ΕΛΛΑΔΑ

Διαμαντοπούλου: «Χώρες με σοβαρά συστήματα εκπαίδευσης αποφασίζουν μέσω συναινέσεων»

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

«Η συναίνεση είναι μια διαδικασία εξαιρετικά δύσκολη. Είναι πολύ βαθιά πολιτική πράξη, που έχει συγκρούσεις κυρίως με τον δικό σου χώρο. Οφείλεις να κάνεις συμβιβασμούς» ανέφερε η πρόεδρος του Δικτύου για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, κ. Αννα Διαμαντοπούλου, επί της θητείας της οποίας στο υπουργείο Παιδείας ψηφίστηκε ο νόμος για τα ΑΕΙ με 255 ψήφους σε σύνολο 300. Ωστόσο, συναίνεση δεν διαπιστώνεται στη διοίκηση. Υπάρχουν συνεχείς αλλαγές, πολλές σε λάθος κατεύθυνση. Χαρακτηριστική είναι η τελευταία απόφαση του ΣτΕ, η οποία ακύρωσε τον νόμο Μπαλτά-Κουράκη για τον τρόπο επιλογής διευθυντών σχολείων. Η εν λόγω απόφαση ήταν ένα βασικό στοιχείο σχολιασμού της χθεσινής εκδήλωσης της Πρωτοβουλίας για Παιδεία και Ανάπτυξη «ΠΡΩ.ΠΑΙΔΙ.Α.» στην οποία το υπουργείο Παιδείας εκπροσώπησε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης. Ο πανεπιστημιακός παραδέχθηκε ότι «ο τρόπος επιλογής διευθυντών ήταν προβληματικός επειδή δεν υπήρχε καταγραφή των κριτηρίων» και πρόσθεσε ότι στην πλειονότητα των κομμάτων υπάρχει κοινή αντίληψη σε πολλά ζητήματα, ωστόσο, πολλές φορές η διαφοροποίηση καταγράφεται στον τρόπο ερμηνείας της κάθε πολιτικής.

«Συμφωνούμε στην ενίσχυση της αυτονομίας του σχολείου ακόμη και για αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών. Συμφωνούμε στην αποκέντρωση σε επίπεδο σχεδιασμού, διαδικασιών και αλληλοεκπαίδευσης», είπε ενδεικτικά ο κ. Κουζέλης, προσθέτοντας όμως «έστω και με διαφορετικό περιεχόμενο».

Η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. κ. Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι «τη διαφορά στην εκπαίδευση κάνει η ποιότητα των δασκάλων», αναφέροντας ότι το κόμμα της προκρίνει «νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών» με προδιαγραφές και κριτήρια και υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ. Ως νομικός, η κ. Κεραμέως διέβλεψε ότι η απόφαση του ΣτΕ μπορεί να προκαλέσει αλυσιδωτά προβλήματα στη διοίκηση της εκπαίδευσης.

«Η αίσθηση της κοινωνίας είναι ότι δεν συμμετέχει στις αποφάσεις που την αφορούν» πρόσθεσε από την πλευρά του ο τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ κ. Αγγελος Τόλκας, κερδίζοντας την επιδοκιμασία πολλών γονιών που βρίσκονταν στην κατάμεστη αίθουσα της Τράπεζας της Ελλάδας. Αξιολόγηση και αποκέντρωση στο σχολείο ήταν οι άξονες τους οποίους εισηγήθηκε ο βουλευτής του Ποταμιού κ. Γιώργος Μαυρωτάς, προτείνοντας επίσης για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ επαναφορά της βάσης του «10» και τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων με βάση τα διεθνή πρότυπα και κριτική σκέψη. Μάλιστα στις συχνές αλλαγές στην εκπαίδευση και δη στο σύστημα εισαγωγής εστίασε και ο τομεάρχης Παιδείας της Ενωσης Κεντρώων κ. Παναγιώτης Ευαγγελίου. «Κάθε τρία χρόνια γκρέμιζε ο ένας ό,τι έκανε ο άλλος».

«Η παιδεία είναι ένα κιβώτιο με όλες τις δυνάμεις αλλά και τις παθογένειες του ελληνικού κράτους εδώ και 200 χρόνια», είπε η κ. Διαμαντοπούλου ζητώντας την υπέρβαση με βάση και τα επιστημονικά δεδομένα. «Το σύστημα διοίκησης πρέπει να πολλαπλασιάζει τα θετικά και να χτυπά τα αρνητικά. Πρέπει να είναι σταθερό και αδιάβλητο. Αρα οι χώρες με σοβαρά εκπαιδευτικά συστήματα αποφασίζουν μόνο μέσω συναινέσεων», κατέληξε.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ