ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Χρώματα και λόγος στην Ανδρο, σε ένα πλούσιο αφιέρωμα στον Νίκο Εγγονόπουλο

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Το Μουσείο Γουλανδρή στην Ανδρο φιλοξενεί φέτος έκθεση του Νίκου Εγγονόπουλου, με 110 έργα, τα οποία θα σμίξουν με τα ποιήματά του σε μια αρμονική συμβίωση.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Από το 1987 μέχρι σήμερα, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στην Ανδρο, διοργανώνει πάντα τη σπουδαιότερη έκθεση του θέρους. Χάρις στα τεκμηριωμένα μονογραφικά αφιερώματα, τα οποία επιμελείται ο διευθυντής του, Κυριάκος Κουτσομάλλης, το ευρύ κοινό είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τους μεγαλύτερους ξένους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Ματίς, Καντίνσκι, Μιρό, Χένρι Μουρ, Μπαλτίς, Τζιακομέτι, Κλέε, Σαγκάλ, Πικάσο ήταν μερικές μόνο από τις σπουδαίες μορφές που μας συντρόφευσαν με τα έργα τους τα περασμένα καλοκαίρια. Την τιμητική τους είχαν και οι συμπατριώτες μας ζωγράφοι από τον Μπουζιάνη μέχρι τον Μόραλη –ήταν η τελευταία του μεγάλη έκθεση– ώς τον Τέτση, την Σοφία Βάρη και τον Γιώργο Ζογγολόπουλο. Εφέτος, ήρθε η σειρά ενός άλλου μεγάλου Ελληνα από το καλλιτεχνικό και πνευματικό πάνθεον: του Νίκου Εγγονόπουλου (1907-1985).

Στις 25 Ιουνίου θα ανοίξει στον φιλόξενο χώρο της Ανδρου, η έκθεση «Με τα χρώματα του λόγου και τον λόγο των χρωμάτων», με 110 ζωγραφικά έργα και επιλεγμένα ποιήματα που ιχνηλατούν την πορεία και τον βίο του πρωτοπόρου Ελληνα υπερρεαλιστή. Ζωγράφος, σκηνογράφος, ποιητής, καθηγητής στο Πολυτεχνείο, από τους κύριους εκπροσώπους της γενιάς του ’30, υπήρξε αναμφισβήτητα μία απο τις πιο ενδιαφέρουσες προσωπικότητες εκείνης της χαρισματικής φουρνιάς ανθρώπων που άφησαν έντονο το χνάρι τους. Αλλωστε, η δημιουργία για εκείνους ήταν όπως η αναπνοή: «Η ζωή, ο θάνατος κι αναμεσίς η τέχνη» έλεγε ο Εγγονόπουλος. Ως ζωγράφος είχε εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1954. Απλωσε το ταλέντο του και στον λόγο σε μια αρμονική συμβίωση, την οποία θα προβάλει και η έκθεση στο Κυκλαδονήσι, ως μια ενιαία αδιάσπαστη ενότητα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ