Ο πάτος του βαρελιού είχε χρήματα

Ο πάτος του βαρελιού είχε χρήματα

3' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον θεσμό των επιχορηγήσεων, που σταμάτησαν να δίνονται στο ελεύθερο θέατρο το 2011, επανενεργοποιεί η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου εξασφαλίζοντας για την περίοδο 2017-18 συνολικά 1,5 εκατ. ευρώ. Δίνει όμως και άλλες 700.000 στα ΔΗΠΕΘΕ, στην προσπάθειά της να αναμορφώσει τον θεσμό. «Μα έχει χρήματα το ΥΠΠΟΑ;», αναρωτηθήκαμε όσοι ακούγαμε χθες τα σχέδιά της για τον πολιτισμό, «κήπο με καρπούς», όπως τον περιέγραψε, που ο ρόλος της είναι «να του επιτρέψουμε να ανθίσει». Οσο για τα χρήματα; «Ξύσαμε τον πάτο του βαρελιού», δήλωσε.

Στον πάτο βέβαια δεν περίσσεψαν για τις οικονομικές εκκρεμότητες της Καμεράτας. Το ΥΠΠΟΑ επιθυμεί οριστική λύση, αλλά αυτή «δεν θα ευοδωθεί χωρίς την έγκριση από το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών». Δεν περίσσεψαν ούτε για το πολύπαθο Θεατρικό Μουσείο, που η ΕΡΤ θα φιλοξενήσει το αρχείο και τη βιβλιοθήκη του, αλλά για τα χρέη του ούτε λόγος. «Δεν είχε ποτέ σύμβαση χρηματοδότησης με το υπουργείο Πολιτισμού». Επαιρνε, όμως, βοηθήματα από το υπουργείο. Οι προκηρύξεις για την υποβολή προτάσεων (επιχορηγήσεις 2017-18) θα γίνουν στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου και οι ανακοινώσεις στις αρχές Μαΐου. Το ΥΠΠΟΑ θα δώσει 1,5 εκατ. ευρώ, αλλά τα χρέη από το 2011 «είναι παρελθούσες χρήσεις», ξεκαθάρισε η υπουργός. Μάταια περιμένουν οι υπερχρεωμένοι.

Προσφέρει πάντως δωρεάν για πρόβες τα υπόγεια του Μεγάρου Μουσικής (έως και τον Ιούλιο) σε 21 θεατρικά σχήματα, 13 σχήματα χορού, 35 μουσικά σχήματα και 2-3 σχήματα όπερας-μουσικού θεάτρου. Τα ΔΗΠΕΘΕ, που έλαβαν πέρυσι 46.500 ευρώ, το 2017 θα λάβουν επιχορήγηση από 60.000 ευρώ εκείνα των Πάτρας, Κρήτης, Σερρών, Καβάλας, Ιωαννίνων, Κοζάνης και Λάρισας, 46.500 ευρώ των Αγρινίου, Ρούμελης, Κομοτηνής, Καλαμάτας, Βέροιας, 30.000 το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου, ενώ εκτός παραμένει η Κέρκυρα.

ΤΑΠΑ: Σε επανεκκίνηση και το ταμείο. Οσο για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έπειτα από δύο χρόνια, όταν και ανακοινώθηκε, είναι έτοιμη η εγκατάσταση που θα λειτουργήσει πιλοτικά από τον Μάιο στους χώρους: Ακρόπολη, Μυκήνες, Μεσσήνη, Kνωσός. Εγκρίθηκε επίσης η πρόσληψη 1.314 φυλάκων.

ΕΣΠΑ: Ξεκίνησαν 40 έργα πολιτιστικής κληρονομιάς στο ΕΣΠΑ 2014-2020, ετοιμάζονται να ενταχθούν 33, έχει ενταχθεί η ενίσχυση εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΠΟΑ στον τομέα του Σύγχρονου Πολιτισμού (Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης, Μπιενάλε Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Δάσους του ΚΘΒΕ, Inspire project του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης). Συνεχίζονται οι εργασίες στο Πολυκεντρικό Μουσείο, στη βασιλική Νεκρόπολη και στο Ανάκτορο των Αιγών, στο Γεφύρι του Αράχθου, στην Αυλή των Θαυμάτων στην Πλάκα. Θα αποδοθεί στις αρχές Απριλίου το Ευπαλίνειο Υδραγωγείο της Σάμου και το Acropole Palace στο τέλος του χρόνου. Εκεί, οι εργασίες που απομένουν υπολογίζονται σε 1.798.868 ευρώ, που θα δοθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του

ΥΠΠΟΑ. Η βοήθεια της Περιφέρειας Αττικής ξεχάστηκε;

ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ: Oλα καλά, σύμφωνα με την υπουργό. Εξασφαλίστηκαν 4 εκατ. ευρώ για την αποπεράτωση του νέου κτιρίου από το ΠΕΠ Αττικής, καθώς και 11 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους. «Το ΥΠΠΟΑ βρίσκεται σε στενή συνεργασία και με το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος», όσο για τις καθυστερήσεις, για όλα ευθύνεται το νερό που βρέθηκε σε χαμηλό βάθος. Τον Μάρτιο θα γίνει επανεκκίνηση του έργου και η μελέτη θα μπει σε διαδικασία ανάθεσης. Για την επικαιροποιημένη μουσειογραφική μελέτη εγκρίθηκε κονδύλι 160.000 ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής. Τα εγκαίνια προβλέπονται το 2019 ή αρχές του 2020. Στο μεταξύ η έκθεση που επρόκειτο να γίνει στο ΚΠΙΣΝ «έκλεισε» στο Βυζαντινό Μουσείο, ενώ στη Γλυπτοθήκη μεταφέρεται η «Κοιμωμένη» του Γιαννούλη Χαλεπά.

ΑΜΦΙΠΟΛΗ: Θα διατεθούν άμεσα 2,5 εκατ. ευρώ από κοινοτικά προγράμματα για αποκατάσταση, συντήρηση και στερέωση του μνημείου και του λόφου Καστά, ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αμφίπολης και διαμόρφωση μονοπατιών. Στο πρόγραμμα του INTERREG θα ενταχθεί με 1 εκατ. ευρώ το έργο των διαδρομών, το κέντρο πληροφόρησης κ.ά., και στο ΕΣΠΑ 2014-2020 έργο ύψους 1,5 εκατ. ευρώ για την οριστική διαμόρφωση του τύμβου, συντήρηση του γλυπτού, γραπτού και ψηφιδωτού διακόσμου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή