Επιστολή Καναδών για την κωλυσιεργία στο «Ελ. Βενιζέλος»

Επιστολή Καναδών για την κωλυσιεργία στο «Ελ. Βενιζέλος»

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζεται η διγλωσσία της κυβέρνησης για τις αποκρατικοποιήσεις, παρά την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Αυτή τη φορά οι διαφορετικές απόψεις και επιδιώξεις διατυπώνονται για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), του οποίου η παράταση της σύμβασης παραχώρησης έχει βαλτώσει τις τελευταίες εβδομάδες με ευθύνη της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών. Ειδικότερα, η διαδικασία δεν προχωράει λόγω της άρνησης του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη να εγκρίνει την αλλαγή των δικαιωμάτων βέτο που υφίστανται στη συμφωνία μετόχων του 1995.

Στο θέμα έχουν παρέμβει εκ νέου οι Καναδοί επενδυτές της PSP Investments, οι οποίοι βλέπουν τις εβδομάδες και τους μήνες να παρέρχονται χωρίς να προχωράει η ολοκλήρωση της συμφωνίας για την 20ετή παράταση ισχύος της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ. H PSP παρενέβη μέσω της θυγατρικής Avi Alliance, κατόχου του 40% του ΔΑΑ, η οποία απέστειλε τη σχετική επιστολή στο ΤΑΙΠΕΔ.

Οι Καναδοί επενδυτές στον ΔΑΑ, διακριτικά μεν, επί της ουσίας δε, ζητούν να συνεχιστεί η διαδικασία ολοκλήρωσης της συμφωνίας που έχει «παγώσει» τις τελευταίες εβδομάδες. Σημειώνεται ότι η αλλαγή των δικαιωμάτων είναι εις βάρος των μετόχων μειοψηφίας, δηλαδή των Καναδών και υπέρ των μετόχων πλειοψηφίας, δηλαδή του ελληνικού Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ. Επιπλέον, μια τέτοια αλλαγή δίνει αξία στο επόμενο βήμα που θέλει να γίνει το ΤΑΙΠΕΔ, με την πώληση του 30% του ΔΑΑ.

Η έντονη επιθυμία ωστόσο των Καναδών να επενδύσουν στον ΔΑΑ υπερκεράζει τις όποιες αρνητικές εξελίξεις. Τα δικαιώματα που απορρέουν από τη συμφωνία των μετόχων μπορεί να εξυπηρέτησαν κάποια εποχή τη σύμβαση παραχώρησης, σήμερα ωστόσο θεωρούνται παρωχημένα.

Οπως και να έχει η κατάσταση, με τον τρόπο αυτό εκτιμάται ότι δυναμιτίζεται η πώληση του 30% των μετοχών ΔΑΑ. Αυτός είναι ο απώτερος στόχος του αρμόδιου υπουργού Χρ. Σπίρτζη και πολλών άλλων κυβερνητικών στελεχών, που διαφωνούν τόσο με την αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ, όσο και γενικότερα με την πολιτική του ΤΑΙΠΕΔ. Γι’ αυτό άλλωστε, επί εβδομάδες τώρα, πηγαινοέρχεται το αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), χωρίς αυτό να λαμβάνει αποφάσεις.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η κυβέρνηση το μόνο που πετυχαίνει με την τακτική της αυτή είναι μόνον καθυστερήσεις. Η συμφωνία για τον ΔΑΑ –όπως άλλωστε και για τα περιφερειακά αεροδρόμια– αποτελεί προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης. Ετσι, αργά ή γρήγορα η κυβέρνηση, εφόσον παραμένει στο τιμόνι της χώρας, θα «συρθεί» στην υπογραφή. Οι Καναδοί ωστόσο βλέποντας τους μήνες να παρέρχονται άπραγοι, ευλόγως ζητούν την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Σημειώνεται ότι η διαπραγμάτευση της αξιοποίησης του ΔΑΑ έχει ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2013. Εκτοτε έχουν περάσει πολλοί μήνες απραξίας, είτε επειδή είχε «παγώσει» τις αποκρατικοποιήσεις η κυβέρνηση (2015), είτε γιατί είχε ξεκινήσει «κλεφτοπόλεμο», με την κάλυψη του κ. Σπίρτζη, ο πρώην πρόεδρος του ΔΑΑ Π. Ρουμελιώτης (2016). Είναι γνωστή η κόντρα του τελευταίου με τον πρώην πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Σ. Πιτσιόρλα για την εκκίνηση της διαδικασίας αξιοποίησης του ΔΑΑ. Τελικά αυτή «ξεπάγωσε» το περασμένο καλοκαίρι και αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας (Μάιος 2016).

Η εικοσαετής επέκταση της διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται να φέρει περί το 1,7 δισ. ευρώ στα δημόσια ταμεία, εκ των οποίων τα 580 εκατ. ευρώ προκαταβολικά. Κάτι τέτοιο ωστόσο δεν αναμένεται να συμβεί πριν από το β΄ εξάμηνο του έτους, καθώς η συμφωνία χρειάζεται εγκρίσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ελληνική Βουλή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή