ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η κυβέρνηση, ο «Τοξότης» και η Αττικής

TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει πλέον σαν «βάρος» τον κ. Χρήστο Καλογρίτσα. Αυτό προκύπτει από διασταυρωμένες πληροφορίες της «Κ», τόσο από τραπεζικές όσο και από κυβερνητικές πηγές. Και η ερώτηση των 38 βουλευτών της Ν.Δ. απλά ήρθε να δυσχεράνει τις ήδη βεβαρημένες σχέσεις του κατασκευαστή με τον σημερινό κυβερνητικό συνασπισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το κλίμα άρχισε να αλλάζει στις αρχές Ιανουαρίου, όταν η εταιρεία του Χρ. Καλογρίτσα «Τοξότης» απέστειλε επιστολή στην Attica Bank με την οποία ζητούσε πρόσθετο δανεισμό. Η εταιρεία είχε στις 31/12/2016 χρηματοδοτική σχέση με την τράπεζα με πιστωτικό όριο 110 εκατ. ευρώ, αλλά σύμφωνα με πηγές που βρίσκονται στο περιβάλλον της –και δεν είχαν εξουσιοδοτηθεί να μιλήσουν δημόσια για το θέμα– είχε συμφωνήσει με την τράπεζα να χρησιμοποιούνται τα 108 από αυτά. Κι έτσι η έκθεση είχε φτάσει στα 106 εκατ. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται 41 εκατ. μακροπρόθεσμου δανεισμού, 24 εκατ. βραχυπρόθεσμου (έναντι έργων) και 41 εκατ. σε εγγυητικές επιστολές και ενέγγυες πιστώσεις. Αυτά, σύμφωνα με την «Τοξότης», εξυπηρετούνται κανονικά.

Πηγές στην τράπεζα που επίσης δεν είχαν εξουσιοδοτηθεί να τοποθετηθούν δημόσια, ανέφεραν ότι ο τόνος προσέγγισής της από τους εκπροσώπους της «Τοξότης» «ήταν ασυνήθης για την τραπεζική πρακτική». Στη συνέχεια, όμως, ήρθε ως απάντηση η γνωστή επιστολή της τράπεζας –την αποκάλυψε την περασμένη Τρίτη ο ΣΚΑΪ– και τώρα τραπεζικές πηγές σημειώνουν ότι δεν «γράφεται κάθε μέρα...».

Ακολούθησε επικοινωνία του κ. Χρ. Καλογρίτσα και της ηγεσίας της τράπεζας, με στόχο την εκτόνωση του κλίματος και την εξεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να χαμηλώσουν τους τόνους. Ταυτόχρονα, όμως, η επιστολή της τράπεζας που τελεί πλέον υπό νέα διοίκηση, η οποία δεν ελέγχεται από τις οργανώσεις των μηχανικών –ο κ. Καλογρίτσας μιλάει δημόσια για τη συμβολή του στην επιλογή των διοικήσεων του ΤΕΕ– ήταν ένα «ισχυρό σήμα» προς τον κατασκευαστή ότι δεν υπάρχει κανενός είδους προστασία στη σχέση του με την τράπεζα.

Ο ίδιος ο κ. Καλογρίτσας, λένε συνομιλητές του, είναι απογοητευμένος με την κυβέρνηση που «τον έβαλε σε μια περιπέτεια χωρίς να τον προστατεύσει». Μάλιστα η απογοήτευσή του αυτή δεν αφήνει εκτός και τον υπουργό Υποδομών και κουμπάρο του κ. Χρ. Σπίρτζη. Ο κ. Καλογρίτσας, για παράδειγμα, δεν αντιλαμβάνεται γιατί η κυβέρνηση δεν τοποθετείται έναντι της Ν.Δ. στο θέμα των έργων της ΔΕΗ, τα οποία υποστηρίζει σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με κυβερνητικά στελέχη ότι τα κέρδισε όλα επί συγκυβέρνησης Ν.Δ./ΠΑΣΟΚ και ότι η ανάθεσή τους απλά καθυστέρησε εξαιτίας των ενστάσεων. Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες εκπτώσεις στον Αυτοκινητόδρομο Πατρών - Πύργου, πηγές κοντά στην κατασκευαστική εταιρεία «Τοξότης» που μίλησαν στην «Κ» με τον όρο της ανωνυμίας ανέφεραν ότι η «έκπτωση άλλης τεχνικής εταιρείας, πολύ μεγαλύτερης, στο έργο συντήρησης της Εγνατίας Οδού ήταν μεγαλύτερη από τη δική μας, αλλά δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό θέμα και δεν δόθηκε δημοσιότητα...».

Αποφασιστικό ρόλο, πάντως, στην ψύχρανση των σχέσεων του κ. Καλογρίτσα με το σημερινό σύστημα εξουσίας φαίνεται να έχει η απομάκρυνση του κ. Νίκου Παππά από τη θέση του υπουργού Επικρατείας και η καχυποψία με την οποία τον αντιμετωπίζει ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που συχνά ρωτάει συνεργάτες του «τι γνώμη έχουν για τον Καλογρίτσα». Οι εξελίξεις αυτές φαίνεται να οδήγησαν και στην απόφαση του υιού Καλογρίτσα να δηλώσει την αποχώρησή του από το «εγχείρημα» εβδομαδιαίας εφημερίδας.

H ασφαλιστική ενημερότητα

Τόσο στελέχη της τράπεζας όσο και παράγοντες της κατασκευαστικής εταιρείας δεν έχουν, ωστόσο, απάντηση στο ερώτημα πώς μέσα σε είκοσι μέρες το 2015 αυξήθηκε το ύψος δανεισμού της κατασκευαστικής εταιρείας κατά δέκα φορές. Κυβερνητικές πηγές, πάντως, επισημαίνουν ότι ο συγκεκριμένος κατασκευαστής διατηρούσε στενές σχέσεις με κυβερνητικό στέλεχος που είχε το 2015 την ευθύνη σε παραγωγικό υπουργείο και ότι κακώς «φορτώνεται» η ευθύνη στους κ. Παππά και Σπίρτζη.

Στην ερώτηση που κατέθεσαν την 1η Μαρτίου οι βουλευτές της Ν.Δ. ζητείται να κατατεθεί η φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα της εταιρείας «Τοξότης»/Ομάδα Κατασκευών. Πηγές κοντά στην εταιρεία ανέφεραν ότι αυτή έχει ασφαλιστική ενημερότητα. Αλλες πηγές στο ΤΣΜΕΔΕ έλεγαν στην «Κ» ότι η ασφαλιστική ενημερότητα εκδόθηκε κατόπιν σχετικής πίεσης από την εταιρεία, προκειμένου να προλάβει τις προθεσμίες του διαγωνισμού για το τέταρτο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου.

Σε ό,τι αφορά το ερώτημα των βουλευτών της αντιπολίτευσης για το αν έχουν χρηματοδοτηθεί ΜΜΕ από τον τραπεζικό δανεισμό, δεν είναι σαφές αν η εταιρεία που «έβγαζε» εβδομαδιαία εφημερίδα θα συνεχίσει να την εκδίδει ή θα την αναλάβει νέα εταιρεία. Η εταιρεία πάντως που την εξέδιδε μέχρι αυτή την εβδομάδα θα αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις της.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ