματικά, επεκτάθηκαν τα κεντρικά γραφεία, εκπαιδεύθηκαν 10.400 εργαζόμενοι. Οι επενδύσεις που απαιτήθηκαν, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, ήταν τελικά μεγαλύτερες από τις προϋπολογισθείσες και συγκεκριμένα 90 εκατ. ευρώ έναντι 50 εκατ. ευρώ, ενώ το γεγονός ότι έπρεπε να καταχωριστούν 3.678.431 τιμολόγια και δελτία αποστολών είχε ως συνέπεια να καθυστερήσουν λίγο οι πληρωμές των προμηθευτών, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν τα χρήματα. Σημειώνεται, πάντως, ότι η Μetro έκλεισε και 30 καταστήματα «Βερόπουλος».

Για το 2017 η εταιρεία προχωράει στην ίδρυση 10 νέων καταστημάτων, ενώ ήδη έχει ανακοινώσει τη συνεργασία της με το welovesupermarket.gr για τη δραστηριοποίησή της και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Επίσης πρόκειται να δημιουργήσει νέα σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «Μy Market».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ