ΕΛΛΑΔΑ

Οι βανδαλισμοί στις συγκοινωνίες έγιναν «μόδα»

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ούτε μία σύλληψη για τους βανδαλισμούς στον εξοπλισμό των συγκοινωνιών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διαφορετική τροπή και πιο βίαιο χαρακτήρα άρχισαν να παίρνουν τα περιστατικά βανδαλισμού του εξοπλισμού των αστικών συγκοινωνιών. Η ατιμωρησία έχει «γεννήσει» μια νέα μόδα που θέλει ομάδες νεαρών, ακόμη και μαθητών, να μετατρέπουν τους βανδαλισμούς σε ιδιότυπο παιχνίδι.


Το επεισόδιο που σημειώθηκε προχθές το βράδυ στη Βάρη διαφοροποιείται σημαντικά από τα έως τώρα περιστατικά, καθώς οι δράστες απείλησαν με μαχαίρι τον οδηγό, κάτι το οποίο δεν αποτελεί συνήθη πρακτική τουλάχιστον όταν σημειώνονται σπασίματα εξοπλισμού. Συγκεκριμένα στις 11.30 το βράδυ της Τετάρτης, λίγο πριν από το τέρμα της γραμμής 117 (εκτελεί το δρομολόγιο Γλυφάδα - Βάρη), στην οδό Αλ. Παναγούλη, ένας νεαρός επιβάτης διαπληκτίστηκε με τον οδηγό του λεωφορείου απαιτώντας να τον μεταφέρει σε σημείο εκτός δρομολογίου. Στο μεταξύ, ο νεαρός και δύο φίλοι του φορώντας μαύρα ρούχα, έβγαλαν από τα επίσης μαύρα σακίδιά τους σφυριά. Σύμφωνα με την κατάθεση του οδηγού, έσπασαν την οθόνη από δύο επικυρωτικά μηχανήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και αποβιβάστηκαν. Η Αστυνομία εκτιμά ότι η επίθεση στη Βάρη, που προήλθε από τους τρεις νεαρούς, προστίθεται σε μια σειρά περιστατικών στα οποία εμπλέκονται νεαροί ηλικίας μεταξύ 20-25 ετών. Ανάλογο περιστατικό συνέβη χθες με καταστροφή τριών επικυρωτικών μηχανημάτων σε λεωφορείο που εκτελούσε το δρομολόγιο Περιστέρι - Ιλιον.

Μέχρι σήμερα δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε μία σύλληψη για βανδαλισμό στις συγκοινωνίες, γεγονός που δίνει έδαφος στην ολοένα και μεγαλύτερη εξάπλωση του φαινομένου. Τα σπασίματα είναι καθημερινά, ενώ, όπως εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζομένων των ΟΣΥ Λεωνίδας Σκούλος, δεν περιορίζονται πλέον γεωγραφικά. «Εχουμε κάνει αίτηση στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δεν βλέπουμε να έχει γίνει κάτι. Καταλαβαίνουμε ότι δεν προλαβαίνουν να επέμβουν ούτε ότι μπορούν να αστυνομεύουν όλα τα λεωφορεία», τονίζει ο κ. Σκούλος, που ισχυρίζεται ότι το μέτρο των μυστικών αστυνομικών επί της ουσίας δεν εφαρμόστηκε ποτέ. «Οταν επαναλαμβάνονται περιστατικά σε μία περιοχή, οι βάνδαλοι αλλάζουν τόπο δράσης, καθιστώντας τον εντοπισμό τους δύσκολο», εξηγεί ο κ. Σκούλος.

Από την άλλη, τα περιστατικά επιθέσεων από ομάδες νεαρών δεν είναι πρωτοφανή για τους οδηγούς των λεωφορείων των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και προϋπήρχαν των βανδαλισμών κατά του εξοπλισμού των συγκοινωνιών, ωστόσο περιορίζονταν σε συγκεκριμένες περιοχές με ιδιαίτερα πληθυσμιακά χαρακτηριστικά. Μεταξύ των λεγόμενων «προβληματικών» δρομολογίων που εκτελούνται σε περιοχές όπως είναι η Ελευσίνα, το Ανω Πέραμα, το Μενίδι, η Ζοφριά, τα Ανω Λιόσια και ο Ασπρόπυργος παρατηρούνται εδώ και χρόνια επιθέσεις ειδικά τις βραδινές ώρες. «Μέχρι πρότινος οι οδηγοί, που εκτελούσαν δρομολόγια σε αυτές τις περιοχές είχαν μια αγωνία. Σήμερα όποιο δρομολόγιο και να ξεκινήσεις να κάνεις, υπάρχει έντονος φόβος, γιατί δεν ξέρεις τι θα προκύψει», σημειώνει ο κ. Σκούλος.

Πέραν των επιθέσεων από ομάδες Ρομά, που συναντώνται σε ορισμένες περιοχές, όπως εξηγούν οι οδηγοί, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο επιθέσεων από ομάδες ή συμμορίες ανηλίκων. Στις πιο υποβαθμισμένες περιοχές η επίθεση κατά των λεωφορείων μεταφράζεται σε αντιδραστικότητα κατά της εξουσίας», εξηγεί στην «Κ» οδηγός λεωφορείου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ