ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Ιστορική «πασαρέλα» σε 42 ορόφους

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Eξώφυλλο του 1947, με μοντέλο που φοράει μπικίνι της Αμερικανίδας σχεδιάστριας Carolyn Frissel.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

H Νέα Υόρκη έχει πάντα κάτι φαντασμαγορικό. Ομως το βράδυ της Τετάρτης που μας πέρασε, οι κάτοικοι και οι τουρίστες απόλαυσαν ένα υπερθέαμα που δεν μπορεί να φιλοξενήσει εύκολα καμία άλλη μητρόπολη. Η βορινή πλευρά του Empire State Building μετατράπηκε για λίγη ώρα σε μια τεράστια οθόνη προβολής καλύπτοντας όλο το ύψος αλλά και το πλάτος 42 ορόφων. Επάνω της ζωντάνεψαν τα ωραιότερα εξώφυλλα μόδας του περιοδικού Harper’s Bazaar, το οποίο έσβησε φέτος τα 150 κεράκια του.

Στο πρωτότυπο αυτό ιστορικό «ντεφιλέ» παρήλασαν όλα τα μεγάλα ονόματα, από σταρ μέχρι φωτογράφους. Διότι μπορεί πάντα να υπάρχει η ομορφιά της Οντρεϊ Χέπμπορν ή της Γκουίνεθ Πάλτροου, αλλά αν δεν έχεις τον Ρίτσαρντ Αβεντον ή τον Αντι Γουόρχολ να την αναδείξει, τότε το αποτέλεσμα δεν είναι το ίδιο. Αν το σκεφτεί κανείς με την απόσταση του χρόνου, το Empire έγινε για λίγο η πινακοθήκη του κάλλους για τον τελευταίο ενάμιση αιώνα, σε μια πόλη που καθορίζει τους κανόνες της αισθητικής.

Ηταν η μεγαλύτερη επίδειξη μόδας που έχει γίνει ποτέ, από πλευράς μεγέθους, αλλά και μία από τις πιο δημοκρατικές: αν στους μεγάλους οίκους μόδας δεν υπάρχει περίπτωση να καθίσεις στην πρώτη σειρά, στη συγκεκριμένη παρουσίαση χιλιάδες άνθρωποι μπορούσαν να χαρούν την εικόνα και τον ήχο. Από τις 8.30 το βράδυ έως και τα μεσάνυχτα, οι Νεοϋορκέζοι και οι επισκέπτες είδαν κάτι που δεν θα ξεχάσουν ποτέ. Κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες πήραν φωτιά αναμεταδίδοντας σε ολόκληρο τον κόσμο και σε ζωντανή αναμετάδοση την πασαρέλα του Μεγάλου Μήλου. Από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ μέχρι τη Λορίν Μπακόλ και την Κένταλ Τζένερ, που ήταν το πρόσωπο της βραδιάς (και εξώφυλλο Μαΐου), όλες οι ζώσες και οι πεθαμένες καλλονές έκλεψαν την παράσταση.

Από το 1976 και μετά, το κτίριο αναβάθμισε την τεχνολογία του φωτισμού του, έτσι ώστε να μπορεί να αλλάζει χρώμα κάθε βράδυ, ανάλογα με την περίσταση: από την εθνική επέτειο της 4ης Ιουλίου μέχρι την Ημέρα της Γης ή των θυμάτων του έιτζ, η νυχτερινή του εικόνα δεν ήταν ποτέ στατική. Ομως πριν από λίγα χρόνια έκανε πάλι μια αλλαγή που του έδωσε ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες στον φωτισμό. Τοποθετήθηκαν χιλιάδες λαμπτήρες LED, που αντιστοιχούν σε 16 εκατομμύρια χρωματικούς τόνους και μπορούν να αλλάξουν μέσα σε μια στιγμή. Πριν από το περιοδικό μόδας είχε ξαναγίνει άλλη μία μεγάλη προβολή, που αφορούσε όμως την προστασία της άγριας ζωής και είχε κοστίσει πάνω από ένα εκατομμύριο δολάρια.

To Harper’s Bazaar πρωτοκυκλοφόρησε το 1867 και απευθυνόταν σε γυναίκες που ήθελαν να είναι οι πρώτες που θα αγοράσουν το καλύτερο, από την υψηλή ραπτική μέχρι και το σπορ ντύσιμο. Με τον καιρό κατάφερε να ξεχωρίσει –αλλά και να επιβιώσει– διότι συγκέντρωσε υπό μία στέγη τους πιο ταλαντούχους συντάκτες μόδας, δημοσιογράφους, γραφίστες, φωτογράφους. Και έτσι σήμερα, το 2017, μπορεί να αισθάνεται ότι του αξίζει πραγματικά ένας τέτοιος μοναδικός εορτασμός.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ