Δώρο του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

Δώρο του Ντόναλντ Τραμπ στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

2' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σήμερα αναμένεται να ανακοινώσει η κυβέρνηση Τραμπ την αναθεώρηση των κανόνων μείωσης των εκπομπών καυσαερίων στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, μια κίνηση που πρόκειται να ανοίξει τον δρόμο για ένα πιο χαλαρό πλαίσιο συγκριτικά με τις υφιστάμενες προδιαγραφές. Επίσης, θεωρείται μεγάλη νίκη για την εν λόγω βιομηχανία, που αντιτίθεται εδώ και καιρό στα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Οπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα των New York Times, οποιαδήποτε επανεξέταση του υφιστάμενου ρυθμιστικού πλαισίου από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) και το υπουργείο Μεταφορών θα αμβλύνει τις πιέσεις για συμμόρφωση με τον μέχρι σήμερα ισχύοντα κανόνα: να μπορεί ένα όχημα να καλύψει 54 μίλια με ένα γαλόνι καύσιμο, δηλαδή 86 χιλιόμετρα με 3,7 λίτρα, έως το 2025. Αυτός ο στόχος υιοθετήθηκε από την κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα έπειτα από συμφωνία με τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες το 2012.

Εν συνεχεία, όμως, παράγοντες του κλάδου θεώρησαν αυτούς τους στόχους εξωπραγματικούς, υπολογίζοντας πως μόνο το 4% των σημερινών οχημάτων έχει τη δυνατότητα να προσαρμοστεί σε αυτά τα κριτήρια έως το 2025. «Aκόμη και με τους υπολογισμούς της ΕΡΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έπρεπε να δαπανήσουν 200 δισ. δολάρια έως το 2025 για να συμμορφωθούν με το νέο πλαίσιο», είχε γράψει ο πρόεδρος της ένωσης Auto Αlliance, Μιτς Μπέινγουολ, πριν από ένα μήνα. Βέβαια, ουδείς γνωρίζει σε ποιο βαθμό θα προχωρήσει η ΕΡΑ σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση του ρυθμιστικού πλαισίου που ήταν ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της πολιτικής του Μπαράκ Ομπάμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου.

Τέλη Ιανουαρίου, λίγες μόλις ημέρες μετά την ορκωμοσία του, ο νέος Αμερικανός πρόεδρος συναντήθηκε με τους επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στις ΗΠΑ. Τότε ο κ. Τραμπ υποσχέθηκε τη χαλάρωση της νομοθεσίας και τη μείωση της φορολογίας στον κλάδο, ζητώντας ως αντάλλαγμα τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε αμερικανικό έδαφος, που ήταν η μεγαλύτερη υπόσχεση στην προεκλογική εκστρατεία του. Στη συνάντηση παρευρέθησαν οι Μάρα Μπάρα της General Motors, Μαρκ Φιλντς της Ford Motor και Σέρτζιο Μαρκιόνε της Fiat Chrysler Automobiles. Πριν από την εκλογή του, ο Αμερικανός πρόεδρος είχε απειλήσει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες με δασμούς 35% στις εισαγωγές τους. Επανέλαβε την ίδια απειλή στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες το 2017, για να μεταφέρουν εργοστασιακές μονάδες από το Μεξικό στις ΗΠΑ.

Εντονες είναι οι αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις στα σχέδια του Λευκού Οίκου για την επανεξέταση των κανόνων εκπομπών καυσαερίων. Κατηγορούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι οπισθοδρομούν από τη συμφωνία που χάραξαν με την κυβέρνηση Ομπάμα το 2012, όταν οι τιμές της βενζίνης ήταν πολύ υψηλότερες απ’ ό,τι σήμερα. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αναθεωρήσουν κρίσιμες αποφάσεις για την προστασία του περιβάλλοντος και του καταναλωτή», σχολίασε στους New York Times ο Μάικλ Μπρουν, διευθύνων σύμβουλος της περιβαλλοντικής οργάνωσης Sierra Club. Οπως αναφέρει η εφημερίδα, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν επίσης ο νέος επικεφαλής της ΕΡΑ, Σκοτ Προυτ, να ξεκινήσει τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες για να αφαιρέσει από τη δικαιοδοσία της πολιτείας Καλιφόρνιας τον αυστηρό έλεγχο των εξατμίσεων των αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή