Σήμερα οι προσφορές για το 67% του ΟΛΘ

Σήμερα οι προσφορές για το 67% του ΟΛΘ

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σήμερα στις 19.00 ώρα Ελλάδος εκπνέει η προθεσμία γα την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Οι φάκελοι με τις προσφορές και την απαραίτητη τεκμηρίωση θα κατατεθούν στο γραφείο της Morgan Stanley στο Λονδίνο, η οποία λειτουργεί ως οικονομικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.

Ομως, το ύψος των προσφορών δεν αναμένεται να γίνει γνωστό σήμερα, αφού οι φάκελοι με το τίμημα δεν θα ανοίξουν πριν ολοκληρωθούν ο νομικός και ο τεχνικός έλεγχος. Επιπλέον, ανεξαρτήτως ύψους προσφορών και αριθμού υποψηφίων που τελικά θα συμμετέχουν, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να ζητήσει βελτιωμένες προσφορές σε μια δεύτερη πλειοδοτική διαδικασία. Στην περίπτωση που προκριθεί μόλις ένας υποψήφιος, όπως έγινε και στον ΟΛΠ, τότε η προσφορά του θα αντιπαρατεθεί με τις εκτιμήσεις των δύο ανεξάρτητων αποτιμητών του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να του γνωστοποιηθεί το ύψος των εκτιμήσεων. Η εν λόγω διαδικασία αποσκοπεί στην εξασφάλιση του βέλτιστου δυνατού τιμήματος. Κάτι που ενδεχομένως να διασφαλιστεί από τη συμμετοχή που αναμένεται να υπάρξει.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προσφορές θα καταθέσουν μετά βεβαιότητος το σχήμα της Deutsche Invest Equity Partners, σε κοινοπραξία με τη θυγατρική της CMA CGM, Terminal Link και τον όμιλο Σαββίδη, πιθανότατα η εκ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ορμώμενη Dubai Ports World και ίσως η ιαπωνική Mitsui & Co. και η International Container Terminal Services Inc. από τις Φιλιππίνες. Το ένα εκ των προαναφερθέντων σχημάτων έχει πάντως ήδη καταθέσει τον φάκελο με την τεχνική και νομική τεκμηρίωση.

Σε κάθε περίπτωση, παράγοντες της αγοράς σχολιάζουν πως η χρονική συγκυρία, που συνθέτουν η αβεβαιότητα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης και της ελληνική οικονομίας εν γένει, δεν δικαιολογεί υπέρμετρη αισιοδοξία για το ύψος των προσφορών.

Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που θα κληθεί να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος, το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων που θα πρέπει να αναλάβει ο επενδυτής προσδιορίζεται στα 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσής τους είναι επταετής. Επίσης τίθεται δεσμευτικός στόχος για αύξηση του όγκου διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις 550.000 ΤΕU σε ορίζοντα 9 ετών.

Ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση του ΟΛΘ Α.Ε. για 40 χρόνια με βάση τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Δημοσίου και εισηγμένης.

Για να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ θα απαιτηθεί πάντως ακόμα τουλάχιστον ένα τετράμηνο, αφού, εφόσον ανακηρυχθεί πλειοδότης προτιμητέος επενδυτής, θα πρέπει να ακολουθήσουν υπογραφές συμβάσεων, εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και τέλος ψήφιση από τη Βουλή.

Οδηγό για το τίμημα που θα εισφερθεί, ενδεχομένως να αποτελέσει η χρηματιστηριακή αποτίμηση της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε. στο Χ.Α., η οποία χθες Πέμπτη κινείτο στα επίπεδα των 195 εκατ. ευρώ. Γεγονός που μεταφράζεται σε αξία της τάξεως των 130 εκατ. για το 67% του μετοχικού της κεφαλαίου. Επ’ αυτού θα πρέπει να καταβληθεί υπερτίμημα που παράγοντες της αγοράς τοποθετούν άνω του 25%. Υπενθυμίζεται πως η Cosco κατέβαλε υπερτίμημα 69% για τον ΟΛΠ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή