Lee Lik Hsin, CEO της Budget Aviation Holdings

4' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φανταστείτε να πετάτε απευθείας για Σιγκαπούρη και κατά τη διάρκεια της πτήσης να περιφέρονται στους διαδρόμους του αεροσκάφους πόκεμον. Ή αυτή η γεμάτη εκπλήξεις πτήση να προσφέρει και «ήσυχο τμήμα» χωρίς παιδιά και επιπλέον να είναι χαμηλού κόστους.

Η Scoot έρχεται στις 20 Ιουνίου στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», εγκαινιάζοντας την πρώτη απευθείας σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Σιγκαπούρης, ενώ με το ίδιο δρομολόγιο κάνει την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η χαμηλού κόστους μακρινών αποστάσεων Scoot είναι μέλος της Budget Aviation Holdings, θυγατρικής της Singapore Airlines, και από πέρυσι έχει συγχωνευθεί με τη χαμηλού κόστους μικρών αποστάσεων Tigerair, επίσης θυγατρική της Singapore Airlines, παρέχοντας τη δυνατότητα σύνδεσης της Αθήνας με δεκάδες προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ασίας. Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια, η Scoot προσφέρει στον επιβάτη μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, όπως μας εξηγεί ο επικεφαλής της και CEO της Budget Aviation Holdings, Lee Lik Hsin.

Προσπαθεί να καταρρίψει την πεποίθηση που επικρατεί σε ορισμένους ότι οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες δεν ενδιαφέρονται για τον επιβάτη και αποδίδει την πεποίθηση αυτή σε μια ευρωπαϊκή χαμηλού κόστους (κοντινών αποστάσεων) αεροπορική εταιρεία, η οποία –όπως αφήνει να εννοηθεί–έχει υπονομεύσει τη φήμη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους.

Με ποια κριτήρια επιλέξατε την Αθήνα, η οποία δεν διαθέτει ένα φθηνό αεροδρόμιο, ως σημείο εισόδου για την επέκτασή σας στην ευρωπαϊκή αγορά;

Οταν αναζητούσαμε την πόλη που θα αποτελούσε τον πρώτο ευρωπαϊκό προορισμό μας, σκεφτόμασταν ότι έπρεπε να βρούμε κάτι διαφορετικό. Μια πόλη που να μην έχει ανταγωνισμό και να μην προσφέρει ήδη συνδέσεις με τη Σιγκαπούρη, όπως για παράδειγμα το Λονδίνο ή το Παρίσι. Η μοναδικότητα του προϊόντος μας είναι που κάνει τη διαφορά αυτή τη στιγμή. Είμαστε η μοναδική εταιρεία που παρέχει αυτή τη σύνδεση και επιπλέον είμαστε χαμηλού κόστους, γεγονός το οποίο θεωρούμε ότι μας εξασφαλίζει σημαντική προοπτική ανάπτυξης στη συγκεκριμένη αγορά.

Πώς μπορεί μία χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία να καταστεί κερδοφόρα εκτελώντας πτήσεις μακρινών αποστάσεων;

Υπήρξαν κι άλλες εταιρείες που το επιχείρησαν στο παρελθόν, αλλά απέτυχαν, δεν το αρνιόμαστε αυτό. Η εκτέλεση πτήσεων μακρινών αποστάσεων σε ένα περιβάλλον χαμηλού κόστους δεν είναι εύκολη. Πλέον όμως οι τεχνολογικές εξελίξεις των αεροσκαφών μάς το επιτρέπουν. Το 2012 η Scoot ξεκίνησε να πετά με Boeing 777, αλλά η Ευρώπη ήταν εκτός του δικτύου μας. Σήμερα τα Boeing 787 Dreamliner, με τα οποία συνδέουμε τη Σιγκαπούρη με την Αθήνα, παρέχουν τέτοια αποδοτικότητα σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμων που καθιστούν το εγχείρημα εφικτό επιχειρηματικά. Επιπλέον, το γεγονός ότι έχουμε συγχωνευθεί πλέον με την Tigerair, που είναι η χαμηλού κόστους μικρών αποστάσεων εταιρεία του oμίλου Budget Aviation Holdings, υπό τη Singapore Airlines Group, μας δίνει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.Η σύνδεση Αθήνα-Σιγκαπούρη από μόνη της δεν θα μεταφέρει αρκετούς επιβάτες. Αλλά η δυνατότητα συνδέσεων με πτήσεις της Tigerair προς άλλους προορισμούς της Νοτιοανατολικής Ασίας είναι που καθιστά το πρώτο σκέλος της πτήσης ελκυστικό. Μέχρι πέρυσι τον Μάιο, πριν από τη συγχώνευση, μπορούσε κανείς να συνεχίσει επιλέγοντας μια πτήση με την Tigerair. Πλέον όμως οι δύο εταιρείες είναι μία. Ετσι, ακόμη και η διαδικασία κράτησης είναι ιδιαίτερα απλοποιημένη. Η εύκολη διασυνδεσιμότητα είναι αυτή που πιστεύουμε ότι θα δώσει ώθηση στα μεγέθη της εν λόγω πτήσης.

Με τι ποσοστά, αναφορικά με την επιβατική κίνηση, θα ήσασταν ευχαριστημένοι και η νέα πτήση θα εξασφάλιζε τη βιωσιμότητά της;

Είναι γεγονός ότι απαιτείται υψηλή πληρότητα για να επιβιώσει μια αεροπορική σύνδεση. Ο μέσος όρος της πληρότητας που εμφανίζουν οι πτήσεις μας ξεπερνά το 80%. Στόχος μας είναι λοιπόν να επιτύχουμε τα ίδια ποσοστά και στο δρομολόγιο Αθήνα-Σιγκαπούρη.

Το δρομολόγιο θα πραγματοποιείται όλο τον χρόνο με την ίδια συχνότητα;

Η Αθήνα είναι ένας προορισμός με έντονα εποχικά χαρακτηριστικά. Μπαίνουμε στην αγορά το καλοκαίρι, οπότε και η κίνηση είναι ενισχυμένη, με τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα. Το δρομολόγιο θα εκτελείται όλη τη διάρκεια του έτους, ωστόσο τη συχνότητα θα την επανεξετάσουμε μετά το τέλος της θερινής περιόδου, εκτιμώντας τη δυναμική της ζήτησης για τη χειμερινή περίοδο.

Πώς βλέπετε την αεροπορική αγορά στα επόμενα 5-10 χρόνια;

Οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες θα αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο και κυρίως εκείνες που εκτελούν πτήσεις σε μακρινούς προορισμούς. Και αυτό διότι οι χαμηλού κόστους κοντινών προορισμών έχουν ήδη παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη, καταλαμβάνοντας ένα σεβαστό μερίδιο της αγοράς. Οι μακρινών αποστάσεων, όμως, χαμηλού κόστους εταιρείες έχουν ακόμα δρόμο μπροστά τους, με δεδομένο ότι τώρα αρχίζουν να αναπτύσσονται.

Κινδυνεύουν οι χαμηλού κόστους εταιρείες να «κανιβαλίσουν» το προϊόν των full service αεροπορικών εταιρειών;

Για κάποιους πελάτες είναι ανταγωνιστικά προϊόντα, για άλλους όμως όχι. Ορισμένοι επιλέγουν τη full service εταιρεία για τα οφέλη και το εύρος των υπηρεσιών που παρέχει. Σε κάποια σημεία μπορεί το ένα προϊόν να καλύπτει το άλλο, αλλά ο βαθμός υπερκάλυψης είναι περιορισμένος. Και οι δύο τύποι αεροπορικών εταιρειών έχουν άφθονο χώρο να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν παράλληλα.

Για ποιον λόγο προτείνετε σε έναν ταξιδιώτη να επιλέξει τη Scoot;

Κατ’ αρχάς εκτελούμε την πτήση με το 787 Dreamliner, το οποίο είναι ένα υπερσύγχρονο αεροσκάφος, νέας τεχνολογίας, που παρέχει άνεση στον επιβάτη. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο, η καμπίνα φαρδιά κάνοντας το ταξίδι άνετο, η υγρασία κατά τη διάρκεια της πτήσης είναι υψηλότερη από ό,τι στα άλλα αεροσκάφη, ενώ οι θέσεις των επιβατών αναπαυτικές. Παράλληλα, οι υπηρεσίες που παρέχουμε είναι εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας απ’ ό,τι έχει συνηθίσει ο επιβάτης. Θέλουμε να του προσφέρουμε μια μοναδική εμπειρία. Συνήθως οι ταξιδιώτες ανακαλούν στη μνήμη τους διάφορα μέρη από τον προορισμό που επισκέπτονται, το ξενοδοχείο στο οποίο έμειναν, πράγματα που είδαν ή έκαναν εκεί. Εμείς θέλουμε η διαδρομή μέχρι τον προορισμό να μένει χαραγμένη στη μνήμη του ως κάτι διασκεδαστικό και διαφορετικό. Εχουμε σχεδιάσει μια σειρά από δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εν πτήσει, ενώ υπάρχει σημαντική αλληλεπίδραση του προσωπικού της εταιρείας με τους επιβάτες. Για παράδειγμα, οι αεροσυνοδοί ντύνονται πόκεμον και χορεύουν στους διαδρόμους του αεροσκάφους!

Οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από 180 ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή