ΕΛΛΑΔΑ

Ταλαιπωρίας συνέχεια για το επιβατικό κοινό λόγω της νέας απεργίας ΣΤΑΣΥ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την πεποίθηση ότι η εμπορική εκμετάλλευση των χώρων των ΣΤΑΣΥ δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, εκφράζουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών απαντώντας στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, που οδήγησαν για δεύτερη ημέρα την πρωτεύουσα σε συνθήκες χάους. Οι μετακινήσεις ήταν πολύ δύσκολες χθες από νωρίς το πρωί καθώς οι δρόμοι ήταν μποτιλιαρισμένοι λόγω της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων σε μετρό, τραμ και ηλεκτρικό, που ανάγκασε τους μετακινούμενους να χρησιμοποιήσουν τα Ι.Χ. τους. Η κυκλοφοριακή ασφυξία επαναλήφθηκε τις απογευματινές και βραδινές ώρες αυξάνοντας κατά πολύ τον χρόνο διέλευσης των κεντρικών αρτηριών. Η ταλαιπωρία αναμένεται να επαναληφθεί και αύριο, οπότε οι εργαζόμενοι έχουν προγραμματίσει νέα 24ωρη απεργία.

Οι ίδιοι αντιδρούν στην εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης στον ΟΑΣΑ. Παρά το γεγονός ότι η σχετική τροπολογία έχει ήδη ψηφιστεί και περιλαμβάνεται ως πρόβλεψη στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΑΣΑ, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. «Οι σταθμοί και οι υποδομές του μετρό ανήκουν στην Αττικό Μετρό, η οποία διατηρεί την υποχρέωση της αποπληρωμής των δανείων του έργου. Το κεφάλαιο των δανείων πληρώνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Οι τόκοι πρέπει να πληρώνονται από τη λειτουργία και την αξιοποίηση των υποδομών του μετρό και ανέρχονται σε ποσό άνω των 80 εκατ. ευρώ ετησίως», εξηγούν στελέχη του υπουργείου Υποδομών. Η επίμαχη τροπολογία παρέχει τη δυνατότητα στην Αττικό Μετρό να συνάπτει συμβάσεις με τις ΣΤΑΣΥ και τον ΟΑΣΑ. Μέχρι σήμερα η Αττικό Μετρό μπορούσε να συνάπτει συμβάσεις μόνο με τις ΣΤΑΣΥ, δυνατότητα που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ.

Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία του 2016, τα έσοδα από την ενοικίαση του χώρου πολλαπλών χρήσεων του μετρό στο Σύνταγμα διαμορφώθηκαν σε 1,018 εκατ. ευρώ από τις διαφημίσεις στους σταθμούς, σε 455.100 ευρώ από τις διαφημίσεις στα πλαίσια και στα πάνελ σταθμών, σε 1,430 εκατ. ευρώ από διαφημίσεις στους συρμούς και στα οχήματα, ενώ τα έσοδα από ενοικίαση χώρων για τα ΑΤΜ ανήλθαν στις 764.615 ευρώ. Παράλληλα, οι ΣΤΑΣΥ εισέπραξαν από προωθητικές ενέργειες 151.982 ευρώ, από τους χώρους για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας 1,633 εκατ. ευρώ, από καταστήματα 551.911 ευρώ και από τους χώρους στάθμευσης 913.047 ευρώ. Το σύνολο δηλαδή των εισπράξεων από εμπορική εκμετάλλευση μετά βίας αγγίζει τα 7 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο κρίνεται ιδιαίτερα χαμηλό. «Είναι βέβαιο ότι η μη αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό και η μη κάλυψη της πληρωμής των τόκων θα εγείρει στο άμεσο μέλλον άλλα σοβαρά θέματα και για το Δημόσιο, τους πολίτες, τους εργαζομένους στις εταιρείες λειτουργίας», υποστηρίζουν πηγές του υπουργείου Υποδομών.

Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι εμμένουν στο ότι η εταιρεία θα χάσει αυτά τα έσοδα και θα οδηγηθεί στην ιδιωτικοποίηση. Στελέχη του υπουργείου απαντούν ότι «δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των ΜΜΜ». Και σημειώνουν ότι ακόμη αναζητούνται οι λόγοι της κινητοποίησης, αφήνοντας σαφείς υπόνοιες πως οι εργαζόμενοι καρπώνονται οφέλη από την έως τώρα ισχύουσα διαδικασία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ