Στο τρένο της ξέφρενης αισιοδοξίας του ’60 και των οικιακών συσκευών

Στο τρένο της ξέφρενης αισιοδοξίας του ’60 και των οικιακών συσκευών

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν ξεχωρίζαμε ένα έργο από την εντυπωσιακή έκθεση «Τhe American Dream: pop to the present», που διοργανώνει το Βρετανικό Μουσείο και συνοψίζει τις αντιθέσεις της καταναλωτικής Αμερικής του ’60 και των έντονων ανισοτήτων της σύγχρονης εποχής, θα ήταν ένα βενζινάδικο.

Το γνωστό «Standard Station» του Εντ Ράσα, έργο του 1966, αποτελεί ένα ειρωνικό σχόλιο στον αμερικανικό νεοπλουτισμό. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική μορφή ενός σταθμού ανεφοδιασμού, την οποία προεκτείνει διαγωνίως με στοιχεία που δανείζεται από τον χώρο της διαφήμισης και έντονα χρώματα για να συμβολίσει το αίσθημα αισιοδοξίας της εποχής και την κυριαρχία της βενζίνης και του αυτοκινήτου στα μεγάλα διαπολιτειακά ταξίδια. Το ίδιο έργο παρουσιάζεται από τον καλλιτέχνη σε μια λευκή άχρωμη εκτύπωση με τίτλο αυτή τη φορά «Ghost Station» το 2011, συμβολίζοντας τις σκιές στην επίπλαστη αισιοδοξία του παρελθόντος.

Η μεγάλη έκθεση του Βρετανικού Μουσείου συγκεντρώνει όλους τους πρωτοπόρους καλλιτέχνες της αμερικανικής ποπ αρτ και ανεβαίνει μαζί τους στο τρένο της ξέφρενης αισιοδοξίας των ’60s, των οικιακών συσκευών και των έντονων χρωμάτων, περνάει μέσα από τον μινιμαλισμό και τον φωτορεαλισμό και μιλάει για την πολιτική, το AIDS, τον φυλετικό ρατσισμό, τον φεμινισμό στις δεκαετίες του ’70 και του ’80, για να καταλήξει στην αβεβαιότητα του σήμερα και στις κοινωνικές ανισότητες και εντάσεις που εξέθρεψαν την Αμερική του Ντόναλντ Τραμπ.

H χαρακτική έγινε το επιδραστικότερο μέσο έκφρασης της εποχής, και στους διαδρόμους της έκθεσης θα δείτε τα μεγάλα prints του Αντι Γουόρχολ, όπως τη «Μικρή Ηλεκτρική Καρέκλα», το πορτρέτο της Μέριλιν Μονρόε και την τεθλιμμένη Τζάκι, το εμβληματικό «F 111» (σε μικρή κλίμακα) του Τζέιμς Ρόζενκουιστ που έφυγε από τη ζωή πριν από λίγες μέρες, τις αμερικανικές σημαίες, τους στόχους και τον χάρτη της Αμερικής από τον μεγάλο ζωγράφο Τζάσπερ Τζονς, τo σατιρικό «Girl Spray Can» του Ρόι Λιχτενστάιν, τη μεγάλη σειρά του Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ «Stoned Moon» εμπνευσμένη από το διαστημικό πρόγραμμα «Απόλλων 11», αλλά και έργα σύγχρονων καλλιτεχνών όπως των Ουίλι Κόουλ και Κάρα Ουόκερ, με επίκεντρο τις διακρίσεις κατά των Αφροαμερικανών πολιτών.

Η έκθεση του Βρετανικού Μουσείου παρουσιάζει περισσότερα από 200 έργα 70 καλλιτεχνών και είναι η πρώτη βρετανική έκθεση που εμβαθύνει στη σύγχρονη αμερικανική χαρακτική τέχνη των τεσσάρων περασμένων δεκαετιών και συνοδεύεται από βίντεο των τεχνικών που χρησιμοποιούσαν οι καλλιτέχνες και από συνεντεύξεις.

​​«American Dream», Βρετανικό Μουσείο. Εως τις 18 Ιουνίου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή