ΜΟΥΣΙΚΗ

Μουσικές εξαίσιες

INDIE POP
FUTURE ISLANDS
The Far Field
4AD

Οταν ακούστηκαν τα πρώτα κομμάτια του νέου άλμπουμ του τρίο από τη Βαλτιμόρη, με τις θλιμμένες κιθάρες, τα βαριά μπάσα και το δυναμικό programming που κάνουν τα «μηχανάκια» στον ήχο του, όλοι καταλάβαμε ότι το άλμπουμ που ετοίμαζαν θα κοιτούσε κατάματα, όπως έγραψαν πολλοί, τα καλύτερα έργα τους ώς τώρα. Πράγματι, πιο ώριμοι από ποτέ, με στίχο που παραπέμπει στη σκληρά ρομαντική ποίηση, με φωνές όπως της Ντέπι Χάρι από τις Blondie, οι Future Islands επιστρέφουν με ένα άλμπουμ που, απ’ ό,τι φαίνεται, θα τους χαρίσει αυτό που ώς τώρα δεν κατάφεραν: ένα ευρύ κοινό, όπως εκείνο που θα τους ακούσει στο σπουδαιότερο μουσικό φεστιβάλ του κόσμου, το Coachella.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ

ALTERNATIVE / INDIE
FATHER JOHN MISTY
Pure Comedy
Sub Pop, 2017

Τον έχουν ονομάσει είδωλο των χίπστερ· τον έχουν αποκαλέσει φαρσέρ της μουσικής· πολλές φορές, κοινό και δημοσιογράφοι μοιάζει να μην τους κάθεται καλά που βρίσκεται έξω από τα νερά των Fleet Foxes. Ο Father John Misty, όμως, ό,τι κι αν ερμηνεύσει, ό,τι μουσική ή στίχους κι αν γράψει, θα είναι πάντοτε ο καλλιτέχνης της μακράς διάρκειας των τραγουδιών, του αργού ξεδιπλώματος και χτισίματος της μουσικής του. Το πρόσφατο άλμπουμ του κατά κόσμον Τζοζ Τίλμαν, «Pure Comedy», επιβεβαιώνει ακριβώς αυτούς τους ισχυρισμούς που έχουν κατά καιρούς γραφτεί για τον ίδιο. Είναι ο μουσικός που φέρνει τα ’70s στο σήμερα, όχι από νοσταλγία, αλλά από έναν υπεράνω σνομπισμό στο μουσικό στερέωμα, που για τον ίδιο μάλλον είναι λίγο. Ας μην υπερβάλλει όμως· οι παγίδες και τα ατοπήματα παραμονεύουν. Εχει δείξει ότι μπορεί να τα αποφύγει. Μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ

ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
F. X. RICHTER
La Deposizione
Roman Valek
Supraphon SU 4204-2

Ο Φραντς Ξάβερ Ρίχτερ υπήρξε ένας από τους χαρακτηριστικότερους εκπροσώπους της πρώτης γενιάς συνθετών της λεγόμενης «σχολής του Μάνχαϊμ», μιας από τις πιο πρωτοποριακές ομάδες συνθετών στα μέσα του 18ου αιώνα. Το ορατόριό του «Η αποκαθήλωση από τον Σταυρό του Ιησού Χριστού» πρωτοπαρουσιάστηκε στον Μάνχαϊμ Μεγάλη Παρασκευή του 1748 και γεφυρώνει τον λαμπερό κόσμο του μπαρόκ με τον δυναμισμό του κλασικισμού, ο οποίος ανέτελλε. Με την ιδιαίτερα φροντισμένη συγκεκριμένη παγκόσμια πρώτη ηχογράφηση, το έξοχο «Τσεχικό Ενόργανο και Χορωδιακό Σύνολο Μπαρόκ» μαζί με καλούς μονωδούς υπό τη μουσική διεύθυνση του Ρόμαν Βάλεκ συμβάλλει στην αποκατάσταση και την ανάδειξη της γεμάτης χρώματα αυτής παρτιτούρας.
Ν. Α. ΔΟΝΤΑΣ

POP
JAY SOM
Everybody Works
Polyvinyl

Το «Turn Into» ήταν το δυνατό της ντεμπούτο, μια συλλογή με dream pop κομμάτια που είχε κυκλοφορήσει πέρυσι με το πραγματικό της όνομα, Melina Duterte. Πλέον, η νεαρή μουσικός από το Σαν Φρανσίσκο επανασυστήνεται ως Jay Som και παρουσιάζει έναν καλοδουλεμένο καλειδοσκοπικό δίσκο. Ηχογραφώντας τα πάντα μόνη της στο δωμάτιό της, στο «Everybody Works» η Duterte εξερευνά, ανακαλύπτει όρια και παρουσιάζεται με έναν ιδιαίτερο προσωπικό ήχο. Ηχος νεανικός, καθαρός και μαζεμένος, χωρίς ατίθασες παραφωνίες. Lo-fi αισθητική και ποπ χαρακτήρας. Indie χροιά, φολκ μινιμαλισμός και στιγμές με grunge εξάρσεις. Με σύνθεση και συνοχή που αποδεικνύουν ταλέντο και δημιουργούν προδιάθεση για τη συνέχεια.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

HIP HOP / ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ
SOCIAL WASTE, ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ
Το hip hop της Μεσογείου
Ανεξάρτητη παραγωγή, 2017

Μπορείτε να φανταστείτε τι συμβαίνει όταν συνδέονται το χιπ χοπ με όργανα και ρυθμούς της Μεσογείου και η disco, η jazz και η παραδοσιακή μουσική; Αν όχι, μπορείτε να το ανακαλύψετε ακούγοντας το πρόσφατο άλμπουμ που κυκλοφόρησαν οι Social Waste με τα Αντίποινα. Το «Hip hop της Μεσογείου» είναι μία πολύγλωσση (ακούγονται 12 γλώσσες), πολυεπίπεδη (τα όργανα είναι πολυάριθμα), αλλά με βάση το «ριμάρισμα», περιήγηση στη Μεσόγειο. Οι δύο μπάντες συνεργάζονται με τον Manu Chao, τη Μαρία Κώτη και τον Γιώργο Παπαϊωάννου από τους Χαΐνηδες, τον Νίκο Μπάρδη από τα Διάφανα Κρίνα, μεταξύ πολλών άλλων.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ