ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενα τραπεζικό κατάστημα στο κινητό τηλέφωνο...

ΑΛΕΚΟΣ ΛΙΔΩΡΙΚΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Φανταστείτε μια τράπεζα χωρίς αναμονή, χωρίς γραφειοκρατία, χωρίς πόρτες ασφαλείας, μια τράπεζα που όλα της τα υποκαταστήματα καταλαμβάνουν μόλις μερικά megabites στο κινητό σας». Ετσι περιγράφει μεγάλη ισπανική τράπεζα τη θυγατρική της mobile bank, την πρώτη τράπεζα που δραστηριοποιείται αποκλειστικά μέσω κινητού στην Ισπανία, που ξεκίνησε πρόσφατα τη λειτουργία της.

Πού βρισκόμαστε όμως σήμερα στην Ελλάδα; Τι έχουν να περιμένουν οι συναλλασσόμενοι; «Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και επενδύουμε στην εικόνα του “εικονικού” μας καταστήματος, δηλαδή της εφαρμογής μας στα έξυπνα κινητά και φορητές συσκευές, καθώς αποτελεί το “κατάστημα” όχι του μέλλοντος αλλά του σήμερα. »Υπολογίσιμος αριθμός πελατών μας, που αυξάνεται συνεχώς, δεν επισκέπτεται πλέον το τραπεζικό κατάστημα, παρά μόνον σε σπάνιες περιπτώσεις, ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές», προσθέτει. Πλέον στο κινητό τηλέφωνο ενσωματώνονται όλα: πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες, τραπεζικοί λογαριασμοί, επενδύσεις, δάνεια ακόμη και η ίδια η τράπεζα, με αποτέλεσμα να γίνεται εφικτή η πραγματοποίηση του συνόλου σχεδόν των τραπεζικών συναλλαγών!

Τα νούμερα τον επιβεβαιώνουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», ο αριθμός των ενεργών πελατών στην Ελλάδα, που χρησιμοποιούν τουλάχιστον μια φορά τον μήνα το mobile banking, ξεπερνάει σήμερα τις 550.000 σε σχέση με τις 300.000 στο τέλος του 2015, με τον αριθμό των εγχρήματων συναλλαγών (χωρίς τις χρηματιστηριακές συναλλαγές) να ξεπερνάει τα δύο εκατομμύρια από περίπου 800.000 πριν από ένα χρόνο. Η αξία εγχρήματων συναλλαγών (χωρίς τις χρηματιστηριακές συναλλαγές) προσεγγίζει πλέον το ένα δισ. ευρώ, από μόλις περίπου 400 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2015.

Οι περαιτέρω προοπτικές ραγδαίας ανάπτυξης του mobile banking στη χώρα μας φαίνονται και από τον αριθμό των εν δυνάμει χρηστών του, δηλαδή τον αριθμό των εγγεγραμμένων πελατών στο mobile banking (που έχουν κωδικούς αλλά δεν τους έχουν ακόμη χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα). Ειδικότερα, ο αριθμός εγγεγραμμένων πελατών προσεγγίζει τα 4 εκατ. από 3 εκατ. στα τέλη του 2015. Καθώς αποχαιρετούμε το διευθυντικό στέλεχος, που μας έκανε τη σύντομη αλλά περιεκτική ενημέρωση στο κεντρικό κατάστημα τράπεζας, ένας συνταξιούχος πελάτης που περίμενε κοντά μας υπομονετικά για αρκετή ώρα να ενημερώσει απλά το βιβλιάριό του στο διπλανό γκισέ και άκουγε τη συζήτηση, αυθόρμητα μάς λέει: «Ο κόσμος εξελίσσεται, οι νέες τεχνολογίες κυριαρχούν παντού, όλα αυτά είναι καλά, αλλά μαζί χάνεται και η ανθρώπινη επικοινωνία, με την οποία μεγαλώσαμε από μικρά παιδιά, κάναμε φιλίες που μας στήριξαν μια ολόκληρη ζωή. Τώρα είναι της μόδας να κάνουμε δώρα στα παιδιά ρομποτάκια, ώστε να εξοικειωθούν από μικρά μαζί τους, άλλωστε καθώς μεγαλώνουν ίσως να είναι και οι άμεσοι συνεργάτες και φίλοι τους. Αλλάζουν τα πάντα, μπαίνουμε σε μια νέα εποχή που η πραγματικότητα θα συναντά την εικονική πραγματικότητα».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ