Τελευταίο ταξίδι στην Τουρκία για το «Παναγία Τήνου»

Τελευταίο ταξίδι στην Τουρκία για το «Παναγία Τήνου»

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρότα για τα διαλυτήρια του Αλιάγα, βορείως της Σμύρνης στην Τουρκία όπου και θα πουληθεί για παλιοσίδερα, πήρε την Τρίτη το πρωί το πάλαι ποτέ κραταιό ακτοπλοϊκό επιβατηγό οχηματαγωγό «Παναγία Τήνου» το οποίο εξυπηρετούσε τα δρομολόγια των Κυκλάδων. Παρέμενε από τα τέλη του 2014 πρακτικά εγκαταλελειμμένο στον Πειραιά, δεμένο μπροστά από τον Αγιο Διονύσιο στην πύλη Ε3 προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στην επιβατηγό ναυτιλία.

Τη Μεγάλη Τετάρτη του 2016 δεν άντεξε άλλο και άρχισε να βάζει νερά, με αποτέλεσμα να «κάτσει» τελικά στη λάσπη του βυθού του λιμανιού. Χρειάστηκαν μήνες για να ξεκαθαρίσει από γραφειοκρατικά και νομικά εμπόδια η υπόθεση και να επιληφθεί τελικά ο ΟΛΠ, αντιμετωπίζοντάς το ως ναυάγιο. Ο ΟΛΠ έκανε διαγωνισμό και ουσιαστικά το πούλησε στον πλειοδότη, την εταιρεία Antipollution, που ανέλαβε την υποχρέωση να το ανελκύσει, να αποκαταστήσει την πλευστότητά του και να το απομακρύνει.

Το θρίλερ του «Παναγία Τήνου» ξεκίνησε πριν από δυόμισι και πλέον χρόνια. Αρχικά είχε γίνει επίσχεση εργασίας από ναυτικούς λόγω οφειλών δεδουλευμένων από την τότε πλοιοκτήτρια και στα τέλη του 2015 το ΝΑΤ προέβη στην αναγκαστική κατάσχεσή του αλλά απέτυχε να το εκποιήσει. Το πλοίο, προηγούμενες ονομασίες του οποίου ήταν «Αγ. Γεώργιος», «Παντοκράτωρ», «Παναγιά Εκατονταπυλιανή», «Εξπρές Αρτεμης» αλλά και άλλες νωρίτερα με γνωστότερη ίσως τη «Ρομίλντα», όταν ανήκε στον στόλο του Γεράσιμου Αγούδημου, είχε ναυπηγηθεί το 1972 στην Αγγλία. Είναι μήκους 117 μέτρων και ολικής χωρητικότητας (GT) 5.122 τόνων και η τελευταία ανακατασκευή του είχε ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2009.

Ανήκε από το 2004 στην Ventouris Sea Lines, που ιδρύθηκε το 1987 από τον Ευάγγελο Κ. Βεντούρη και έκτοτε, επί δύο και πλέον δεκαετίες, κάλυπτε με τακτικά δρομολόγια αρκετά λιμάνια των Δυτικών κυρίως Κυκλάδων. Ομως από το 2010 και μετά και καθώς η κρίση κλιμακωνόταν και η επιβατική και εμπορική κίνηση συρρικνώθηκε δραματικά, η εταιρεία, με μόνον αυτό το πλοίο στο ενεργητικό της, αντιμετώπισε σοβαρότατα προβλήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή