Η γοητεία της γραμμής διά χειρός Νίκου Νικολάου στο ΜΙΕΤ

Η γοητεία της γραμμής διά χειρός Νίκου Νικολάου στο ΜΙΕΤ

53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Μορφωτικό Ιδρυμα της Εθνικής Τραπέζης εδώ και πολλά χρόνια επιτελεί ένα αθόρυβο, συστηματικό έργο: έχει ειδικό εκθεσιακό πρόγραμμα αφιερωμένο στα σχέδια σπουδαίων Ελλήνων καλλιτεχνών, δίνοντας σε αυτό το ζωγραφικό είδος τη θέση που του αξίζει. Μετά τον Μόραλη και τον Κοκκινίδη, ήρθε η σειρά του Νίκου Νικολάου, του ζωγράφου που ήξερε τη γοητεία της γραμμής. Υπήρξε δεινός σχεδιαστής και η εστίαση σε αυτό το τμήμα της πορείας του αποκαλύπτει τη δομή ολόκληρου του έργου του.

Από την ερχόμενη Τετάρτη, 29/3, θα δούμε στο Μέγαρο Εϋνάρδου μία ατομική με 300 σχέδια από όλα τα γόνιμα χρόνια του καλλιτέχνη: ξεκινώντας από το 1929, την περίοδο των σπουδών του, και φτάνοντας μέχρι την ανέκδοτη εικονογράφηση που έκανε για τη «Γυναίκα της Ζάκυθος» του Διονυσίου Σολωμού, προτού πεθάνει το 1986.

Ο ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης της γενιάς του ’30 διδαξε άλλωστε σχέδιο στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Το κείμενο του καταλόγου υπογράφει ο Νίκος Παΐσιος, ιατρός στο επάγγελμα, με ειδίκευση στη λοιμωξιολογία και αξιόμαχο στέλεχος του Νοσοκομείου «Γεννηματάς». Οταν δεν εφημερεύει, αφιερώνει όλον τον ελεύθερο χρόνο του στη μελέτη της τέχνης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή