ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εργολαβία «σκούπα» ύψους 165 εκατ. ευρώ για Ακτιο - Αμβρακία

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Νέα τροπή στην υπόθεση του οδικού άξονα Ακτίου - Αμβρακίας. Το Συμβούλιο Δημοσίων Εργων απέρριψε την ολοκλήρωση δύο εκ των τεσσάρων τμημάτων του «σαλαμοποιημένου» έργου μέσω συμπληρωματικών συμβάσεων. Κατά συνέπεια, το υπουργείο Υποδομών οδηγείται υποχρεωτικά στην προκήρυξη μιας νέας εργολαβίας-μαμούθ, ύψους 165 εκατ. ευρώ, όταν το συνολικό κόστος του έργου ήταν 142 εκατ. ευρώ!

Η οδική σύνδεση του Ακτίου - Αμβρακίας, μήκους 48,5 εκατ., δημοπρατήθηκε το 2009 χωρισμένη σε τέσσερα τμήματα και ανατέθηκε το 2010 (με τεράστιες εκπτώσεις, 50 - 51%). Ανάδοχος στα πρώτα τρία ήταν η ΑΕΓΕΚ και η θυγατρική της Ιόνιος, ενώ στο τέταρτο η ιταλική Consorzio Stabile Italimprese. Τα έργα βάλτωσαν για πολλούς λόγους: από την κακή οικονομική κατάσταση των αναδόχων, έως την καθυστέρηση των μελετών, των απαλλοτριώσεων, τα γεωλογικά προβλήματα. Πέρυσι το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε ότι θα προχωρούσε στην ολοκλήρωση του έργου μέσω συμπληρωματικών συμβάσεων, για τα ζητήματα στα οποία είχε ευθύνη το Δημόσιο και τα υπόλοιπα με μια μικρή εργολαβία-σκούπα.

Τελικά, όμως, το Συμβούλιο Δημοσίων Εργων απέρριψε την επιλογή της συμπληρωματικής σύμβασης για το 3ο και 4ο τμήμα. Αιτία, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν ότι δεν είχε ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση για τα σημεία που υπήρχε αλλαγή στον σχεδιασμό.

Αντίθετα, το Συμβούλιο ενέκρινε την υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης για την πρώτη εργολαβία, ύψους 5,8 εκατ. ευρώ. Ομως και σε αυτή την περίπτωση δεν θα πρόκειται για ένα πλήρες έργο: ο ανάδοχος θα ολοκληρώσει μόνο τα πρώτα 15 χλμ, με σκοπό να παραδοθούν στην κυκλοφορία. Η δαπάνη είναι επιλέξιμη, καθώς προορίζεται για την αντιμετώπιση κακών γεωλογικών συνθηκών που δεν είχαν προβλεφθεί. Οσο για το υπόλοιπο, θα δημοπρατηθεί μέχρι το καλοκαίρι με εργολαβία-σκούπα, ύψους 165 εκατ. ευρώ. Το ύψος της εργολαβίας δείχνει την τραγελαφική κατάληξη του έργου, που είχε ανατεθεί με συνολικό προϋπολογισμό 142 εκατ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ