ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: σχέδιο για ένταξη σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Το σχέδιο θα προχωρήσει με κατάθεση αίτησης στο δικαστήριο για διορισμό ειδικού διαχειριστή που θα αναλάβει τον τεμαχισμό των Ναυπηγείων στο «εμπορικό» και στο «πολιτικό» κομμάτι και στη συνέχεια την εκποίησή τους μέσω διεθνούς διαγωνισμού και σύμφωνα με πληροφορίες εισέπραξε τη θετική αποδοχή των Βρυξελλών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μια δύσκολη αλλά οριστική λύση στο χρονίζον πρόβλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και της περιπέτειας με την Κομισιόν για την ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων προσπαθεί να δώσει ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η χθεσινή επίσκεψή του στις Βρυξέλλες και η συνάντηση που είχε με τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού κ. Γκερντ Κούπμαν. Ο κ. Πιτσιόρλας φέρεται να παρουσίασε στην Κομισιόν ένα σχέδιο ένταξης της εταιρείας σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης στο πλαίσιο του νόμου 4307 (γνωστού ως νόμου Δένδια) που προβλέπει συνοπτικές διαδικασίες πώλησής της, χωρίς χρέη και με εκδίωξη των παλαιών μετόχων. Το σχέδιο θα προχωρήσει με κατάθεση αίτησης στο δικαστήριο για διορισμό ειδικού διαχειριστή που θα αναλάβει τον τεμαχισμό των ναυπηγείων στο «εμπορικό» και στο «πολεμικό» κομμάτι και στη συνέχεια την εκποίησή τους μέσω διεθνούς διαγωνισμού και σύμφωνα με πληροφορίες εισέπραξε τη θετική αποδοχή των Βρυξελλών. Η πρόταση Πιτσιόρλα φέρεται να αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για τη διάσωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας μέσω της συνένωσης των προβληματικών της μονάδων, ώστε να δημιουργηθεί ένας ανταγωνιστικός κλάδος που θα μπορεί να επιβιώσει χωρίς κρατικές ενισχύσεις και αποκλειστικό πελάτη το Πολεμικό Ναυτικό.

Ο ίδιος ο κ. Πιτσιόρλας, με τον οποίο επικοινώνησε η «Κ», αρνήθηκε να επιβεβαιώσει την εν λόγω πρόταση, αν και μια εβδομάδα νωρίτερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής όπου συζητήθηκε το θέμα των ναυπηγείων, αναφέρθηκε σε σχέδιο ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία, προκαλώντας την αντίδραση της διοίκησης της εταιρείας. «Η δική μας η πρόθεση είναι να υπαγάγουμε τα ναυπηγεία σε ένα καθεστώς εκκαθάρισης, χωρίς να κλείσουν και να βρούμε μια οριστική λύση», είχε πει ο κ. Πιτσιόρλας στην Επιτροπή της Βουλής, σημειώνοντας μάλιστα ότι θα μπορεί να πει περισσότερα μετά τη συνάντηση που θα γίνει στις Βρυξέλλες στις 8 Μαρτίου με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Αναφερόταν στη χθεσινή συνάντηση για την οποία η σχετική ανακοίνωση του υπουργείου περιορίζεται να αναφέρει ότι: «στη συνάντηση συζητήθηκαν οι εξελίξεις στο θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά μετά την κατάθεση εκ μέρους της Επιτροπής προσφυγής κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας για την επιβολή προστίμου εξαιτίας της μη συμμόρφωσης με την από 2 Ιουλίου 2008 απόφαση περί ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων. Κατά τη συζήτηση διερευνήθηκαν εναλλακτικά σενάρια αντιμετώπισης του προβλήματος».

Να σημειωθεί ότι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έχει καταλογιστεί με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ληξιπρόθεσμο ποσό ύψους 566 εκατ. ευρώ για παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβε την περίοδο 1997 έως το 2002, ενώ το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει καταδικάσει την Ελλάδα για τη μη ανάκτησή τους. Το θέμα των κρατικών ενισχύσεων βρίσκεται υπό εξέταση τα τελευταία 5 έτη από το Διαιτητικό Δικαστήριο του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) έπειτα από προσφυγές που υπέβαλε η ΕΝΑΕ και ο μέτοχός της Ισκαντάρ Σάφα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ουσιαστικά βρίσκονται εκτός λειτουργίας και ότι από τις 30 Απριλίου 2014 το Πολεμικό Ναυτικό ανέλαβε το ίδιο την πληρωμή των εργαζομένων προκειμένου να ολοκληρωθεί το ναυπηγικό πρόγραμμα που είχε ανατεθεί για λογαριασμό του. Η εταιρεία οφείλει στους εργαζομένους αποδοχές από τον Απρίλιο του 2012, οι οποίες μάλιστα έχουν κριθεί δικαστικά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ