Πώς αναγνωρίζουμε ένα σπουδαίο εργασιακό περιβάλλον

Πώς αναγνωρίζουμε ένα σπουδαίο εργασιακό περιβάλλον

3' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά των εταιρειών που εμφανίζονται στη λίστα των Best Workplaces;

•  Όταν μιλάμε για σπουδαίο εργασιακό περιβάλλον, το μυαλό των ανθρώπων πηγαίνει συνήθως στα ειδικά προνόμια και στις διασκεδαστικές εκδηλώσεις. Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά αποτελούν ένα μικρό μέρος των χαρακτηριστικών ενός καλού εργασιακού περιβάλλοντος.

• Τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά όλων των σπουδαίων εργασιακών χώρων είναι ίδια σε όλες επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, όλων των κλάδων της βιομηχανίας, σε κάθε χώρα. 

Αυτά είναι:

-Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι εμπιστεύονται τους ανθρώπους για τους οποίους εργάζονται. Τι εννοώ με αυτό; Οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι οι ηγέτες τους είναι αξιόπιστοι, πιστεύουν ότι γίνονται σεβαστοί ως άνθρωποι και επαγγελματίες, και πιστεύουν ότι το εργασιακό τους περιβάλλον είναι δίκαιο: Λειτουργούν επί ίσοις όροις.

-Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι είναι υπερήφανοι για την εργασία τους.  Είναι υπερήφανοι για την ατομική δουλειά τους και αισθάνονται ότι κάνουν τη δια-

φορά. Είναι, επίσης, υπερήφανοι για την άμεση ομάδα τους. Είναι, τέλος, υπερήφανοι για την εταιρεία τους, συνολικά.

-Οι εργαζόμενοι δηλώνουν ότι απολαμβάνουν τη συνεργασία με τους συναδέλφους τους. Επικρατεί μια ισχυρή αίσθηση συντροφικότητας μεταξύ τους.

-Φυσικά, οι εταιρείες των οποίων οι εργαζόμενοι αναφέρουν αυτές τις εμπειρίες εφαρμόζουν μια ευρεία ποικιλία αποτελεσματικών προγραμμάτων και πρακτικών που προωθούν αυτές τις εμπειρίες. 

Αυτά τα προγράμματα και οι πρακτικές είναι κοινά σε πολλές από τις εταιρείες της λίστας μας.

Για παράδειγμα, πρακτικές όπως:

-Αποτελεσματικοί μηχανισμοί επικοινωνίας μεταξύ των εργαζομένων και των ηγετών που προωθούν τη διαφάνεια και τη συνεργασία

-Ευρέως διαθέσιμα προγράμματα αναγνώρισης

-Δίκαιες αποδοχές

-Ειδικά και μοναδικά οφέλη

-Σοβαρές επενδύσεις στην εκπαίδευση και στην ανάπτυξη

Γιατί «λειτουργούν» οι προσεγγίσεις τους;

Οι προσεγγίσεις αυτές λειτουργούν, επειδή σε αυτές τις εταιρείες οι σχέσεις είναι το κλειδί. Στον πυρήνα τους, οι έννοιες της εμπιστοσύνης, της υπερηφάνειας και της συντροφικότητας αφορούν στην προώθηση ισχυρών σχέσεων στον χώρο εργασίας:

• Εμπιστοσύνη: Όταν μιλάμε για την εμπιστοσύνη στον χώρο εργασίας, εξετάζουμε τη σχέση των υπαλλήλων με τους διευθυντές τους και τα ανώτερα στελέχη.  Όταν αυτή η σχέση είναι ισχυρή, οι εταιρείες είναι σε θέση να αναπτυχθούν.

• Στις καλύτερες εταιρείες, οι ηγέτες και οι διευθυντές κάνουν τα πάντα για να δημιουργήσουν πολλά κανάλια για ανοιχτή και αμφίδρομη επικοινωνία με τους εργαζομένους.

• Οι εργαζόμενοι ενημερώνονται για σημαντικά ζητήματα και αλλαγές, τους δίνεται όμως και η δυνατότητα να κάνουν ερωτήσεις αλλά και να συμμετέχουν παρέχοντας τη δική τους πληροφόρηση.

• Υπερηφάνεια είναι η σχέση που έχουν οι άνθρωποι με τη δουλειά τους. Αυτό σημαίνει ότι αισθάνονται ότι κάνουν τη διαφορά μέσα από την εργασία τους και ότι αυτή έχει μια βαθύτερη αίσθηση του σκοπού.

• Η συντροφικότητα αφορά στη σχέση των ανθρώπων μεταξύ τους.  Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται μια αίσθηση οικογένειας, φροντίδας και διασκέδασης στη δουλειά τους, το εργασιακό τους περιβάλλον γίνεται πιο ευχάριστο.  

Πώς γνωρίζει μια εταιρεία ότι έχει σημειώσει πρόοδο σε αυτόν τον τομέα;

Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίζει μια επιχείρηση ότι έχει σημειωθεί πρόοδος σε αυτούς τους τομείς είναι να ξεκινήσει ρωτώντας τους εργαζομένους της για την εμπειρία τους από τον χώρο εργασίας, ώστε να δημιουργήσει μια βάση, να κατανοήσει και να αξιοποιήσει τις δυνάμεις της και να αναλάβει στοχευμένες δράσεις σε τομείς που χρήζουν βελτίωσης.

• Το follow up είναι σημαντικό για να αντιληφθεί μια επιχείρηση ότι η εμπειρία έχει προχωρήσει.

• Είτε χρησιμοποιείτε την έρευνά μας είτε κάποια άλλη μέθοδο για να ακούσετε τους εργαζομένους σας, η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να δώσω για τους ηγέτες που θέλουν να σημειώσουν πρόοδο σε αυτόν τον τομέα είναι η δημιουργία ενός κύκλου προσέλκυσης ανατροφοδότησης από τους εργαζομένους, αναλαμβάνοντας δράση για τη βελτίωση των περιοχών που οι εργαζόμενοι λένε ότι χρήζουν βελτίωσης και ο έλεγχος κατά πόσο έχει βελτιωθεί η εμπειρία. Και φυσικά, εκπαίδευση, όπου απαιτείται.

• Είναι κρίσιμο να μένετε σε επαφή με τους εργαζομένους σας και να τους εμπλέκετε στη βελτίωση της εταιρικής κουλτούρας. Και αυτό δεν πρόκειται να συμβεί με το να μαζευτεί μια ομάδα ηγετών μέσα σε ένα δωμάτιο και να προσπαθεί να βγάλει άκρη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή