Επανεκκίνηση αποκρατικοποιήσεων υπό την πίεση των δανειστών

Επανεκκίνηση αποκρατικοποιήσεων υπό την πίεση των δανειστών

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με καθυστέρηση  σχεδόν ενός έτους και υπό την πίεση ολοκλήρωσης των προαπαιτουμένων για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, η κυβέρνηση επιχειρεί να επανεκκινήσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ συμπεριλαμβανομένων των λεγόμενων ενεργειακών αποκρατικοποιήσεων. Με δεδομένο ότι ο στόχος για έσοδα της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ το 2016 έχει χαθεί και πως φέτος επιδιώκεται να εισπραχθούν άλλα 2,5 δισ., η επιμονή των δανειστών στην ταχίστη προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων ήταν αναμενόμενη.

Ετσι το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έπειτα και από σχετικές οδηγίες από το υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε την Παρασκευή να προχωρήσει στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για πρόσληψη συμβούλων, οι οποίοι θα προτείνουν τους βέλτιστους τρόπους αξιοποίησης των μετοχικών ποσοστών που κατέχει το Ταμείο και ειδικότερα το 17% της ΔΕΗ, το 65% της ΔΕΠΑ, το 35% των ΕΛΠΕ, το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το 25% της ΕΥΑΘ, το 11% της ΕΥΔΑΠ και το 5% του ΟΤΕ. Το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ παραμένει έτσι εν πολλοίς αμετάβλητο με εξαίρεση τα δικαιώματα ψήφου των ΕΛΤΑ (90%), που περνούν στο υπερταμείο και, ενδεχομένως, τα δέκα περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος για τα οποία ακόμα όμως το επακριβές καθεστώς κυριότητας, διαχείρισης και αξιοποίησης δεν έχει προσδιοριστεί.

Η Εγνατία

Παράλληλα προχωράει και η προσπάθεια προκήρυξης του διαγωνισμού για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας. Συγκεκριμένα, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ θα διερευνήσουν τη δυνατότητα ορισμού της Εγνατίας Οδού Α.Ε. ως εποπτικού οργάνου για την εκτέλεση της σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη. Αυτό αποτελεί κοινή απόφαση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ και των υπουργών Οικονομικών, Μεταφορών αλλά και της διοίκησης της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Σκοπός είναι να μην απαξιωθεί η εταιρεία. Αποφασίστηκε επίσης οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ με χωριστή ομάδα εργασίας, παρέχοντας τις εξειδικευμένες γνώσεις τους, να συμβάλλουν στην τεχνική υποστήριξη, να εξετάσουν, στο πλαίσιο του υφιστάμενου σχεδιασμού του Ταμείου και των τεθέντων χρονοδιαγραμμάτων, τη μελέτη και πρόταση, που προτίθεται να καταρτίσει το υπουργείο Μεταφορών, σχετικά με την εφαρμογή συστήματος αναλογικών διοδίων, καθώς αναγνωρίζεται η σημασία αναλογικής χρέωσης διοδίων για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

Με δεδομένο πως το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να συγκεντρώσει φέτος έσοδα 2,5 δισ. ευρώ και ότι το επικείμενο οικονομικό κλείσιμο της Fraport αντιστοιχεί σε είσπραξη 1,23 δισ., παράγοντες της αγοράς αναμένουν να επισπευστεί κατά το δυνατόν η ολοκλήρωση ενεργειών του ΤΑΙΠΕΔ και του Δημοσίου, όπως η ολοκλήρωση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πιθανόν η πώληση του 5% του ΟΤΕ και ενδεχομένως η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, που συνδέεται με την καταβολή της πρώτης δόσης ύψους περίπου 300 εκατομμυρίων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή