Dean & Dan

4' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ηταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία, το Ζάππειο είναι μοναδικό και η ατμόσφαιρα εκείνο το βράδυ πραγματικά μαγευτική». Εχουν περάσει ελάχιστα 24ωρα από την ειδική παρουσίαση της Dsquared2 στο πλαίσιο της 21ης Athens Xclusive Designers Week (AXDW) και μιλώντας στο «Κ» οι ιδρυτές της, Ντιν και Νταν Κάτεν, ευχαριστούν την πόλη που τους «επιφύλαξε μια τόσο θερμή υποδοχή».

Η επιβλητική είσοδος του αθηναϊκού μεγάρου φιλοξένησε επτά λουκ από τη συλλογή «Glunge» –συνδυασμός του «glamour» και του «grunge»–, την πρώτη κολεξιόν του brand που ενώνει τα δύο φύλα στην πασαρέλα. «Αντρες και γυναίκες είναι ίσοι στυλιστικά, λαμπεροί ορειβάτες», λένε οι σχεδιαστές για τη συλλογή που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αντρικής μόδας για τον χειμώνα του 2017-2018 στο Μιλάνο, τον Ιανουάριο.

Οι φυσιογνωμίες των δίδυμων αδελφών δεν είναι άγνωστες στο ελληνικό κοινό. Οι Κάτεν επισκέπτονται τακτικά τη Μύκονο, όπου ξεκουράζονται, αλλά οργανώνουν και πάρτι. «Η Ελλάδα είναι μέρος της καρδιάς μας», όπως χαρακτηριστικά είπαν οι ίδιοι από τα μαρμάρινα σκαλιά του Ζαππείου το βράδυ της παρουσίασης. 

Στο μεταξύ, οι πάνω από 700.000 χρήστες που τους ακολουθούν στο Instagram πήραν με τη σειρά τους μια ψηφιακή γεύση από τη βραδιά. Πόση σημασία έχει η προσωπική παρουσία στην εποχή της «διαδικτυακής» ύπαρξης; «Το ψηφιακό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό, γιατί ο καθένας μπορεί να γίνει μέρος της Dsquared2, ακόμα κι αν δεν βρίσκεται εκεί που είμαστε εμείς, αλλά μπορεί να δει τις συλλογές, τα πρότζεκτ και οτιδήποτε άλλο έχει να κάνει με το brand. Ομως πιστεύουμε ότι οι επιδείξεις μόδας και οι ζωντανές εμφανίσεις, όπως στην περίπτωση του AXDW, προσφέρουν ένα άλλο συναίσθημα. Οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα λουκ και να ζήσουν όλη την εμπειρία με μουσική, φώτα και μοντέλα».

Πόσο απαιτητικό είναι να γράφει κανείς μια φρέσκια ιστορία μόδας κάθε σεζόν; «Λατρεύουμε το πάντρεμα διαφορετικών στυλ και έχουμε τόσο πολλές ιδέες, που είμαστε μονίμως ενθουσιασμένοι όταν σκεφτόμαστε τις επόμενες κολεξιόν, σήμερα περισσότερο παρά ποτέ με τους άντρες και τις γυναίκες στην ίδια πασαρέλα», λένε οι ίδιοι.

Το δημιουργικό σκέλος παραμένει το πιο «συναρπαστικό και αστείο» μέρος της δουλειάς τους, λένε οι Κάτεν, οι οποίοι δεν φαίνεται να επηρεάζονται από την πίεση που ασκεί στους σχεδιαστές η βιομηχανία της μόδας. «Το σύστημα λειτουργεί σαν μηχανή: όταν εκείνη τρέχει γρήγορα, εσύ δεν μπορείς να πας αργά και πρέπει να προσαρμοστείς», σημειώνουν. «Εμείς έχουμε μείνει πιστοί στις ρίζες μας, αλλά βεβαίως έχουν γίνει πολλές αλλαγές και το brand έχει εξελιχθεί, έχει ωριμάσει. Η δύναμή μας βρίσκεται στο γεγονός ότι είμαστε αισιόδοξοι, με πολύ κέφι και ενέργεια».

Ο Ντιν και ο Νταν Κατενάτσι γεννήθηκαν στο Τορόντο του Καναδά το 1964, τα μικρότερα από εννέα αδέρφια. Στα 19 τους ξεκίνησαν σπουδές στο Parsons School of Design της Νέας Υόρκης, ενώ οχτώ χρόνια αργότερα μετακόμισαν στο Μιλάνο, όπου δούλεψαν στον Gianni Versace και στην Diesel. Παρουσίασαν την πρώτη τους αντρική συλλογή το 1995, ενώ σήμερα τα ρούχα τους παράγονται κάτω από την ομπρέλα της ιταλικής Staff International, εταιρεία η οποία παράγει επίσης brands όπως Marc Jacobs, Maison Margiela και Vivienne Westwood, μεταξύ άλλων.

«Από την αρχή, το όραμά μας στη μόδα ήταν να δημιουργήσουμε πρωτότυπα αλλά πρακτικά ρούχα για ανθρώπους σαν εμάς, που δουλεύουν αλλά και διασκεδάζουν. Ρούχα που σε κάνουν να αισθάνεσαι άνετα πρωί και βράδυ», συνεχίζουν. «Προσπαθούμε να είμαστε θαρραλέοι και αντισυμβατικοί, γιατί η μόδα έχει να κάνει με το να περνάς καλά, να τολμάς και να μην παίρνεις τον εαυτό σου πολύ στα σοβαρά».

Η Μαντόνα και η Μπαρτσελόνα

Dean & Dan-1Τα επτά λουκ της συλλογής «Glunge» επί σκηνής, στα σκαλιά του Ζαππείου.

Τα χαρακτηριστικά «πειραγμένα» τζιν τους –σημείο αναφοράς της δημιουργικής τους ταυτότητας, γιατί ο Ιταλός πατέρας τους δεν τους άφηνε να φοράνε όταν ήταν μικροί- αλλά και οι υπόλοιπες σειρές τους, παιδικά, αρώματα και αξεσουάρ, πωλούνται σήμερα στις μπουτίκ τους, από το Χο Τσι Μιν έως το Κάπρι και από το Μπακού έως το Λας Βέγκας. Στην Ελλάδα, ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και μια εποχιακή μπουτίκ στη Μύκονο συμπληρώνονται από πολλά σημεία πώλησης.

Την αγάπη τους για τη μόδα «συναγωνίζεται» το πάθος τους για τη μουσική και οι συνεργασίες τους με τη Μαντόνα (για το Drowned World Tour της σχεδίασαν 150 κοστούμια το 2001), την Κριστίνα Αγκιλέρα, τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ, την Μπρίτνεϊ Σπίαρς και την Μπιγιονσέ, μεταξύ άλλων, είναι ένα αποδεικτικό στοιχείο. «Η μουσική δεν είναι μόνο μέρος της δουλειάς μας, αλλά ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Το πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν ξυπνήσουμε το πρωί είναι να ακούσουμε μουσική», λένε. «Πάντα μας ενέπνεε η μουσική βιομηχανία. Ολοι οι μεγάλοι επαγγελματίες με τους οποίους έχουμε δουλέψει μετέφρασαν την Dsquared2 με τον τρόπο τους, βάζοντας τη δική τους προσωπικότητα σε κάθε κομμάτι».

Και άλλοι σταρ της δημόσιας ζωής έχουν φορέσει Dsquared2 κατά καιρούς, μεταξύ των οποίων παίκτες της Γιουβέντους και της Μπαρτσελόνα και, πιο πρόσφατα, της Μάντσεστερ Σίτι. Πίσω από τα αστραφτερά χαμόγελα του επιτυχημένου διδύμου, το μεγάλο τους ατού μοιάζει να είναι ο προσωπικός τους σύνδεσμος. «Είμαστε ομάδα, ο ένας συμπληρώνει τον άλλον, η συνέργειά μας είναι τόσο δυνατή, που κάποιες φορές έχουμε τις ίδιες ιδέες. Κάνουμε τα πάντα μαζί και ποτέ δεν παίρνουμε μια απόφαση αν ένας από τους δύο δεν συμφωνεί», λένε. «Είναι πολύ καθησυχαστικό να ξέρεις ότι μπορείς να εμπιστεύεσαι κάποιον με κλειστά μάτια». ■

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή