ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελλάδα εγκαταλείπει τη νομική οδό για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και υιοθετεί νέα στρατηγική, αποκάλυψε η Κονιόρδου

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με εκτενή ρεπορτάζ κάλυψαν τα μέσα ενημέρωσης της ελληνικής ομογένειας και εφημερίδες όπως ο Εθνικός Κήρυκας και το Greek News τα εγκαίνια της έκθεσης «A World of Emotions: Ancient Greece, 700 BC – 200 AD».

Η κυρία Κονιόρδου στις πολλές συνεντεύξεις που έδωσε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, αποκάλυψε μεταξύ άλλων και τη νέα στρατηγική στο ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα, ασκώντας κριτική στην τακτική που ακολουθούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. 

Συγκεκριμένα η ελληνίδα Υπουργός τόνισε πως υπάρχει μια καινούρια κινητοποίηση στο θέμα αυτό, καθώς εγκαταλείπεται η νομική οδός διεκδίκησης που είχε υιοθετηθεί από την  προηγούμενη κυβέρνηση και υπήρξε  βασική αιτία  άρνησης της βρετανικής πλευράς και πως τώρα μέσω της διπλωματικής οδού θα αποκατασταθεί σταδιακά ένα κλίμα κοινής εμπιστοσύνης.

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου επισκέφθηκε τη Νέα Υόρκη προσκεκλημένη του Ωνασείου Πολιτιστικού Ιδρύματος με την ευκαιρία των εγκαινίων της έκθεσης. Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι ένας από του βασικότερους συντελεστές της έκθεσης καθώς παραχώρησε έργα από 20 μουσεία.

«Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή δίνει μια μάχη, μια πολύ μεγάλη μάχη», τόνισε η Λυδία Κονιόρδου,  σε συνέντευξη που παραχώρησε στον “Εθνικό Kήρυκα” και τον Φώτη Καλιαμπάκο «Οι Έλληνες καθημερινά ζουν μεγάλη δοκιμασία και δίνουν μια μεγάλη μάχη για να αναταχτεί όλο αυτό το κλίμα να αποκτήσουν ξανά την αυτοπεποίθηση τους.

Στον τομέα του πολιτισμού παρόλη την κρίση υπάρχει ένα οργασμός δραστηριοτήτων με ηρωικές καταστάσεις, ανθρώπων που δεν πληρώνονται κι όμως συνεχίζουν και δημιουργούν και να προσφέρουν. Αυτό δείχνει πραγματικά το μεγαλείο της ελληνικής ψυχής που αντέχει παρά τις δύσκολες καταστάσεις όπως αυτές  με τους πρόσφυγες. Προσφέρουμε από το υστέρημα μας στους ανθρώπους αυτούς που δοκιμάζονται σε χειρότερη μοίρα από εμάς, που χάνουν τα πάντα.

Στον τομέα του πολιτισμού η Ομογένεια καλείται να έρθει να δει να ακούσει, να συμμετέχει. Στο Φεστιβάλ Αθηνών, στο Εθνικό Θέατρο, στα περιφερειακά θέατρα, στη Λυρική Σκηνή που πηγαίνει στην καινούρια της στέγη. Το καταπληκτικό είναι ότι, παρά τα προβλήματα, όλοι οι θεσμοί δεν σταματούν, λειτουργούν και παράγουν ουσιαστικό έργο».

Στην ίδια συνέντευξη η κ. Κονιόρδου μίλησε επίσης για την αποτύπωση των συναισθημάτων στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό για  το θέμα της έκθεσης: «Το αρχαίο ελληνικό πνεύμα αποτυπώνει τα συναισθήματα με μια αξιοθαύμαστη διαλεκτική εξισορροπώντας τη διάνοια, την καρδιά και την αναγκαιότητα, την επιβίωση, την σημαντική για τους αρχαίους ανάγκη.

Υπάρχει μια θαυμαστή εξισορρόπηση αυτών των τριών όψεων του ανθρώπου και αυτό είναι πραγματικά η δόξα του πολιτισμού, πως μέσα σε ένα κομμάτι πέτρας, ένα κομμάτι μάρμαρο, μια χούφτα πηλού, επιτρέπει στο Πνεύμα να αποτυπώσει το ίχνος του και να μεγαλουργήσει, να κάνει αυτά τα πραγματικά αριστουργήματα».

Επιπλέον σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «HellasFM»  και τον Δημήτρη Φιλιππίδη για την εκπομπή «Πρόσωπα της Νέας Υόρκης», η Λυδία Κονιόρδου παρομοίασε την Ελλάδα με  ένα μικρό καΐκι στο πέλαγος των μεγάλων προκλήσεων, με μία μικρή βάρκα που κουβαλάει ένα πολύτιμο διαμάντι μέσα της. «Αισθάνθηκα ότι αυτή τη μικρή βαρκούλα με αυτό το πολύτιμο πετράδι είναι τιμή να την  υπηρετεί κανείς με τη στάση ζωής του. Να τη φροντίζει για  να την παραδώσει στις επόμενες γενιές. Έτσι ώστε να νιώσουν και τα νέα παιδιά αυτή την ανάταση, αυτή την αυτοπεποίθηση που σου δίνει όταν ξέρεις ότι ζεις σε έναν ευλογημένο και πολύτιμο τόπο.»

Για την έκθεση «A World of Emotions: Ancient Greece, 700 BC – 200 AD» η Λυδία Κονιόρδου τόνισε τη σημασία των πρωτοβουλιών του Ιδρύματος Ωνάση καθώς και την προσφορά των ελληνικών Μουσείων και τη βοήθεια των Εφοριών που συνεργάστηκαν ώστε να πραγματοποιηθεί η έκθεση αυτή.

Μία... λεπτομέρεια είναι πως η ανακοίνωση της κ. Κονιόρδου περιείχε και ένα λάθος το οποίο διορθώθηκε σε χρονιό διάστημα περίπου 1,5 ώρας, καθώς στην πρώτη ανακοίνωση τα «Γλυπτά του Παρθενώνα», αναφέρθηκαν ως «Μάρμαρα», κάτι που διορθώθηκε άλλαξε με «ορθή επανάληψη» της αποστολής του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. 

 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ