ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ

Φιλόξενο design

ΠΑΓΩΝΑ ΛΑΨΑΤΗ

O Jaime Hayon προτείνει μέσα από τον σχεδιασμό του Barcelo Torre Madrid ένα «ταξίδι» στην ιστορία της Ισπανίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Πριν από περίπου 30 χρόνια η κουλτούρα της ξενοδοχειακής διαμονής άλλαξε – για πάντα. Από «βαριά» και διακριτικά απρόσωπη μεταμορφώθηκε σε αυτό που θα ήθελες να είναι το σπίτι σου. Αυτή παραμένει μέχρι σήμερα η φιλοσοφία των ξενοδοχείων που έβαλαν το design στο επίκεντρο.

Τι είναι αυτό που κάνει ξεχωριστό ένα ξενοδοχείο: Το μέρος όπου βρίσκεται; Τα αντικείμενα από επώνυμους οίκους; Το βραβευμένο εστιατόριό του; Το ολιστικής προσέγγισης spa του; Οι πισίνες του; Πόσο σημαντική είναι η εικόνα και τι πρέπει να καταλαβαίνουμε ακούγοντας τον όρο «design hotels»; Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά τα στοιχεία καθορίζουν την εικόνα ενός ξενοδοχείου και πολύ περισσότερο πρέπει να αντανακλούν την ταυτότητα του brand στο οποίο ανήκουν. Σήμερα όμως, που οι περισσότεροι αναζητούν εμπειρίες και όχι απλώς ένα κατάλυμα, ποια είναι η εικόνα που προβάλλει η ξενοδοχειακή βιομηχανία;

Design hotel: η ταυτότητα ενός κινήματος

Ολα ξεκίνησαν στα μέσα των ’80s, της δεκαετίας που άλλαξε κάποια πράγματα για πάντα, ανάμεσά τους και την ξενοδοχειακή φιλοξενία όπως τη γνωρίζαμε έως τότε. Ηταν η εποχή που γέννησε τα design hotels, ένα νέο κίνημα τόσο στην αισθητική όσο και στη διαχείριση των ξενοδοχείων. Ανεξάρτητα από το αν χαρακτηρίζονται design boutique hotels λόγω του μεγέθους τους ή cosy design hotels λόγω της χαλαρής προσέγγισής τους, ή ακόμα και concept hotels, επειδή υιοθετούν μια συγκεκριμένη ιδέα, κοινός παρονομαστής όλων είναι το design.

Ο Ian Schrager –o άνθρωπος πίσω από το Studio 54– άνοιξε το 1982 το ξενοδοχείο Morgan στη Νέα Υόρκη καλλιεργώντας για πρώτη φορά μια πιο σοφιστικέ νοοτροπία, με πολύ ιδιαίτερα –ακόμα και μοναδικά– αντικείμενα που άλλαξαν την εικόνα του ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Το inderior design είχε επιμεληθεί η ανατρεπτική Γαλλίδα designer Andree Putman. Λίγα χρόνια αργότερα, ο Claus Sendlinger, επιχειρηματίας με πολλές ώρες διαμονής σε ξενοδοχεία, ιδρύει στην Καλιφόρνια τον όμιλο Design Hotels, με μόλις 10 μέλη τότε, και απευθύνεται σε όσους αναζητούν κάτι διαφορετικό, χωρίς η εμπειρία να κοστίζει περισσότερο από όσο ένα καλό ξενοδοχείο. Η επανάσταση είχε ξεκινήσει. Η σύγχρονη εικόνα του, με σαφείς επιρροές από τον βιομηχανικό σχεδιασμό και τις τάσεις της μόδας, υιοθετεί και τις καινοτόμες τεχνολογίες.

Ωστόσο τα design hotels έφεραν ακόμα κάτι νέο: η προσωπικότητά τους αγαπάει την εξωστρέφεια και το δείχνει. Μπορεί αυτή η διάθεση για κοινωνικοποίηση να ακούγεται πολύ τελευταία ως νέα και ανερχόμενη, όμως υπήρξε βασικό στοιχείο της ταυτότητας των design hotels. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τα lobby τους σχεδιάζονταν όχι απλώς ως χώρος υποδοχής, αλλά ως ένα μέρος όπου οι επισκέπτες τους ήθελαν να περάσουν μέρος του ταξιδιού τους. Για να επιτευχθεί αυτό, το design έπρεπε να συνδέσει το αισθητικό κομμάτι εννοείται με τη λειτουργικότητα, αλλά και με το συναίσθημα, διότι μόνο έτσι μπορεί να δημιουργηθεί μια δυνατή εμπειρία που θα δέσει τον ταξιδιώτη με το μέρος. Τα design hotels, λοιπόν, έκαναν ακριβώς αυτό: χώρους με υψηλή αισθητική μέσα στους οποίους θα συνεχίζετε το ταξίδι σας στον τόπο όπου βρίσκεστε. Εφτιαξαν ξενοδοχεία-προορισμούς.

Design αλλά και επιχειρηματικότητα

Κανείς δεν πρόκειται να αρνηθεί ότι το project ενός ξενοδοχείου είναι κάτι περίπλοκο και δύσκολο. Αρχιτέκτονες και interior designers βρίσκονται σε συνεργασία με τους επιχειρηματίες, καθώς «το concept οφείλει να αντικατοπτρίζει την εικόνα του brand, ενώ ο σχεδιασμός του θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται με βάση τις ανάγκες για βελτιώσεις ή τυχόν αλλαγές που θα προκύψουν στην πορεία», αναφέρει ο αρχιτέκτων Πάνος Πετρίδης, ο οποίος έχει υπογράφει γνωστά έργα, όπως το ξενοδοχείο Canaves Oia στη Σαντορίνη.

Ομως πώς μπορεί μια ιδέα να προσαρμοστεί για να εξυπηρετήσει την επιχειρηματική φύση ενός ξενοδοχείου, χωρίς να χάσει τη μοναδικότητά της; «Κάθε ξενοδοχείο είναι μια επιχείρηση, αλλά ταυτόχρονα κι ένας χώρος αναψυχής, ψυχαγωγίας, ξεκούρασης ή εργασίας για τον πελάτη. Ο interior designer καλείται να παντρέψει στον σχεδιασμό του την επιχειρηματική δράση με τη δημιουργικότητα (αρχιτεκτονική, design). Και οι δύο αυτές πτυχές είναι εξίσου σημαντικές, συνεπώς η μία δεν πρέπει να υπερισχύει της άλλης. Πρέπει να συνυπάρχουν αμφότερες. Δεν υπάρχει κανένα νόημα στο να δημιουργήσεις ένα όμορφο ξενοδοχείο που δεν είναι λειτουργικό. Ομοίως, ακόμη και το πιο λειτουργικό κτίριο, αν δεν είναι ελκυστικό για τον επισκέπτη, δεν πετυχαίνει τον σκοπό του. Θα έλεγα ότι το άλφα και το ωμέγα για ένα ξενοδοχείο είναι η ταυτότητα. Γι’ αυτό στόχος μας είναι το ξενοδοχείο να κατακτήσει τον πελάτη και να τον βοηθήσει να βιώσει μια ξεχωριστή εμπειρία στη διάρκεια της παραμονής του. Οι σχεδιαστικές επιλογές έρχονται να υπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό, δηλαδή τη δημιουργία εμπειριών στον πελάτη», εξηγεί η αρχιτέκτων εσωτερικών χώρων Μαρία Κατσαρού-Βαφειάδη (MKV Design), η οποία βρίσκεται πίσω από την ιδιαίτερη αισθητική ορισμένων από τους χώρους της Costa Navarino στη Μεσσηνία, όπως το σπα Anazoe, και του Electra Metropolis στην Πλάκα, στην Αθήνα.

Διαχρονικές αξίες

Κι αν η απλότητα, η άνεση και η κομψότητα είναι το σήμα κατατεθέν στον σχεδιασμό ενός χώρου με υπογραφή, τι περισσότερο προσφέρει ένα design hotel συγκριτικά με ένα άλλο ξενοδοχείο; «Η αρχιτεκτονική και το design (inderior και industrial) καθορίζουν τη συνολική εικόνα ενός ξενοδοχείου. Ετσι, τα design hotels φιλοξενούν ιδιαίτερα αντικείμενα, έργα τέχνης γνωστών ή μη καλλιτεχνών και έχουν ένα ιδιαίτερο concept. Ενα design hotel μπορεί να φέρει τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού boutique hotel, αλλά δεν συμβαίνει πάντα και το αντίστροφο. Αρχιτεκτονική και design προσδιορίζουν την αρχική τοποθέτηση του ξενοδοχείου και είναι τα βασικά συστατικά για την επιτυχία του», λέει ο Πάνος Πετρίδης.

Σε μια εποχή, λοιπόν, όπου ο ταξιδιώτης θέλει να αποδράσει από την καθημερινότητα και να νιώθει καλά μέσα στον χώρο, το design δεν «διακοσμεί» απλώς τον χώρο, αλλά εξυπηρετεί ανάγκες και λύνει προβλήματα. Αποκωδικοποιώντας τη σχεδιαστική δομή ενός design hotel, διαπιστώνει κανείς ότι η άνεση που αποπνέει είναι αποτέλεσμα μιας στρατηγικά δομημένης εικόνας, που καταφέρνει τελικά να συνδυάσει ευελιξία με πρακτικότητα, ποιότητα και διαχρονικότητα με τις τάσεις της μόδας. Συνεπώς, αυτά είναι τα στοιχεία που κάνουν το καλό design; «Το design δίνει ζωή σε ένα κτίριο και μετατρέπει τους τοίχους, τους διαδρόμους και τα δωμάτια σε “έμψυχους” χώρους. Γίνεται το σημείο αναφοράς του, καθώς είναι αυτό που θυμάται ο επισκέπτης φεύγοντας από το ξενοδοχείο.

Ο κόσμος αναγνωρίζει την προσωπικότητα που έχει ένα ξενοδοχείο. Ενα ωραίο design δεν λέει κάτι από μόνο του. Πρέπει να έχει οντότητα. Επιδίωξή μας είναι να εμπλακεί ο πελάτης με τον χώρο, να του ξυπνήσουμε βιώματα, μνήμες και συναισθήματα τα οποία θα τον κάνουν να αισθανθεί ξεχωριστά. Το ξενοδοχείο λειτουργεί ως σκηνικό όπου ο interior designer δημιουργεί ένα περιβάλλον», λέει δίνοντας το στίγμα του εσωτερικού σχεδιασμού η Μαρία Κατσαρού-Βαφειάδη.

Design δίχως σύνορα

Ενα άλλο ερωτηματικό που δημιουργείται είναι αν το ξενοδοχείο οφείλει να συμβιώνει και να αλληλεπιδρά με το εξωτερικό περιβάλλον όπου βρίσκεται. Ακόμα περισσότερο, αν μέσα στους στόχους του πρέπει να είναι και η προβολή ή η ανάδειξη του πολιτισμού και της ιστορίας του τόπου. «Ο σχεδιασμός και το ντιζάιν οφείλουν να είναι σε πλήρη αρμονία με την τοποθεσία ενός ξενοδοχείου. Μόνο σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να μιλάμε για ένα αρμονικό αποτέλεσμα που προσθέτει στην αξία ενός ξενοδοχείου. Αν παρατηρήσει κανείς, θα δει ότι τα πιο επιτυχημένα έργα φέρουν αυτά τα χαρακτηριστικά της πλήρους συμβατότητας του ντιζάιν με το γύρω περιβάλλον», επισημαίνει ο αρχιτέκτων Πάνος Πετρίδης.

Ο όμιλος Anemi Hotels μάς δίνει δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα: «Η διαφορά ενός ξενοδοχείου πόλης, όπως είναι το AthensWas στο κέντρο της Αθήνας με θέα την Ακρόπολη, από το εποχικό Anemi Hotel στη Φολέγανδρο είναι ότι το design του κτιρίου καθώς και τα έπιπλα έχουν προσαρμοστεί στο περιβάλλον και στο φως. Δεν είναι τυχαίο ότι, όταν μιλάμε για το Anemi, χρησιμοποιούμε τη φράση “White Experience”. Ο ήλιος είναι εκτυφλωτικός και το λευκό των σπιτιών καθορίζει όλη την αισθητική και την οπτική μας», μας εξηγεί η Ερρικα Μπενακοπούλου, διευθύντρια του ομίλου.

Ακόμα ένα παράδειγμα ελληνικών ξενοδοχείων τα οποία εντάσσονται με αρμονία στην τοποθεσία που τα φιλοξενεί αποτελούν τα concept hotels του ομίλου Aria. «Η φιλοσοφία τους στηρίζεται στις βασικές αρχές της αειφορίας –σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον, στον πολιτισμό και στον άνθρωπο–, ενώ παράλληλα, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Aria Art Buzz, διακοσμούν τους χώρους τους με έργα σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, όπως οι Σάμιος, Σολιδάκης, Κλιάφα, Ασημακόπουλος κ.ά. Επιπλέον, προτείνουν την επανάχρηση κτιρίων μεταμορφώνοντάς τα, όπως παραδοσιακούς ανεμόμυλους σε μικρά ξενοδοχεία (Windmill Kimolos, Aera Milos), παλιά «σύρματα», όπου φυλάσσονταν οι βάρκες των ψαράδων, σε ανεξάρτητες κατοικίες (Thalassa Beach House Kimolos), ελαιοτριβεία σε βίλες (Villa Athermigo), οινοποιεία σε ξενοδοχεία (Katogi Averoff Hotel & Winery και Scalani Hills Boutari Winery & Residences) κ.ά.», μας εξηγεί ο Λευτέρης Καρυώτης, sales & marketing manager του ομίλου.

Τέλος, «ένα city hotel προσκαλεί τους επισκέπτες του να ανακαλύψουν την ενέργεια της πόλης, τα μνημεία της, τις συνήθειες των κατοίκων, τις γαστρονομικές αναφορές της, την αγορά της και τη νυχτερινή ζωή της. Γι’ αυτό πρέπει πάντα να μπορεί να προσαρμόζεται όσο το δυνατόν πιο άμεσα στα νέα δεδομένα», εξηγεί από την πλευρά του o Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO της Tor Hotel Group.

Ωστόσο, η εξέλιξη είναι αναπόφευκτη και όσοι ταξιδεύουν συχνά αναγνωρίζουν μέσα στο περιβάλλον ενός design hotel ποιες είναι οι τάσεις που υιοθετεί. «Ο interior designer καλείται να αναδείξει την ιστορία του χώρου που περιβάλλει το κάθε ξενοδοχείο, διότι ο πελάτης θέλει να βιώνει την αίσθηση της εντοπιότητας. Εμείς το σεβόμαστε αυτό, αλλά παράλληλα μας αρέσει να παντρεύουμε διεθνή με τοπικά στοιχεία. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το design δεν έχει γεωγραφικά όρια.

Ως εκ τούτου, το μέλλον δεν ανήκει στην αντιγραφή αρχιτεκτονικών στυλ ή τεχνοτροπιών του παρελθόντος. Το νέο μπορεί να παντρευτεί με το παλιό. Υπό αυτό το πρίσμα, θα μου άρεσε να δω ένα μοντέρνο κτίριο στο κέντρο ενός παραδοσιακού οικισμού, με την προϋπόθεση ότι θα είναι αυθεντικό και δεν θα μιμείται κάτι άλλο. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πυραμίδα του Πέι στην αυλή του Μουσείου του Λούβρου. Αλλά και στην Ελλάδα έχουμε παραδείγματα μινιμαλιστικών εσωτερικών, στα νησιά των Κυκλάδων, σε σπίτια που παραμένουν παραδοσιακά», εξηγεί η Μαρία Κατσαρού-Βαφειάδη.

Τάσεις που διαμορφώνουν… στάσεις

Στην εποχή μας οι άνθρωποι ταξιδεύουν τόσο για αναψυχή όσο και για επαγγελματικούς λόγους. Συνεπώς η ξενοδοχειακή φιλοξενία έχει σταματήσει να είναι προνόμιο των λίγων. Πώς όμως αλλάζει αυτό τα δεδομένα; «Ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και είναι ευκολότερο να γνωρίσει κανείς διαφορετικές κουλτούρες. Ετσι, όλο και πιο συχνά παρατηρούμε μια μείξη στοιχείων στην τέχνη, στο φαγητό, στη μόδα και στο design. Συνεπώς, ο interior designer οφείλει να δημιουργήσει χώρους με γνώμονα τις απαιτήσεις ενός global traveller. Τα ξενοδοχεία πρέπει να ακολουθήσουν αυτόν τον νέο τρόπο ζωής για να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες των πελατών τους.

Μάλιστα, στο προσεχές μέλλον θα δούμε περισσότερα ξενοδοχεία όπου τα όρια μεταξύ του χώρου αναψυχής και του χώρου εργασίας θα είναι δυσδιάκριτα. Συγχρόνως, αυξάνονται τα apartments hotels για μεγαλύτερης διάρκειας παραμονή, όπως επίσης και τα ξενοδοχεία με εξειδίκευση στο wellbeing και για ιατρικούς σκοπούς. Θα έλεγα ότι θα κυριαρχήσουν εκείνα με μια ισχυρή ταυτότητα, ενώ εκείνα της παλιάς αντίληψης “είμαι λίγο απ’ όλα” θα αντιμετωπίσουν σκληρό ανταγωνισμό. Με λίγα λόγια, η διαφοροποίηση είναι ο δρόμος του μέλλοντος», επισημαίνει η Μαρία Κατσαρού-Βαφειάδη.

Επιπλέον, καθώς το design απευθύνεται σε ένα πιο ενημερωμένο κοινό, δημιουργείται ένα νέο μοντέλο φιλοξενίας υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών με ξεχωριστή αισθητική, το οποίο καθιστά το ίδιο το ξενοδοχείο προορισμό. Για το 2017 οι τάσεις της μόδας και του industrial design από τις οποίες εμπνέεται η βιομηχανία του ξενοδοχειακού τουρισμού φανερώνουν μια διάθεση για επιστροφή στις παραδόσεις και στην αυθεντικότητα, με το φολκλόρ να κόβεται και να ράβεται στα μέτρα της εποχής. «Οι πατροπαράδοτες αξίες κάθε τόπου έρχονται στο προσκήνιο ξυπνώντας αναμνήσεις και παλιές τεχνικές, με τους αργαλειούς να υφαίνουν τα νέα trends. Επιπλέον, οι designers στρέφουν το βλέμμα τους προς τους εξωτικούς προορισμούς (με την Αφρική να πρωτοστατεί). Η ζούγκλα γίνεται πηγή έμπνευσης, με το πράσινο να κυριαρχεί και την Pantone να ανακοινώνει ως χρώμα του 2017 το Greenery 15-0343. Η ανάγκη μας για επανασύνδεση με τη φύση είναι εδώ», μας ενημερώνει η Μαρίνα Σφακιανάκη, η οποία αντιπροσωπεύει μεγάλες εταιρείες με υφάσματα και ταπετσαρίες.

Οδηγίες από το Παρίσι 2017

Στη μεγαλύτερη έκθεση για τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό, τη φθινοπωρινή Maison & Objet, στο Παρίσι, παρουσιάζονται οι νέες συλλογές των μεγάλων οίκων. Φέτος, κυρίαρχη τάση ήταν οι ενότητες με τροπικά θέματα. «Μεγάλοι οίκοι της μόδας, όπως η Prada και ο Emanuel Ungaro, πειραματίστηκαν με τα τροπικά μοτίβα και ο πειραματισμός αυτός πάντα συνδέεται με τα αρχιτεκτονικά και τα διακοσμητικά υλικά. Τα υφάσματα επιπλώσεων και οι ταπετσαρίες έχουν πιο τολμηρά χρώματα και μοτίβα εμπνευμένα από την τροπική ζώνη, ενώ οι interior designers φαίνονται πιο αποφασισμένοι να ξεφύγουν από τετριμμένες λύσεις και να μεταμορφώσουν έναν χώρο με τη βοήθεια των υλικών σε ταξιδιωτικό προορισμό. Επίσης, είδαμε αρκετά μοτίβα που φαίνεται να αντλούν την αρχική τους έμπνευση από την αφρικανική και την ασιατική παράδοση, ωστόσο η απόδοσή τους είναι πιο αφαιρετική, σχεδόν γεωμετρική, υιοθετώντας μια πιο κοσμοπολίτικη αισθητική», μας λέει ο Πάνος Μπαρτζώκας της εταιρείας Carteco που αντιπροσωπεύει διεθνείς οίκους επίπλων.

Η διάδοση της πληροφορίας μέσω του Διαδικτύου και τα social media έχουν βοηθήσει ώστε ο κόσμος να εξοικειώνεται ευκολότερα ακόμα και με τις πιο εκκεντρικές ιδέες. Αντίστοιχα, αυτό βοηθά τους επαγγελματίες να υιοθετούν καινοτόμες προτάσεις και υλικά. Οπως, για παράδειγμα, τα κιγκλιδώματα από αλυσίδες που σχεδίασε η εταιρεία Kriska για το Vincci Hotel στη Βαρκελώνη. Από την άλλη, η εμπειρία και η οικειότητα είναι δύο στοιχεία τα οποία η διαμοιραζόμενη οικονομία της AirBnB έβαλε στο τραπέζι των σχεδιαστών, καθώς πολλοί ταξιδιώτες θέλουν η εμπειρία ενός design hotel να συνδυάζεται με τη θαλπωρή ενός σπιτιού. «Γι’ αυτόν τον λόγο βλέπουμε υφάσματα και ταπετσαρίες να μιμούνται φυσικές υφές που θυμίζουν ψάθες και πλεκτά. Δηλαδή υλικά που μας συνδέουν νοσταλγικά με την παράδοση. Φυσικά, η τεχνολογία έχει εξελίξει σημαντικά τις υφές αυτές και εταιρείες όπως οι Simmons, Ethimo, η Biliani και η Andreu World έχουν εδραιώσει τη θέση τους στον χώρο του ξενοδοχειακού εξοπλισμού, γι’ αυτό και εμείς ακόμα και μέσα στην ύφεση κρατάμε τα στάνταρ ψηλά και συνεχίζουμε τη συνεργασία μας μαζί τους», λέει ο Πάνος Μπαρτζώκας.

Seedar Kutuku
Vice President, Communications and Marketing Design Hotels™


Φωτογραφία: Hans Brexendorff
 
«Design hotels σημαίνει πολύ περισσότερα από μερικά επώνυμα έπιπλα, ένα καλό εστιατόριο και εποχικές τάσεις για εντύπωση! Η εικόνα τους αντανακλά την ιδέα ενός ανθρώπου με όραμα, πάθος για γνήσια φιλοξενία και αυθεντική πολιτιστική κουλτούρα, ο οποίος υιοθετεί καινοτόμα αρχιτεκτονική. Μία από τις πρόσφατες συνεργασίες μας που αντανακλά αυτό το πνεύμα είναι το ξενοδοχείο Myconian Kyma. Οι ιδιοκτήτες του μετέτρεψαν τη μαγεία της Μυκόνου σε ζεστή υποδοχή για τους επισκέπτες τους, δίνοντας χαρακτήρα στη φιλοξενία τους. Αυτή η προσέγγιση, άλλωστε, εξελίσσεται σε κυρίαρχη τάση στον χώρο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας. Αλλα επιτυχημένα παραδείγματα είναι το Les Bains στο Παρίσι, στη θέση του θρυλικού κλαμπ Les Bain Douche. Το ξενοδοχείο είναι πραγματικά μια “πολιτιστική λέσχη”. Αντίστοιχα στη Σουηδία τα ξενοδοχεία Skeppsholmen και Nobis, του ομίλου Nobis Group του Alessandro Catenacci, είναι ξενοδοχεία-τοπόσημα, γεγονός που κάνει την εμπειρία των φιλοξενουμένων ακόμα πιο πλούσια».

Co-branding:
Πολύτιμες συνεργασίες

Η ανάγκη για διαφοροποίηση, οι απαιτήσεις της νέας γενιάς ταξιδιωτών και ο ανταγωνισμός είναι μερικοί από τους παράγοντες που έχουν οδηγήσει μεγάλα ονόματα του ξενοδοχειακού τουρισμού σε στρατηγικές συνεργασίες με άλλους επαγγελματίες. Η Ελένη Μπρασίνικα, architect designer & co-founder της BllendDesignOffice, μας βοηθά να κατανοήσουμε την τάση του Co-branding: τη νέα μορφή συνέργειας που αναπτύσσεται ανάμεσα σε ξενοδόχους και σχεδιαστές μόδας, σεφ, οινολόγους και άλλους επαγγελματίες, δίνοντας υπεραξία στο προϊόν τους.  

Ενα επιτυχημένο παράδειγμα Co-branding αποτελεί το Connaught Hotel στο Mayfair, στην καρδιά του Λονδίνου, όπου η πολυτελής αισθητική του συνδυάστηκε με τη γαλλική κουζίνα της βραβευμένης με δύο Michelin αστέρια σεφ Helene Darroze, δημιουργώντας μια εμπειρία που ο επισκέπτης επιδιώκει να ξαναζήσει. Γνωστοί designers και αρχιτέκτονες επιμελούνται ξενοδοχεία σε ολόκληρο τον κόσμο, βάζοντας τη δική τους σφραγίδα γνησιότητας και επιλέγοντας αντικείμενα από κορυφαία brands για να αυξήσουν την υπεραξία της βιωματικής εμπειρίας. Σημαντικό παράδειγμα είναι το Ty Warner Penthouse του Four Seasons της Νέας Υόρκης, σχεδιασμένο από τους I. M. Pei και Peter Marino, ενώ η πολυτελής αλυσίδα των Mandarin Oriental στη Βαρκελώνη ενισχύει την εντοπιότητα αναθέτοντας το interior design στην Ισπανίδα αρχιτέκτονα Patricia Urquiola. Επώνυμες εταιρείες επίπλων και υλικών αποδίδουν την έμπνευση της Ισπανίδας αποτελεσματικά, εδραιώνοντας το ασιατικό brand στην ισπανική μητρόπολη.

Ισως το πιο επιτυχημένο παράδειγμα Co-branding ανάμεσα στα πολυτελή brands αποτελεί η κίνηση του LVMH group να δημιουργήσει το υπερπολυτελές boutique ξενοδοχείο Cheval Blanc στο χειμερινό θέρετρο Courchevel στις Γαλλικές Αλπεις. Η εταιρεία έδωσε στο ξενοδοχείο το όνομα ενός διάσημου κρασιού της περιοχής της Βουργουνδίας, συνδέοντάς το έτσι με τη μοναδική εμπειρία μιας πολυτελούς διαμονής για απαιτητικούς. Το spa του ξενοδοχείου φέρει την υπογραφή του οίκου Guerlain, επίσης ιδιοκτησία του οίκου LVMH, ενώ στους χώρους λειτουργεί και μπουτίκ Louis Vuitton.

Δείτε ακόμη --> Η αποθέωση της αισθητικής

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ